Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skistativ til Model S

Startet av laumb, mandag 03. desember 2012, klokken 19:54

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Gæsjan på lørdag 12. april 2014, klokken 09:12
Bilder

Foten så mere solid ut enn Whispbar, men ellers liker jeg ikke at stativet stikker utenfor foten (smaken er som baken selvfølgelig). Når det er sagt, så er jeg generellt mot å ha ting på taket (både for det estetiske og rekkevidde/støy), det er kun for å få med ski og/eller sykler for min del. Dessverre så er jeg glad i å både sykle og stå på ski, så det blir en del kompromiss  :-\
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rawen76

Bestilte Wispbar fra Autoload.no onsdags kveld etter å ha blitt lovet at de med stor sansynlighet fikk inn på lager på torsdag. Torsdagen gikk og ingen hentemelding kom og ingen svarte på tlf de 5-6 gangene jeg prøvde. Samme skjedde fredag.
Hadde planlagt å kjøre til fjells fredag ettermiddag så kl 1400 ringte jeg Tesla Skøyen. De hadde på lager til 2200,- kroner. De ville dog belaste meg for 1 times arbeid for å hjelpe meg med montering. Valgte å avslå. Hentet stativet kl 1500. Kl 1545 kom hentemelding fra Autoload :-) (Hentelageret stenger 1545). Sendte mail om avbestilling og fikk svar i dag om at bestilling og betaling var kansellert. Utmerket service fra Autoload situasjonen tatt i betraktning.

Beregn god tid for montering første gang. Brukte nok i overkant av 1 time. Det fulgte med noen 4 stk smale og 4 stk litt bredere og kortere 3M gjennomsiktig tape. Disse var alt for små og dekker ikke halvparten av arealet under foten en gang. Anbefaler å kjøpe tilsvarende på rull. Legg tape under foten på biltaket og press foten så hardt ned som du kan slik at den tynne myke leppen rundt foten sprer seg godt utover. Da kan man streke opp på tapen rundt foten og klippe ut en bit som passer under hele foten.

Justerte slik at jeg så 3 slisser i den vertikale stangen mot foten for å få riktig bredde på begge sider bak. Foran ble det 3 på ene siden og 4 på andre siden.

Ser ut til at fremre bøyle blir litt høyere en bakerste når man bruker de høye gummiføttene som følger med i Tesla for pakken. Vurderer å prøve de tynne som fulgte med aero baren foran mtp å få nesa på skiboks litt ned.

Støy uten skiboks eller noe annet på er omtrent ikke tilstede i min bil med glasstak opp til ca 80 km/t. Mellom 80 og 100 hører du støy, men det er ikke spesielt sjenerende. Fra 100 og oppover begynner støy og bli fremtredende og over 120 ville ikke jeg ligget lenge...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Oreo

KRISE!!!
Siden folk her har vært så vennlige å dele sine erfaringer ang. riper i taket fant jeg ut at jeg skulle legge folie på taket som beskyttelse. Folien jeg brukte er noe jeg fant på Biltema i høst som jeg tenkte jeg skulle øve meg litt på iPad'en og div. før en begynner på nosecone, speilhus eller annet mer seriøse ting.
Har aldri før lagt folie så dette ble utfording på strak arm siden vi har tenkt oss på påskeferie i morgen tidlig.
Legger ved noen eksempelbilder.
Så skulle alt være klart til å montere skihstativet og sette på skiboksen for å være klar til i morgen tidlig.

Det er nå jeg begynner å rive meg i håret! >:( :'(

I det jeg er i ferd med å sette på Whishpbar stativet jeg har kjøpt i god tid hos Tesla på Lade, kan jeg ikke fatte og begripe annet enn at jeg har fått utlevert ett stativ til biler UTEN panoramatak. Hva i he....te??? >:( >:( >:(
Vil "Removable gutterless mount" si for montering rundt taket slik en må gjøre på biler uten panotak?
Når en ser på festet ser en at skruen er montert HORISONTALT og ikke vertikalt slik en skulle tro det må være for festet i panoramataket?

Om dette stemmer så er jeg redd for at enten blir påsken uten ski, noe som er svært irritabelt da vi knapt har hatt snø i Trøndelag i vinter, eller så blir skuffelsen komplett ved at jeg må montere skiboksen på Avensisen for å kjøre 150mil tur retur Trøndelag-Telemark. For denne ekstrakostnaden kan en jo kjøpe minst et sett til med Whispbar.

Jeg krysser fingre og tær for at Tesla i Trondheim har et sett til Panotak. Hvis ikke er det utilgivelig at de har gitt meg galt sett.....eller er det jeg som ikke helt har forstått hvordan jeg monterer dette???

Skulle vel ikke være noen i MidtNorge som har et sett for Pano-tak de (mot formodning) ikke skal bruke i Påska?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Duzzy

Sitat fra: Oreo på søndag 13. april 2014, klokken 16:37
KRISE!!!
Siden folk her har vært så vennlige å dele sine erfaringer ang. riper i taket fant jeg ut at jeg skulle legge folie på taket som beskyttelse. Folien jeg brukte er noe jeg fant på Biltema i høst som jeg tenkte jeg skulle øve meg litt på iPad'en og div. før en begynner på nosecone, speilhus eller annet mer seriøse ting.
Har aldri før lagt folie så dette ble utfording på strak arm siden vi har tenkt oss på påskeferie i morgen tidlig.
Legger ved noen eksempelbilder.
Så skulle alt være klart til å montere skihstativet og sette på skiboksen for å være klar til i morgen tidlig.

Det er nå jeg begynner å rive meg i håret! >:( :'(

I det jeg er i ferd med å sette på Whishpbar stativet jeg har kjøpt i god tid hos Tesla på Lade, kan jeg ikke fatte og begripe annet enn at jeg har fått utlevert ett stativ til biler UTEN panoramatak. Hva i he....te??? >:( >:( >:(
Vil "Removable gutterless mount" si for montering rundt taket slik en må gjøre på biler uten panotak?
Når en ser på festet ser en at skruen er montert HORISONTALT og ikke vertikalt slik en skulle tro det må være for festet i panoramataket?

Om dette stemmer så er jeg redd for at enten blir påsken uten ski, noe som er svært irritabelt da vi knapt har hatt snø i Trøndelag i vinter, eller så blir skuffelsen komplett ved at jeg må montere skiboksen på Avensisen for å kjøre 150mil tur retur Trøndelag-Telemark. For denne ekstrakostnaden kan en jo kjøpe minst et sett til med Whispbar.

Jeg krysser fingre og tær for at Tesla i Trondheim har et sett til Panotak. Hvis ikke er det utilgivelig at de har gitt meg galt sett.....eller er det jeg som ikke helt har forstått hvordan jeg monterer dette???

Skulle vel ikke være noen i MidtNorge som har et sett for Pano-tak de (mot formodning) ikke skal bruke i Påska?

Det du ser ut til å mangle er monteringssettet.
Stativet er nok riktig. De skruefestene dytter du ut og erstatter med det som er med i monteringssettet for model S.  Samt at det skal være med 4 gummiklosser.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Oreo

Puh fant kittet  ;D
Er så lenge siden jeg kjøpte det at jeg ikke husket at det var ei eske til. Der var jeg svett ei stund.
Men ikke akkurat noe for en med ti tommeltotter. Heldigvis har jeg ikke mer enn ni, ihvertfall.
Har fått på stativet, nå er det bare skiboksen igjen.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Nuvolari

Sitat fra: Nuvolari på søndag 06. april 2014, klokken 21:24
Tok av Whispbar skistativet i dag etter at det har stått på siden før jul. Det er tydelige merker i lakken etter der  gummiklossene har gnisset mot taket.

Noen som har prøvd å polere bort merkene. Ble i såfall merkene borte eller må man leve med disse stygge merkene.

Kan informere om at www.signmaker.no i oslo legger klar folie på taket der takfestene treffer taket for en billig penge. De driver med foliering av biler og virker å ha peiling på det de driver med. Kommer med erfaring så snart de har lagt folie under takfestene på min bil.

For ordens skyld jeg har ingen forbindelse med selskapet.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Kjelli

Sitat fra: Cato76 på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:07
Ser at de har redisignet ankerfestene. Er det noen som har fått disse festene ved bestilling fra Wispbar? Eller er dette noe Tesla har designet?

En annen ting som er viktig ved montering av disse takstativene er å legge en 3M film under hele "gummi-klossen" som ligger i kontakt med taket. Jeg fjernet nettopp mitt stativ og såg at disse hadde gnisset mot taket og laget et fint omriss av disse klossene. Håper at jeg klarer å polere dem vekk.
Jeg skal montere dem på igjen i dag og legger da 3M film på kontaktflaten.

Hvor får en tak i slik 3m film? Heter denne noe spesielt?

Mvh
Kjell

Kjelli

#457
fant på biltema :)

Skulle montere Whispbar stativet i går. Fikk dette levert for en stund siden. Det gikk ikke bra. Tre av fire anker passet ikke. Det ene passet perfekt, men to av de passet ikke med gjengehullet og det tredje var det ikke plass til i sporet.

Resultat er et knekt deksel iallefall.

Kjell

Edit. Og der kom Impacto med tilbud om å sende meg nye braketter som løser dette problemet. Supert :)

Kimpala

Tenkt å kjøpe sånne Whispbar NÅ! Tips om hvor?
X
3

Olatho

Billigste jeg fant for 14 dager siden var på Autoload.no - og da googla jeg mye før jeg bestilte.
Pass på at du tar med monteringskit for Tesla. 

Thor2014

Sitat fra: Kimpala på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:13
Tenkt å kjøpe sånne Whispbar NÅ! Tips om hvor?

Tesla har de til en fornuftig peng. Kjøpte mitt der

Olatho

Er stativet enkelt å ta av og på, eller må man løsne alle skruer og sånt igjen hver gang?
Passer det evt i brønnen i bagasjerommet, eller et annet praktisk sted, så man kan oppbevare det trygt selv om vi parkerer i fellesgarasje?

19quiz76

Tar deg fem minutter å demontere hver gang, men tipper du må skyve dem litt sammen for å få dem inn i brønnen i bagasjen. Da tar det lengre tid å tilpasse neste gang du skal ha dem på, ville heller satt dem i boden.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Bjoris

Noen som har erfaring med Thule stativet? Ser at noen har vibrasjoner i skiboksen og at de mener bøylene på. Wishbar er for myke...

rene

Jeg har Thule, aldri opplevd noen vibrasjoner. Kun brukt med sykkelstativ (Thule Proride og Outride).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA