Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offentlige ladestolper i Oslo kommune

Startet av atrus, fredag 01. mars 2024, klokken 19:07

« forrige - neste »

alda

Sitat fra: Orbit på tirsdag 02. juli 2024, klokken 11:40Det er en del måneder siden jeg var der sist, men fikk da 16A (~3 kW effektivt etter ladetap) på kveldstid. På 8 timer burde du derfor få ~25 kWh, eller ca 30%-poeng økning på en i4 - dvs mer enn du får nå, men samtidig mindre enn du har fått tidligere.

På husk, mener jeg det var høyere effekt før det ble byttet til de nye Schneider-laderne. Det har ikke vært noen generell nedjustering av laderne i byen. Om effekten ikke er som forventet, kan du kontakte driftsavdelingen. Jeg tror også det er lastbalansering i Saga-anlegget nå. Akershusgarasjen var inntil nylig stengt, og kanskje høyere belegg på Saga som en konsekvens av dette? Da ble det mindre å dele på.
Tack för utfyllande svar! Det är stort sett få bilar där nuförtiden som parkeringen är dyrare, sällan mer än halvfullt. Det är för det mesta Peugeot'en jag parkerar och laddar där, ska testa lite mer men kan nästan verka som något är fel..... får ta det vidare med kommunen.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

alda

Sitat fra: alda på tirsdag 02. juli 2024, klokken 12:17
Sitat fra: Orbit på tirsdag 02. juli 2024, klokken 11:40Det er en del måneder siden jeg var der sist, men fikk da 16A (~3 kW effektivt etter ladetap) på kveldstid. På 8 timer burde du derfor få ~25 kWh, eller ca 30%-poeng økning på en i4 - dvs mer enn du får nå, men samtidig mindre enn du har fått tidligere.

På husk, mener jeg det var høyere effekt før det ble byttet til de nye Schneider-laderne. Det har ikke vært noen generell nedjustering av laderne i byen. Om effekten ikke er som forventet, kan du kontakte driftsavdelingen. Jeg tror også det er lastbalansering i Saga-anlegget nå. Akershusgarasjen var inntil nylig stengt, og kanskje høyere belegg på Saga som en konsekvens av dette? Da ble det mindre å dele på.
Tack för utfyllande svar! Det är stort sett få bilar där nuförtiden som parkeringen är dyrare, sällan mer än halvfullt. Det är för det mesta Peugeot'en jag parkerar och laddar där, ska testa lite mer men kan nästan verka som något är fel..... får ta det vidare med kommunen.
Inget svar fra Oslo kommun, men har nu testat flera gånger och får samma resultat oavsett om jag är den enda bilen som laddar där, eller om det är fullt: 1kw i laddhastighet....
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Orbit

Jeg var forbi der i kveld, og tok en tur innom og testet (med i3). Jeg opplevde det samme som deg, dvs ca 1 kW lading (prøvde to forskjellige ladere). Jeg ser at de ikke annonserer noen effekt i app'en for Saga, kun sone 3053 som skal være "semihurtig", dvs > 4 kW.

Jeg sendte inn feilmelding i Bymelding-appen, siden jeg der kan følge med på om de gjør noe med saken. Så får vi se om noe skjer....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Jeg har allerede fått svar om at min feilmelding fra i går er lukket som duplikat av pågående utbedring. Så da er de i alle fall klar over problemet, uten at det hjelper så mye her og nå.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA