Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fisker muligens konkurs (igjen)

Startet av Klykken, torsdag 14. mars 2024, klokken 09:12

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på lørdag 24. august 2024, klokken 09:07Hvordan skiller Fisker sin historie seg fra Tesla? Ytre faktorer vil jeg si. Dårlig marked, lite investorpenger krasjer Fisker, men det er timingen mer enn produktet.

Det var på nippet at Tesla overlevde 3ern. Solgte som hakka møkk og etter det sprøytet investorer inn penger. Jeg ser flere likhetstrekk og flaks med timingen enn noe annet.
Ehh det svaret er enkelt for min del. Alle Tesla modellene looks like a billion dollar and feels perfect

Fisker not so much

Men jeg elsker at fisker eiere går all in for bilen sin og hjelper hverandre og til det fellesskapet de har laget. I alle land det er fisker eiere er det nå grupper som hjelper hverandre  :+1:

Ville jeg selv kjøpt en Fisker? Ja dersom prisen er rett og lista mi ligger på 100 tusen fuck you Money  ;D ment som et hat jeg har mot Henrik Fisker og dama hans som bevisst lurte kunder til å kjøpe bilen enda han visste det var feil å selge de. Sec er på saken og de går begge i fengsel håper jeg :o

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 24. august 2024, klokken 10:12
Sitat fra: daktari på lørdag 24. august 2024, klokken 09:07Hvordan skiller Fisker sin historie seg fra Tesla? Ytre faktorer vil jeg si. Dårlig marked, lite investorpenger krasjer Fisker, men det er timingen mer enn produktet.

Det var på nippet at Tesla overlevde 3ern. Solgte som hakka møkk og etter det sprøytet investorer inn penger. Jeg ser flere likhetstrekk og flaks med timingen enn noe annet.
Ehh det svaret er enkelt for min del. Alle Tesla modellene looks like a billion dollar and feels perfect

Fisker not so much

Men jeg elsker at fisker eiere går all in for bilen sin og hjelper hverandre og til det fellesskapet de har laget. I alle land det er fisker eiere er det nå grupper som hjelper hverandre  :+1:

Ville jeg selv kjøpt en Fisker? Ja dersom prisen er rett og lista mi ligger på 100 tusen fuck you Money  ;D ment som et hat jeg har mot Henrik Fisker og dama hans som bevisst lurte kunder til å kjøpe bilen enda han visste det var feil å selge de. Sec er på saken og de går begge i fengsel håper jeg :o
Tror du har glemt historien. Vi som har kost oss med Teslas halvferdige biler lenger tilbake, husker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på lørdag 24. august 2024, klokken 12:15
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 24. august 2024, klokken 10:12
Sitat fra: daktari på lørdag 24. august 2024, klokken 09:07Hvordan skiller Fisker sin historie seg fra Tesla? Ytre faktorer vil jeg si. Dårlig marked, lite investorpenger krasjer Fisker, men det er timingen mer enn produktet.

Det var på nippet at Tesla overlevde 3ern. Solgte som hakka møkk og etter det sprøytet investorer inn penger. Jeg ser flere likhetstrekk og flaks med timingen enn noe annet.
Ehh det svaret er enkelt for min del. Alle Tesla modellene looks like a billion dollar and feels perfect

Fisker not so much

Men jeg elsker at fisker eiere går all in for bilen sin og hjelper hverandre og til det fellesskapet de har laget. I alle land det er fisker eiere er det nå grupper som hjelper hverandre  :+1:

Ville jeg selv kjøpt en Fisker? Ja dersom prisen er rett og lista mi ligger på 100 tusen fuck you Money  ;D ment som et hat jeg har mot Henrik Fisker og dama hans som bevisst lurte kunder til å kjøpe bilen enda han visste det var feil å selge de. Sec er på saken og de går begge i fengsel håper jeg :o
Tror du har glemt historien. Vi som har kost oss med Teslas halvferdige biler lenger tilbake, husker.
He he godt poeng du har :+1:

Ampera

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 24. august 2024, klokken 10:12
Sitat fra: daktari på lørdag 24. august 2024, klokken 09:07Hvordan skiller Fisker sin historie seg fra Tesla? Ytre faktorer vil jeg si. Dårlig marked, lite investorpenger krasjer Fisker, men det er timingen mer enn produktet.

Det var på nippet at Tesla overlevde 3ern. Solgte som hakka møkk og etter det sprøytet investorer inn penger. Jeg ser flere likhetstrekk og flaks med timingen enn noe annet.
Ehh det svaret er enkelt for min del. Alle Tesla modellene looks like a billion dollar and feels perfect

Fisker not so much

Men jeg elsker at fisker eiere går all in for bilen sin og hjelper hverandre og til det fellesskapet de har laget. I alle land det er fisker eiere er det nå grupper som hjelper hverandre  :+1:

Ville jeg selv kjøpt en Fisker? Ja dersom prisen er rett og lista mi ligger på 100 tusen fuck you Money  ;D ment som et hat jeg har mot Henrik Fisker og dama hans som bevisst lurte kunder til å kjøpe bilen enda han visste det var feil å selge de. Sec er på saken og de går begge i fengsel håper jeg :o

De siste aksjonene har havnet på godt over 300k så du må nok vente en stud før 100k.
Vet ikke hvor mange teslaer og hvor mange fisker du har hatt , men jeg har hatt M3P 2020 mod til 2022 og da hadde jeg både 2022M3P og MYP2022, i april 2024 har jeg solgt M3P og byttet den ut med Fisker Ocean Extreme. Har allerede kjørt 7000km. Byggekvalitet , materialvalg etc, er etter min mening og erfaring mye bedre en på Tesla, det er ingen ting som lager ulyder, bilen føles super stødig og solid på veien og er en drømm å kjøre.
Lydisolering er jo også mye bedre en i både M3P og MYP.
Ja den har ikke autopilot,og super smart app, men jeg fortsatt velger å kjøre FOE med gammeldags CC, den bremser ikke når det kommer lastebil mot deg på små vestlandsveier , den piper ikke hver gang du kjører forbi en traktor, regnsensor fungerer som de skal, lakken i hjulbuene flasser ikke av,  i tilegg som en bonus er det helt rå lydanlegg og stor soltakk som kan faktisk åpnes.
Jeg personlig setter større pris på dette enn halv fungerende autopilot , ikke fungerende regnsensor, og verdens dårligste lakk. Og siste dråpe for min del , var den dagen i april da jeg stoppet på trafikklys , da var det to teslar bak, 1 foran, to til høyre og 1 til venstre...
Ja og hvor lenge har vi som eier/eide M3P ventet med en egen vintermodus med permanent 4x4? Fisker har det.

Electric cars in Norway

#169
Sitat fra: Ampera på mandag 26. august 2024, klokken 08:39
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 24. august 2024, klokken 10:12
Sitat fra: daktari på lørdag 24. august 2024, klokken 09:07Hvordan skiller Fisker sin historie seg fra Tesla? Ytre faktorer vil jeg si. Dårlig marked, lite investorpenger krasjer Fisker, men det er timingen mer enn produktet.

Det var på nippet at Tesla overlevde 3ern. Solgte som hakka møkk og etter det sprøytet investorer inn penger. Jeg ser flere likhetstrekk og flaks med timingen enn noe annet.
Ehh det svaret er enkelt for min del. Alle Tesla modellene looks like a billion dollar and feels perfect

Fisker not so much

Men jeg elsker at fisker eiere går all in for bilen sin og hjelper hverandre og til det fellesskapet de har laget. I alle land det er fisker eiere er det nå grupper som hjelper hverandre  :+1:

Ville jeg selv kjøpt en Fisker? Ja dersom prisen er rett og lista mi ligger på 100 tusen fuck you Money  ;D ment som et hat jeg har mot Henrik Fisker og dama hans som bevisst lurte kunder til å kjøpe bilen enda han visste det var feil å selge de. Sec er på saken og de går begge i fengsel håper jeg :o

De siste aksjonene har havnet på godt over 300k så du må nok vente en stud før 100k.
Vet ikke hvor mange teslaer og hvor mange fisker du har hatt , men jeg har hatt M3P 2020 mod til 2022 og da hadde jeg både 2022M3P og MYP2022, i april 2024 har jeg solgt M3P og byttet den ut med Fisker Ocean Extreme. Har allerede kjørt 7000km. Byggekvalitet , materialvalg etc, er etter min mening og erfaring mye bedre en på Tesla, det er ingen ting som lager ulyder, bilen føles super stødig og solid på veien og er en drømm å kjøre.
Lydisolering er jo også mye bedre en i både M3P og MYP.
Ja den har ikke autopilot,og super smart app, men jeg fortsatt velger å kjøre FOE med gammeldags CC, den bremser ikke når det kommer lastebil mot deg på små vestlandsveier , den piper ikke hver gang du kjører forbi en traktor, regnsensor fungerer som de skal, lakken i hjulbuene flasser ikke av,  i tilegg som en bonus er det helt rå lydanlegg og stor soltakk som kan faktisk åpnes.
Jeg personlig setter større pris på dette enn halv fungerende autopilot , ikke fungerende regnsensor, og verdens dårligste lakk. Og siste dråpe for min del , var den dagen i april da jeg stoppet på trafikklys , da var det to teslar bak, 1 foran, to til høyre og 1 til venstre...
Ja og hvor lenge har vi som eier/eide M3P ventet med en egen vintermodus med permanent 4x4? Fisker har det.
Ampera :+1:  Tøft innlegg og at kjøpe selv.
Jeg digger Fisker bilene og sluker all info jeg får om bilene. Jeg synes veldig synd på dem som har kjøpt til full pris. 

De som har fått den til dagens hyggelige priser er jo heldig og jeg legger til grunn de vet alt de trenger å vite.
Men av risiki forhold vil jeg ikke anbefale den til en førstegangs elbil eiere, ungdom eller alenemor som trenger bil i hverdagen og er helt avhengig av at den virker 24/7. 
Til det er det for høy usikkerhet rundt fremtiden.

Bare sitti i den i butikk og aldri på veien. Følger spent med på Finn. 

Den har vel vært helte nede i NOK 170' på av bilene? Eller var det fake info jeg leste i en kommentar et sted?

Electric cars in Norway

Dette er gode nyheter ift å få deler og SW for å holde bilene på veien.  Selv om nyheten om at Henrik og fruen delte ut store bonuser til seg selv - i tillegg til aksjesalgene hans - ikke er så gode nyheter   :o

https://www.latimes.com/business/story/2024-08-24/fisker-bankruptcy-ocean-car-owners-shareholders-chapter-7-11?fbclid=IwY2xjawE6215leHRuA2FlbQIxMQABHQYJO3rTnSu04DaYo4wK3szK8U4lQSh97MtLQzInPC2k-MhfFjU6BQTrtw_aem_D0nuMV-3Nu49vkUZX7cGmQ

Electric cars in Norway

Ser stadig Fisker bilene i trafikken :+1: og jeg blir like glad hver gang

#eyecandy de bilene der

ArthurWikan

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 27. august 2024, klokken 18:25Dette er gode nyheter ift å få deler og SW for å holde bilene på veien.  Selv om nyheten om at Henrik og fruen delte ut store bonuser til seg selv - i tillegg til aksjesalgene hans - ikke er så gode nyheter   :o

https://www.latimes.com/business/story/2024-08-24/fisker-bankruptcy-ocean-car-owners-shareholders-chapter-7-11?fbclid=IwY2xjawE6215leHRuA2FlbQIxMQABHQYJO3rTnSu04DaYo4wK3szK8U4lQSh97MtLQzInPC2k-MhfFjU6BQTrtw_aem_D0nuMV-3Nu49vkUZX7cGmQ

Noe nyheter her - jeg finner ikke. Husker da de ble forhåndslansert, og jeg var rimelig varm på grøten, california mode og greier (I Norge!?)
Det er noen svært få optimistiske selgere der ute, med mer eller mindre sannferdige annonser. https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8073.2000623

Om kaskoforsikring hadde kommet på plass, kunne noe av dette vært et forholdsvis godt kjøp.
EX:
2006 Audi TT
2009 BMV 320i
2016 Peugeot 308 272 hk
2022 Hyundai Nexo
1999 MB CL500
1994 Nissan 300ZX
1997 Alfa Romeo GTV 201 hk
1982 MB 230 CE
1997 BMW Z3
1994 Alfa Romeo 164 3,0
2003 BMW Z4
2002 Ford Mondeo 143 hk (Martin Schancke)
2011 BMW X3
2006 Golf GTI
1987 Lancia Thema 8.32
1973 Fiat Spider
2002 MB CLK 320
2015 Abarth cab
2019 Peugeot 3008 - 181
1997 Boxter - 204
1996 Fiat Barchetta
2005 RR Sport
2011 Jimny
2010 Audi A5 - 240'ish
...

Electric cars in Norway

Sitat fra: ArthurWikan på torsdag 19. september 2024, klokken 13:49
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 27. august 2024, klokken 18:25Dette er gode nyheter ift å få deler og SW for å holde bilene på veien.  Selv om nyheten om at Henrik og fruen delte ut store bonuser til seg selv - i tillegg til aksjesalgene hans - ikke er så gode nyheter  :o

https://www.latimes.com/business/story/2024-08-24/fisker-bankruptcy-ocean-car-owners-shareholders-chapter-7-11?fbclid=IwY2xjawE6215leHRuA2FlbQIxMQABHQYJO3rTnSu04DaYo4wK3szK8U4lQSh97MtLQzInPC2k-MhfFjU6BQTrtw_aem_D0nuMV-3Nu49vkUZX7cGmQ

Noe nyheter her - jeg finner ikke. Husker da de ble forhåndslansert, og jeg var rimelig varm på grøten, california mode og greier (I Norge!?)
Det er noen svært få optimistiske selgere der ute, med mer eller mindre sannferdige annonser. https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8073.2000623

Om kaskoforsikring hadde kommet på plass, kunne noe av dette vært et forholdsvis godt kjøp.
ArthurW.... skal du kjøpe Fisker så kjøp nå. De blir ikke billigere fremover...trur eg. Ting begynner å falle på plass nå.

ArthurWikan


ArthurW.... skal du kjøpe Fisker så kjøp nå. De blir ikke billigere fremover...trur eg. Ting begynner å falle på plass nå.
[/quote]

Mnjaaa, om jeg skal kjøpe, må det være et kvarter etter at det ligger forsikringer på bordet.
EX:
2006 Audi TT
2009 BMV 320i
2016 Peugeot 308 272 hk
2022 Hyundai Nexo
1999 MB CL500
1994 Nissan 300ZX
1997 Alfa Romeo GTV 201 hk
1982 MB 230 CE
1997 BMW Z3
1994 Alfa Romeo 164 3,0
2003 BMW Z4
2002 Ford Mondeo 143 hk (Martin Schancke)
2011 BMW X3
2006 Golf GTI
1987 Lancia Thema 8.32
1973 Fiat Spider
2002 MB CLK 320
2015 Abarth cab
2019 Peugeot 3008 - 181
1997 Boxter - 204
1996 Fiat Barchetta
2005 RR Sport
2011 Jimny
2010 Audi A5 - 240'ish
...

Electric cars in Norway

Sitat fra: ArthurWikan på torsdag 19. september 2024, klokken 20:09ArthurW.... skal du kjøpe Fisker så kjøp nå. De blir ikke billigere fremover...trur eg. Ting begynner å falle på plass nå.

Mnjaaa, om jeg skal kjøpe, må det være et kvarter etter at det ligger forsikringer på bordet.
[/quote]

Ser den ja :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA