Facelift fra Kina. Ny hattehylle?

Startet av Radial, tir 27. feb 2024, kl. 19:05

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Nimrad på tor 29. feb 2024, kl. 01:49Hva er problemet med innsyn? Hvis dere tenker på tyveri så anbefales det å ikke hindre innsyn, da det gir større risiko for tyveri.
Dårlig ordlagt, ser mere rotete ut. Tyveri er jeg ikke veldig bekymret over.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

petersv

Sitat fra: Nimrad på tor 29. feb 2024, kl. 01:49Hva er problemet med innsyn? Hvis dere tenker på tyveri så anbefales det å ikke hindre innsyn, da det gir større risiko for tyveri.
https://www.tv2.no/broom/forsikringsselskap-advarer-ikke-bruk-denne-nar-du-gar-fra-bilen/11811676/

I mine vilkår for forsikringen står det tydelig at verditap kun dekkes når gjenstandene er skjult, mao. krever forsikringen det. Verdigjenstander dekkes ikke uansett, men er man på bilferie har man jo ofte med mye bagasje som kan ha en betydelig total verdi.

OlaM

Sitat fra: petersv på tor 29. feb 2024, kl. 09:36I mine vilkår for forsikringen står det tydelig at verditap kun dekkes når gjenstandene er skjult, mao. krever forsikringen det. Verdigjenstander dekkes ikke uansett, men er man på bilferie har man jo ofte med mye bagasje som kan ha en betydelig total verdi.

Poenget er å passe på når du bruker den, ikke skjul ting som en tyv uansett ikke er interessert i. Jeg har lagt ned setene på min 3er av og til, sånn at tyver evt kan kikke inn og se at bagasjerommet er tomt. Da blir det jo et dilemma med at hver gang du bruker den for å skjule noe, så vet tyven at du har noe verdifullt å skjule.  ;D

Hvis jeg er på bilferie og jeg tror det er den minste sjans for tyveri så tar jeg selvsagt inn all bagasjen over natten. Men hvis du står på lading, er på do og de tar koffertene, da tviler jeg på at forsikringsselskapet kan kreve at du burde ha brukt hattehylle.
'21 3LR

Nimrad

Sitat fra: petersv på tor 29. feb 2024, kl. 09:36I mine vilkår for forsikringen står det tydelig at verditap kun dekkes når gjenstandene er skjult, mao. krever forsikringen det. Verdigjenstander dekkes ikke uansett, men er man på bilferie har man jo ofte med mye bagasje som kan ha en betydelig total verdi.
Veldig rart, hvilken forsikring er det? Jeg fikk det spesifikt anbefalt å ikke bruke den av min rådgiver da det øker sannsynligheten for innbrudd(jeg spurte litt da vi skulle på utenlandstur). Samme gjaldt det med å lukke gardiner og sånn på hytta sa han. Klarer ikke finne det vilkåret på noen av de jeg sjekket. Forsikring på tyveri av bagasje har jeg uansett sett bort fra da beløpet som dekkes er helt ubetydelig. Tror det var 5000,- eller 10 000 på superforsikring.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

kaistian

Sitat fra: Nimrad på tor 29. feb 2024, kl. 10:28
Veldig rart, hvilken forsikring er det?
Her er det Gjensidige skriver
Sitat fra: GjensidigeTyveriutsatte gjenstander som f.eks. sportsutstyr, elektronisk/optisk utstyr og ur/smykker skal være innelåst og ikke synlig når kjøretøy eller campingvogn forlates

OlaM

Sitat fra: Nimrad på tor 29. feb 2024, kl. 10:28Forsikring på tyveri av bagasje har jeg uansett sett bort fra da beløpet som dekkes er helt ubetydelig. Tror det var 5000,- eller 10 000 på superforsikring.

10000 på min vanlige kasko, men det er det som eventuelt blir stjålet mens bilen står parkert hjemme eller på jobb. Ellers ville jeg brukt reiseforsikringen. Har du helårs gjelder den også på butikken. Der er det 40000 på min, som holder plenty til vårt bruk. Men skal ikke så fryktelig mye elektronikk til før mesteparten er spist opp.
'21 3LR

Contango

Litt esoterisk den diskusjonen om hattehyllen.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor den Malaysiske P'en er forskjellig. Den er vel produsert i Kina? Er hypotesen da at dette er den nye P'en som skal dekke alle markeder Tesla Kina skal levere til? Og da med sensorer foran?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Contango på tor 29. feb 2024, kl. 11:17Litt esoterisk den diskusjonen om hattehyllen.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor den Malaysiske P'en er forskjellig. Den er vel produsert i Kina? Er hypotesen da at dette er den nye P'en som skal dekke alle markeder Tesla Kina skal levere til? Og da med sensorer foran?

Den er laget i Shanghai, ja. Tesla endrer kanskje noen produksjonslinjer på en fabrikk, uten at de endrer alle samtidig. Men vanligvis så vil endringer publiseres globalt til slutt. Tok jo veldig lang tid før Highlander-versjonen  av Model 3 nådde USA, etter å ha først blitt laget i Kina.

Men er jo litt rart at det kun er ett nettsted som nevner dette med de spesielle glassene. Men virker jo som en "legit" side:

https://paultan.org/2024/02/14/2024-tesla-model-y-updates-in-malaysia-privacy-glass-full-double-glazing-hw4-no-parcel-shelf/

Virker som Tesla er ganske nye i Malaysia, så kanskje de vil få inn den siste endringen så fort så mulig, for å unngå at det er unødvendig mange versjoner i landet...? Eller bare at det er praktisk at de kjører på med siste versjon.

Ser forresten at Malaysia skal begynne å lage deler til Tesla-batterier:

https://www.cnbc.com/2023/08/23/malaysia-eyes-more-investments-to-enlarge-ev-footprint-after-tesla-deal.html
Tesla Model Y                         2021-

Kim-

Når det gjelder hattehyllen så tror jeg flere har fjernet denne pga. elendig design. Spesielt at man ikke kan dytte den frem så dem holder seg der. Jeg kjøpte to små magneter på clas ohlson og hev på litt superlim etter mye ergelse
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Nimrad

Sitat fra: kaistian på tor 29. feb 2024, kl. 11:02Her er det Gjensidige skriver
Sitat fra: GjensidigeTyveriutsatte gjenstander som f.eks. sportsutstyr, elektronisk/optisk utstyr og ur/smykker skal være innelåst og ikke synlig når kjøretøy eller campingvogn forlates
Ja, det er noe ganske annet enn å kreve hattehylle for å få det dekket. Man legger ikke laptop og dyre klokker løst i baksetet akkurat, det ligger jo i sekk, koffert e.l.
Sitat fra: OlaM på tor 29. feb 2024, kl. 11:0410000 på min vanlige kasko, men det er det som eventuelt blir stjålet mens bilen står parkert hjemme eller på jobb. Ellers ville jeg brukt reiseforsikringen. Har du helårs gjelder den også på butikken. Der er det 40000 på min, som holder plenty til vårt bruk. Men skal ikke så fryktelig mye elektronikk til før mesteparten er spist opp.
Jeg har visst også max 10k, men max 5k per gjenstand. I praksis verdiløst, så håper reiseforsikring dekker sånt.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA