Polestar 2 brukt 2021 eller 2022?

Startet av Idiot, torsdag 04. april 2024, klokken 20:43

« forrige - neste »

Idiot

Hei

Da begynner det å snevre seg inn på finn.no for å finne et stk bra eksemplar.  :D

Er det egentlig noe forskjell med tanke på feil, barnesykdommer, tilbakekallinger og den slags om jeg kjøper en 2021 eller 22?

Jeg får varmepumpe med 22, andre ting?

LR DM Pilot Plus er det mer spesifikt jeg ser etter.

E-Trond

Vil vel tro at de fleste barnesykdommer er løst nå,på alle årsmodellene?

Min 22 modell virker svært godt sammenskrudd og har heller ikke hatt noen som helst problemer.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

hELgenen

Sitat fra: E-Trond på lørdag 06. april 2024, klokken 13:53Vil vel tro at de fleste barnesykdommer er løst nå,på alle årsmodellene?

Min 22 modell virker svært godt sammenskrudd og har heller ikke hatt noen som helst problemer.

Har en 22 modell..dvs en som ble levert ut rett før jul 21,og og den har hatt null feil,null uønskede verksted besøk osv..Opplever bilen som svært godt satt sammen. Min er uten noen pakker overhodet,men har elektriske seter begge sider,led lys som er knallbra,sparkesensor for bagasjeluke osv..mao ganske mye som følger med som standard her selv simpleste modell. Ved kjøpet var dette bare tenkt som en enkel pendlebil med 4WD. Og den har levert mer enn forventet. Synes personlig Polestar er undervurdert mhp hva man får for pengene. Litt dumme koppholdere og litt uvant trangt der fremme er det. Men som pendlerbil er den en drøm å kjøre med god fremkommelighet.

BubbaJoFet

Sitat fra: Joccy på torsdag 04. april 2024, klokken 20:43Hei

Da begynner det å snevre seg inn på finn.no for å finne et stk bra eksemplar.  :D

Er det egentlig noe forskjell med tanke på feil, barnesykdommer, tilbakekallinger og den slags om jeg kjøper en 2021 eller 22?

Jeg får varmepumpe med 22, andre ting?

LR DM Pilot Plus er det mer spesifikt jeg ser etter.

VP er en del av plus pakken på 22 og fremover. Men er vel få 22 modeller der ute med Pilot pakken, de fleste har vel Lite, altså uten pixler i frontlysene. Mye av problemene som P2 har hatt har vært relatert til TCAM modulen og de bør være skiftet på 21 og 22nå. Bilen fungerer ikke helt som tiltenkt uten internett for å si det sånn.

Merk også at 22 og utover kan ha ettermontert kicksensoren (sjekk rust etc rundt hullet), det har ikke 21.

BubbaJoFet

Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. april 2024, klokken 15:28Synes personlig Polestar er undervurdert mhp hva man får for pengene. Litt dumme koppholdere og litt uvant trangt der fremme er det. Men som pendlerbil er den en drøm å kjøre med god fremkommelighet.

Problemet for P2 var vel BMW i4, de har begge uegnete bakseter for familier og konkurrerte mot hverandre som GT/Grand Coupe type biler. Sammenligner en i4 M50 mot LRDM Performance når ikke P2 helt opp og prisforskjellen var noe som 50k en periode.

Men til dagens priser så står P2 seg godt mot i4. Spesielt om en finner en P2 med nappa interiør.

Idiot

Takk for svar, alt blir tatt i btraktning her, lest masse og sett nok youtube nå snart føler jeg.. :p
Er vel bare litt ekstra stressa da det er første EL og har aldri brukt 6 sifra beløp på bil før. :o
Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. april 2024, klokken 15:28Synes personlig Polestar er undervurdert mhp hva man får for pengene. Litt dumme koppholdere og litt uvant trangt der fremme er det. Men som pendlerbil er den en drøm å kjøre med god fremkommelighet.

Ja og det passer meg veldig godt at den er undervurdert og nå er tilgjengelig brukt, det er det som gjør det realistisk for meg. Virker som det er mange biler å velge i men lite å forhandle. Det slåes maks av noen skarve lapper som tilsvarer 1-2% om noe i det hele tatt..  Vil tro det er mange familier den utgår for da det skal prioritets enorme mengder med plass, sikkert mange som har prøvd også og velger nå noe større.

Sitat fra: BubbaJoFet på lørdag 06. april 2024, klokken 18:10VP er en del av plus pakken på 22 og fremover. Men er vel få 22 modeller der ute med Pilot pakken, de fleste har vel Lite, altså uten pixler i frontlysene. Mye av problemene som P2 har hatt har vært relatert til TCAM modulen og de bør være skiftet på 21 og 22nå. Bilen fungerer ikke helt som tiltenkt uten internett for å si det sånn.

Merk også at 22 og utover kan ha ettermontert kicksensoren (sjekk rust etc rundt hullet), det har ikke 21.
Det er noen 22 der ute med Pilot og Matrix lys. Det er en sånn jeg vurderer nå å legge i litt ekstra for å komme meg opp fra 21 og tilsvarende km. Selvom det meste kjente av barnesykdommer sikkert er fikset på 21 nå så liker jeg ikke helt tanken på å være av de første som skal finne ut av hva som kan komme senere også.. 

Dette med varmepumpe har vært vurdert i endte. Det er ikke nødvendigvis avgjørende men er jo veldig bra mtp på videresalg da alle blir hjernevasket til å tro det er et "must". For mange biler er det nok det men på P2 virker jeg ha inntrykk av det ikke nødvendigvis har så stor effekt.

Er det ikke generelt litt rart at det ikke er mer utbredt med SoH på biler som begynner å bli noen år og har passert 100k?

BubbaJoFet

https://youtu.be/4CHF0sKPQiU?si=glwfm2nKujjN5Do_

Sier ikke at dette stemmer for alle biler, men viser litt hva VP kan gi i elbiler.
Så er ikke ren hjernevasking i alle tilfeller når VP er noe folk ønsker.
Har ikke funnet noe tilsvarende for P2.

Hadde sjekket nøye det med Pilot/Pilot Lite, ikke alle forhandlere/selgere som vet at det er en forskjell eller opplyser riktig. Det er antagelig bare en håndfull biler som ble levert mellom august og november 2021 (?) med begge pakker inntakt og VP. Husker ikke nøyaktig når endringen kom.

Idiot

Sitat fra: BubbaJoFet på tirsdag 09. april 2024, klokken 16:35https://youtu.be/4CHF0sKPQiU?si=glwfm2nKujjN5Do_

Sier ikke at dette stemmer for alle biler, men viser litt hva VP kan gi i elbiler.
Så er ikke ren hjernevasking i alle tilfeller når VP er noe folk ønsker.
Har ikke funnet noe tilsvarende for P2.

Ja effekt i kupe er jo veldig interessant noe jeg aldri fant noe svar på. Min research gikk mer på bruk av energi og rekkevidde.

Artikkel her i TU er interessant https://www.tu.no/artikler/sa-mye-betyr-varmepumpe-for-elbilen/457717

Gammel tråd: https://elbilforum.no/index.php?topic=50416.0

Nå ble det 2022 på meg så jeg slipper tenke på det.

Det jeg lurer på nå er om vp erstatter varmeelementet eller har de begge deler?

Toggs99

Jeg er en Polestar fan, og nå skal jeg endelig kjøpe en!

Ser hovudsaklig på 21 modellen da denne er billigst. Må over 400k for å få en 22 modell. Bortsett fra varmepumpe, er det noen grunn til at jeg burde gå for 22 modellen?
Erfaringer/feil/byggekvalitet på 21 modell?

Jeg kommer fra en E-golf så alt vil være en oppgradering, men ønsker å «future proofe» mitt neste kjøp såklart.

Håper dere kan hjelpe meg her  :)

Idiot

Kjør på. Jeg fant aldri noe mer grunn til 22 vs 21 enn nybilgaranti som jeg prioriterte. Riktignok på bekostning av pilotpakke for å komme under 400k men ellers er bra eksemplar.

Veldig artig bil å kjøre, jeg oppgraderte til performance software nå.  8) 

Toggs99

Sitat fra: Joccy på fredag 27. september 2024, klokken 17:13Kjør på. Jeg fant aldri noe mer grunn til 22 vs 21 enn nybilgaranti som jeg prioriterte. Riktignok på bekostning av pilotpakke for å komme under 400k men ellers er bra eksemplar.

Veldig artig bil å kjøre, jeg oppgraderte til performance software nå.  8) 

Stilig! Og takk for svar ;) Hva koster oppgraderingen?

Idiot

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA