Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fin liten bil

Startet av Andreas84, tirsdag 19. mars 2024, klokken 23:52

« forrige - neste »

Svein_H

Det ble denne ja. Litt tidlig å si ennå, det gjenstår litt arbeid med utstyr som skal flyttes over fra den gamle bilen o.l. Prøvekjøringen var helt grei, jeg har jo kjørt Zoe i 6 år og fant meg fort til rette, men måtte lete litt for å finne knapper som hadde fått ny plassering. Håper å få den i begynnelsen av neste uke, så jeg kan bruke påsken på å bli litt bedre kjent med den.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Andreas84

Hva slags utstyr skal du flytte over?

Å så må du oppdatere bil listen din 😄

Svein_H

Jeg har en ganske kraftig LED-bar på den gamle bilen som jeg ønsker å få flyttet over, med separat bryter i dashbordet, håper bare den ikke kommer i konflikt med sensorene over skiltplata i front. Videre skulle jeg få flyttet over midtarmlenet, men da vi oppdaget at det ikke passer i den nye bilen monterer de i stedet et nytt armlene kostnadsfritt. Har også en litt spesiell bagasjeromsmatte som skal flyttes over, den glemte jeg å ta ut da jeg tømte bilen i går. Dashcam og ledninger har jeg fjernet selv, så jeg trenger bare nye limputer til festene i front- og bakruta.

Joda, lista blir nok oppdatert når den nye bilen står på gårdsplassen her! ;)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Da var nybilen hjemme på gårdsplassen, og billista i signaturen min oppdatert ;)

LED-baren fikk de dessverre ikke montert, den kom i konflikt med parkeringssensorene i fronten, så der må jeg finne noe annet. Hvis noen har erfaring med montering av ekstralys på den nye Zoe'en vil jeg gjerne høre fra dem!

Må dessverre melde at Renault og R-Link fortsatt er like ræva som før. Fikk ikke registrert bilen i My Renault-appen mens jeg var hos forhandler, og da jeg kom hjem fant jeg ut at hele profilen min hadde blitt slettet, sannsynligvis fordi min gamle Zoe var solgt og det ikke var registrert noen andre biler.

Vel vel, da er det bare å registrere seg på nytt da, tenkte jeg. Ikke faen, tenkte Renault, og oppgir at det nye understellsnummeret er ugyldig. WTF..!?

Nå er det uansett for sent å få gjort noe med dette før påske, så jeg må bare pent vente.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Andreas84

Hvordan går det med bilen?

Er du fornøyd?

Svein_H

Nja, den er jo en ventepølse frem til det kommer nye modeller, men rent kjøremessig funker det utmerket. Zoe er en flott jobbpendlerbil og god å kjøre, men det visste jeg jo fra før.

Jeg savner SMS om ladingen. Appen har vært overraskende stabil i det siste, men den er installert på et nettbrett som jeg normalt aldri bruker hjemme, og det har skjedd et par ganger at ladingen har kuttet ut midt på natten. Det er ikke bra.

Jeg savner også navigasjonen, men det er min egen feil siden jeg ikke tenkte på å sjekke det før jeg signerte kontrakten.

Et litt større problem er at forvarmingen ikke funker. Heldigvis er den ikke nødvendig på en stund ennå, men den må være på plass før neste høst-/vintersesong. Motorforum har allerede sett på det én gang uten å finne noen løsning, og jeg skal ha bilen inn på nytt nå til uka for oppfølging. Mye styr med verkstedbesøk og lånebil, men dette er en garantisak, så jeg får vel bare jatte med for nå...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

2 quick comments:
1. If you had an Android phone, that would solve both the charge notifications, and potentially the navigation one. Indeed, Android Auto (and via that, Google Maps) is supported out of the box and all you need is to connect the car to the phone via a USB cable via the connectors near the gear shifter.
2. Regarding pre-heating, I had the problem on mine for a while and the conclusion was that something on the onboard computer was not set up properly to receive the notifications from the servers at Renault. So they can try to check that at your garage.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

Jeg kommer aldri til å kjøpe meg en Google-telefon, så det er ikke et alternativ.

Takk for tipset om forvarmingen, jeg skal ta det opp med verkstedet. Alt ser OK ut i både app og konsoll, men forvarmingen vil bare ikke starte.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA