Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Piggdekk - ID.4

Startet av hELgenen, lørdag 13. april 2024, klokken 19:15

« forrige - neste »

hELgenen

Årets vintersesong var tøff - masse is og det gikk rundt både her og der - så neste år satser jeg på piggdekk. Så hvilke piggdekk har folk best erfaring med på ID.4? Jeg har Hakka 10 på en annen bil - byttet i vinter - bare måtte ha pigg på en av bilene for i det hele tatt for å overleve og karre meg til butikken i de verste periodene. Nå tenker jeg at jeg like gjerne kan gå for pigg på ID.4'n også.
Synes forøvrig Hakka 10 dekken støyet en del og funderer på om det er bedre alternativer der ute.......

E-Trond

Hvilke Hakka 10 har du?
Jeg har versjonen med Silent Drive og synes det er veldig lite støy fra disse på min Polestar 2
Ihvertfall etter ca 6-7 minutters oppvarming,da legger de seg på en behagelig frekvens som ikke merkes noe særlig til.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

hELgenen

Sitat fra: E-Trond på lørdag 13. april 2024, klokken 20:20Hvilke Hakka 10 har du?
Jeg har versjonen med Silent Drive og synes det er veldig lite støy fra disse på min Polestar 2
Ihvertfall etter ca 6-7 minutters oppvarming,da legger de seg på en behagelig frekvens som ikke merkes noe særlig til.

Mener det er de samme jeg har - Hakka 10 står det på dem - kjøpte den via Bilia til min Polestar 2.
Nå er de på dekkhotell så jeg får ikke sjekket nøykatig hva det står på dem. Men synes de støyer litt - var mye i starten, men som du sier - når man får kjørt dem litt så roer det seg ned

E-Trond

Bare vær obs på at det er 2 versjoner.
Vanlige Hakka 10 støyer endel.
Silent Drive er stillere men koster en god del mer.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

hELgenen

Sitat fra: E-Trond på lørdag 13. april 2024, klokken 21:50Bare vær obs på at det er 2 versjoner.
Vanlige Hakka 10 støyer endel.
Silent Drive er stillere men koster en god del mer.

Hmm..ser det er en variant som heter hakka 10 EV ja..Det er ikke de jeg har. Så det må bety at EV er disse Silent Drive. Takk for info. Var ikke klar over det. Når de spurte på Bilia og anbefalte hakka 10 sa jeg bare ok. Betalte faktisk nær 4500 pr dekk,men fikk bara Hakka 10 uten EV..Hmmm ble jeg lurt her mon tro

E-Trond

Er nok mulig det ja,Polestar orginalmonterer Hakka 10 ev,silent drive når en bestiller piggdekk.
Og det er nok en god grunn til det...

Har Michelin X-Ice North 4 på Ioniq,og de støyer mye synes jeg!
Og de får skryt for å være de mest stillegående piggdekkene på markedet.

Så det ser ut som om det bare er en løsning,å prøve dekkene på bil før en kjøper.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA