Erfaringer med kommunal lading i Saga P-hus, Oslo?

Startet av rsolva, torsdag 11. april 2024, klokken 17:41

« forrige - neste »

rsolva

Jeg skal en sjelden tur til Oslo og tenkte å ta VW e-UP'en til byen. Det blir et kort besøk på 4-ish timer og nå prøver jeg å finne ut hvor jeg kan parkere og lade samtidig. Jeg ser at det er mange plasser i Saga P-hus og at det koster 23kr timen, med maksgrense på 24 timer. Perfekt!

Men! Så ser jeg andre steder at Saga P-hus også er privat og at de tar 128kr timen? Er det to parkeringshus her, et kommunalt og et privat?

Er det ofte fullt på Saga P-hus? Hvis det er fullt, hvilke andre kommunale muligheter kan anbefales i området?

Å kjøre bil i Oslo er alltid stress for oss som bare er innom hvert tredje år  ::)
VW eUP! 2014

rsolva

...tror jeg unngår Oslo helt og heller setter bilen på treig lading på IKEA Slependen og tar bussen inn.
VW eUP! 2014

Orbit

Saga er to P-hus med felles innkjøring. Den kommunale delen er i en underetasje som du kjører ned i innerst i P-huset. Normalt er det greit med plass der på ettermiddag/helg (har ikke vært der på dagtid), men siden det tilsvarende tilbudet i festningsgarasjen er midlertidig stengt, er det nok mye mer påtrykk på Saga.

PS: Ikea har ikke lenger shuttle-buss til Oslo, så du må ta rutebuss derfra.

PS2: Dersom du kan parkere utenfor ring 1, er det jo også mange gateladere å velge mellom. Er du ekstra heldig er det gatefeiing dagen etter du er der, og da er det i praksis gratis parkering på ladeplass siden det er midlertidig skilt med parkeringsforbud neste dag, som betyr fri parkering i dag. (Ladingen i seg selv er alltid gratis, det er parkeringstiden du betaler for)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TB

Sitat fra: Orbit på fredag 12. april 2024, klokken 00:42PS2: Dersom du kan parkere utenfor ring 1, er det jo også mange gateladere å velge mellom. Er du ekstra heldig er det gatefeiing dagen etter du er der, og da er det i praksis gratis parkering på ladeplass siden det er midlertidig skilt med parkeringsforbud neste dag, som betyr fri parkering i dag. (Ladingen i seg selv er alltid gratis, det er parkeringstiden du betaler for)
Her er oversikt over når de ulike gater feies:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/veiarbeid-og-vedlikehold/varrengjoring/#toc-1
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA