Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 85D: Vindu går ikke ned ved åpning av dør

Startet av Muffinman, torsdag 04. april 2024, klokken 11:49

« forrige - neste »

Muffinman

Intet skjer ved åpning eller lukking, og vindusheisen reagerer ikke ved bruk av knapp - hverken foran eller bak. Ikke noe fusking før det sluttet å virke.

Jeg har foreløpig ikke feilsøkt, men tenkte å høre innom her om noen har vært borti tilsvarende. Gjelder venstre bakdør.

Mobileum

Jeg hadde det samme i høst. Da byttet Tesla hele mekanismen. Høyre fordør.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Muffinman

Ok, dyre greier?

Ser man får heisen for rundt 2,5k på diverse steder. Men har betalingsvilje på godt og vel det doble for å slippe å ta jobben selv. Liker å skru men lite tid for tiden :)

Mobileum

Vet ikke. Fikk det på garanti. Mobile Service brukte ca. 45 minutter. For meg som ikke lenger liker å skru, så det litt komplisert ut 😀.

Muffinman

Prøver mobilservice her og. Ser ut som de sikter seg inn mot å bytte "regulatoren". Estimerer knappe 4500 inkl delen. Det er kanskje selve heis/motor man mener her.

Mobileum

Delen ser ut til å koste noe over 500.- på Autodoc.

Mobileum

Muffinman

Har sett den, men som jeg skrev over har jeg hverken tid til å skru eller sted å holde på. Så nå har mobilservice vært innom parkeringsplassen hvor hu sjøl jobber og fikset :)

Tesla byttet hele regulatormekanismen, ikke bare motoren. Den har de fakturert 2400 inkl mva for ser jeg. Det er vel bare motoren som koster femhundrelappen på autodoc tipper jeg.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. april 2024, klokken 13:46Har sett den, men som jeg skrev over har jeg hverken tid til å skru eller sted å holde på. Så nå har mobilservice vært innom parkeringsplassen hvor hu sjøl jobber og fikset :)

Tesla byttet hele regulatormekanismen, ikke bare motoren. Den har de fakturert 2400 inkl mva for ser jeg. Det er vel bare motoren som koster femhundrelappen på autodoc tipper jeg.
Godt å få byttet komplett da :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA