Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fisker muligens konkurs (igjen)

Startet av Klykken, torsdag 14. mars 2024, klokken 09:12

« forrige - neste »

Daniel_0007

Er nok spikeren i kista for fisker da, er vel konk om noen måneder, synd, så en ocean live på gata her om dagen var litt stillig men felgene så litt digre ut  :laugh:
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 25. mars 2024, klokken 18:09Er nok spikeren i kista for fisker da, er vel konk om noen måneder, synd,
Jeg håper det ordner seg for Fisker

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. mars 2024, klokken 08:42
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 25. mars 2024, klokken 18:09Er nok spikeren i kista for fisker da, er vel konk om noen måneder, synd,
Jeg håper det ordner seg for Fisker

Kan ikke se for meg at det ordner seg, aksjen er null verdt, ingen er villig å investere i merket, hjelper heller ikke at de har biler på lager de ikke får solgt.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 26. mars 2024, klokken 10:07
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. mars 2024, klokken 08:42
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 25. mars 2024, klokken 18:09Er nok spikeren i kista for fisker da, er vel konk om noen måneder, synd,
Jeg håper det ordner seg for Fisker

Kan ikke se for meg at det ordner seg, aksjen er null verdt, ingen er villig å investere i merket, hjelper heller ikke at de har biler på lager de ikke får solgt.
Det trodde mange om NAS på ose oxo. Men de flyr fortsatt ;D

chargedup

#19
https://electrek.co/2024/03/27/fisker-slashes-msrp-ocean-trims-fights-to-stay-in-business/

Da kutter de prisene med opptil 24' USD. Er vel ca 40% avslag på extreme. Kan ikke se noe til den prisen på norske nettsiden enda, men det kommer nok.

Det tilsvarer at norske prisen blir ca 400' på extreme. Da detter nok prisene på finn og snart...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Electric cars in Norway

SitatDa detter nok prisene på finn og snart...
Næææ tro ikke dt. Det er for lite volum. Kongebil da :+1: 

chargedup

Kan bli tøft å få solgt den billigste på finn til 589 med 3'km, hvis de setter nybilpris til 400' fra forhandler! Det skulle vel skje rundt månedsskiftet i USA og jeg tipper Europa og Norge vil få samme prising. Fisker har fjernet "inventory" fra nettsidene sine, så sikkert de 5000 bilene der (totalt i verden) man kan få til nesten halv pris.

Hjelper ikke at man kan være heldig å ha fått en kongebil (altså en bil uten feil/driftsstans), den mangler fortsatt veldig mye funksjonalitet som ALLE andre nybiler har, med en bitteliten sannsynlighet for at de noensinne vil få det.

Til 400' tipper jeg mange velger å se bort ifra konkursspøkelset (derav manglende garanti og softwareupdates) og dermed blir de kvitt lageret på relativt kort tid. Med andre ord, mye impulskjøp.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

SurSnasen

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 27. mars 2024, klokken 09:00
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 26. mars 2024, klokken 10:07Kan ikke se for meg at det ordner seg, aksjen er null verdt, ingen er villig å investere i merket, hjelper heller ikke at de har biler på lager de ikke får solgt.
Det trodde mange om NAS på ose oxo. Men de flyr fortsatt ;D

Sant nok. Men NAS hadde den fordelen at de hadde stort og stabilt salg, og drahjelp av at andre flyselskap også slet. Å snu NAS-skuta innebar mer å effektivisere og kvitte seg med ballast, heller enn å måtte desperat jage etter kunder. Luksusen av å være en etablert konkurskandidat har ikke Fisker, dessverre.

Veldig synd, for de har vært et friskt pust som dessverre altfor få har fått oppleve. Uheldig med timingen også med en EV-satsing (incentivmessig) på vei ned, med mange etablerte aktører, høy konkurranse, og tider hvor kjøpere ikke lengre kaster seg inn på alt mulig.

turfsurf

Sitat fra: chargedup på fredag 29. mars 2024, klokken 01:22Til 400' tipper jeg mange velger å se bort ifra konkursspøkelset (derav manglende garanti og softwareupdates) og dermed blir de kvitt lageret på relativt kort tid. Med andre ord, mye impulskjøp.
Til 400k kan man nesten kjøpe bilen, kjøre den til den slutter å virke, og bruke den som ett gedigent husbatteri etterpå. Akkurat passe størrelse på batteriet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat.....og bruke den som ett gedigent husbatteri etterpå
Hi hi den så jeg ikke komme. Herlig tenkt :+1:

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

turfsurf

Så lenge de kan overbevise investorene så kan det gå. Med unntak av software er det en bil vi godt kunne tenkt oss. Prismessig er den greit plassert, en del artige ting som konkurrentene ikke har, og bedre rekkevidde.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Det er jo noen firma som kunne trenge ferdige elbiler. Spørsmålet er jo om det er billigere å utvikle på egen plattform eller kjøpe Fisker og rebrande dem? Eks. Toyota (?), Mazda, Ford (?), Mitsubishi, GM (?) mangler vel plattformer. Stellantis har Stla, VAG har MEB og mer, BMW CLAR og NK etc. Kia/Hyundai har GMP.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på fredag 29. mars 2024, klokken 15:28Er fortsatt noen som har troen.

https://www.reddit.com/r/Fisker/s/yGxOiYAG1P
Takker for linken. Ble med på den nå

Så bilen på gata her om dagen - tøff bil. Kunne tenkt meg den 

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på fredag 29. mars 2024, klokken 16:08Det er jo noen firma som kunne trenge ferdige elbiler. Spørsmålet er jo om det er billigere å utvikle på egen plattform eller kjøpe Fisker og rebrande dem? Eks. Toyota (?), Mazda, Ford (?), Mitsubishi, GM (?) mangler vel plattformer. Stellantis har Stla, VAG har MEB og mer, BMW CLAR og NK etc. Kia/Hyundai har GMP.
Daktari tror du er inne på noe vesentlig nå. Tipper det sitter mange bilprodusenter å regner på dette as we speak 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA