Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere 27kW til 33kW batteri ?

Startet av OneMore, søndag 07. april 2024, klokken 18:01

« forrige - neste »

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Suverin

Jeg hadde en sånn med 27kW, leste om at de som fikk nytt batteri på garanti, fikk satt inn 30kW- batteriet som kom i 18-modellene. Så fysisk skal det være helt greit.

Men finnes det 33kW- batteri til de også?
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

OneMore

Takk for svar! Godt å vite at den på 30 går rett inn! Har nok bare lest feil en eller annen plass.
Men er det riktig at de mente den på 30kW kunne levere 250km ?

Regner med at neste generasjon er en helt annen batterikasse.
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

hanche

Sitat fra: OneMore på lørdag 27. april 2024, klokken 15:55Men er det riktig at de mente den på 30kW kunne levere 250km ?
Det høres veldig mye ut, gitt at et batteri på 64 kWh i 2020-modellen i utgangspunktet gir 450 km. (Det er hva gjettometeret viser på en fabrikkny bil med fullt batteri en sommerdag.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

RJK

Sitat fra: hanche på tirsdag 30. april 2024, klokken 23:01
Sitat fra: OneMore på lørdag 27. april 2024, klokken 15:55Men er det riktig at de mente den på 30kW kunne levere 250km ?
Det høres veldig mye ut, gitt at et batteri på 64 kWh i 2020-modellen i utgangspunktet gir 450 km. (Det er hva gjettometeret viser på en fabrikkny bil med fullt batteri en sommerdag.)
Husk at de med kortrekkevidde har anslag etter gamle og misvisende NEDC, mens nyere biler oppgir WLTP-tall.

Soul med 64 kWh batteri, hadde vel et stykke over 500 km etter NEDC, i den tiden de oppga begge tallene. Så 250 km med ca halve batteriet, høres sånn sett ikke helt feil ut.

Som du ser av artikkelen lenket til under, så skriver de 250 oppgitt, men 210 realistisk, og sikkert nærmere hva den ville oppnådd etter WLTP.

https://elbil.no/elbiler/kia-soul-electric/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

syklisten

Sitat fra: RJK på tirsdag 30. april 2024, klokken 23:09Som du ser av artikkelen lenket til under, så skriver de 250 oppgitt, men 210 realistisk, og sikkert nærmere hva den ville oppnådd etter WLTP.

https://elbil.no/elbiler/kia-soul-electric/

Vi har 27kWh versjonen, naboen har 30kWh. De har ca. 180km som rekkevidde på sommeren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA