Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kan ikke sette opp mobilnøkkel

Startet av dumola, søndag 17. mars 2024, klokken 22:37

« forrige - neste »

Lucaria

Sitat fra: Nimrad på fredag 22. mars 2024, klokken 14:25
Sitat fra: Klykken på fredag 22. mars 2024, klokken 14:20Aller helst burde de bruke en åpen standard. (litt hofteskudd, men antar dette er eksklusivt Apple-produkter).
Apple CarKey bruker en åpen standard, Digital Key fra Car Connectivity Consortium.

Kan jag bruke Apple Carkey på min Samsung kostnedsfritt med samme funksjon som med en iphone?

Nimrad

Sitat fra: Lucaria på lørdag 23. mars 2024, klokken 10:17Kan jag bruke Apple Carkey på min Samsung kostnedsfritt med samme funksjon som med en iphone?
På en måte, ja. Siden Samsung Wallet, Google Wallet og Apple Wallet bruker samme standard så er det same shit, different wrapping.
Digital Key 3.0: https://carconnectivity.org/wp-content/uploads/2022/11/CCC_Digital_Key_Whitepaper_Approved.pdf
Utviklet av blant annet Google og Apple sammen med mange bilprodusenter. Ikke Tesla.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Lucaria

Kult. Nå har jeg ikke hatt noen problemer med min telefonøkkel men jeg er for mer stabile og mer sikre løsninger.

Mobileum

Sitat fra: dumola på søndag 17. mars 2024, klokken 23:21Har prøvd reboot (holde inne brems og to knapper).

Ingen grunn til å holde inne brems når man resetter. Det holder med 2 knapper. Dette med å holde inn bremsene er en hoax som ikke vil dø.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA