Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2024.8.x

Startet av førategangtesla, tirsdag 12. mars 2024, klokken 16:28

« forrige - neste »

Klykken

Jeg bor på bøggda uten noe særlig gatelys. Er ganske sikker på at fjernlysa aldri har vært klokkestyrt i og med at de har slått seg på i mørke garasjer og slikt for min del før denne oppdateringen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vaduz

En mikroskopisk nedgradering.

Mobileum

Vi med 4+ år gamle biler er ikke godt vant. Endringer er sjelden vare. Standarden er "This update includes important security fixes and improvements."
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Handyman

Sitat fra: Klykken på torsdag 04. april 2024, klokken 19:01...Er ganske sikker på at fjernlysa aldri har vært klokkestyrt i og med at de har slått seg på i mørke garasjer og slikt for min del før denne oppdateringen.
Det stemmer.
Dag-/nattinnstilling på skjermen er derimot styrt av soloppgang og solnedgang. Den endrer seg ikke i tunnel, noe som er irriterende.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Husker endringen som strupet ladehastighet på vår S85D over natten. DET var tider det. Savner likavæl bilen da, for kjørekomforten var overlegen det meste jeg har kjørt på langtur. Greide lett 40 mil på en god dag på sommerføre også. :)

Ellers, den råeste sofwareoppdateringen vi har fått i nyere tid vil jeg påstå er aktiverte adaptive matrix-lys på vår nåværende Model Y. Helt gratis og fungerer overraskende bra.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

sjokomelk

Er allerede egen tråd om dette her: https://elbilforum.no/index.php?topic=66412.0
Tråden for versjon 2024.8.X.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Mdah

Mulig det er tilfeldig, men etter denne oppdateringen har min 2015 TMS (2024.8.7) begynt å tulle med luftfjeringen. Den nekter å gå i "normal" manuelt og går stort sett i "Jack Mode" når man forsøker å aktivere "Very High". Endring/aktivering av  JackMode er da på i Servicemenyen, men lar seg ikke slå av (må kjøre over 8 km/t for å få den av). Har greid å heve/senke mellom very high/high et par ganger, men stort sett hopper den tilbake i det ene eller andre uten aktivering. Får den ikke i Low tross kjøring på motorvei (Low satt til >85 km/t). Reset x 2 har ikke hjulpet. Flere som har opplevd lignende?   
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Mobileum

Mulig ikke skuddblink, men har du slettet alle lagrede steder?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mdah

Sitat fra: Mobileum på lørdag 06. april 2024, klokken 18:09Mulig ikke skuddblink, men har du slettet alle lagrede steder?
Nei hvor gjør jeg dette? Slettet de lokale. Kjørte en Power off uten hell her nå. Ikke mulig å aktivere Jackmode,bortsett fra via "Very High" av og til. Fikk den til medium nå ved å trykke på Low. Helt tullerusk. Får holde den på medium.På service alerts er PM_w041 og THC_d0018_activeaero.
Tenker jeg prøver en reinnstall software siden feilen kom med denne installasjonen. Får sende en service forespørsel om det ikke hjelpe.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Mobileum

#114
Hvis du får feilmeldinger er vel neppe dette løsningen:

Hvis du ikke vil at luftfjæring skal heves automatisk på et sted, trykker du for å fjerne merket for "Hev alltid på dette stedet" i popup-vinduet som vises når du ankommer et lagret sted.

Eller prøve å slette profilen din.

ps. Kan ikke se at noen av feilmeldingene har noe med luftfjæring å gjøre.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mdah

Sitat fra: Mobileum på lørdag 06. april 2024, klokken 18:34Hvis du får feilmeldinger er vel neppe dette løsningen:

Hvis du ikke vil at luftfjæring skal heves automatisk på et sted, trykker du for å fjerne merket for "Hev alltid på dette stedet" i popup-vinduet som vises når du ankommer et lagret sted.

Eller prøve å slette profilen din.

ps. Kan ikke se at noen av feilmeldingene har noe med luftfjæring å gjøre.

Ja, jeg har slettet de enkelte automatiske hevingene som er her rundt om. Vinteren er (nesten) over så de var allerede fjernet. Finner heller ikke at feilmeldingene skal ha noe med fjæring å gjøre. Reinnstall av software hjalp heller ikke.

Bilen går til "normal" når jeg trykker på "low", dog ikke ved press på "normal". Jeg får den i "High" ved press på "High". Når jeg kjører på motorvei >80 kmt/t og "normal" tror den antagelig at den har vært i "low", for den hever seg til "high" automatisk når jeg kjører av. "Jackmode" kan ikke aktiveres under noen omstendigheter i service menyen, men Jackmode aktiveres via press på "Very High" 1 av 2 ganger. Kompressoren går ikke kontinuerlig og den hever og senker seg tilsynelatende normalt når den først gjør det. Kan kanskje se ut til at det er noe høyere klaring til hjulbue foran sml med bak, men har aldri syntes dette har vært helt presist på bilen siden den var ny.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Mobileum

Da har du sikkert også fjernet at den skal heve seg ved X km/t. Du får håpe at det er noen her som er mere teknisk anlagt enn jeg har noe mere å fare med.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mdah

Fant en tråd med en rekke folk med samme problem. Antatt firmwarebug.

Hadde ventet med oppdatering om jeg hadde hatt veteran med luft.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2024-8-4-strange-issue-possily-bug.323629/
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Mobileum

Det er jo akkurat det samme som du har! Jeg har en litt nyere veteran, og er heldigvis ikke berørt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mdah

Ja,og det får meg til å rett og slett revurdere fremtidige oppdateringerer. Er stort sett kun "big fixes" og litt småtteri for oss ned tilårskomne biler. Skal de introdusere slike bugs er det ikke verdt risikoen.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA