Telemetri er nå tilgjengelig!

Startet av Mobileum, onsdag 28. februar 2024, klokken 16:21

« forrige - neste »

Mobileum

Telemetri er tilgjengelig for alle Tesla-biler med "Virtual Key".

Mye bra her, og blant annet Batteritemperatur;

Teslemetry is now able to access:

Profile Information
Contact information, home address, profile picture, and referral information

Vehicle Information

Vehicle live data, location, eligible upgrades, nearby superchargers, ownership, and service scheduling data

Vehicle Commands

Commands to access SentryCam, add or remove driver, unlock, wake up, remote start, and schedule software updates

Vehicle Charging Management

Vehicle charging history, billed amount, charging location, commands to schedule, start, and stop charging

Energy Product Information

Energy flow history, saving forecast, tariff rates, grid import, calendar, site status, time of use, and ownership

Energy Product Commands

Update storm mode

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Fortell gjerne hvor/hvordan denne infoen kan leses.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Flere 3dje-parts utviklere kan nå med Teslas hjelp og utvikling få tilgang til nye informasjoner:

Under panseret er et helt nytt, superkraftig system i bilen som strømmer systemdata på lavt nivå direkte til 3dje-part over en ende-til-ende-kryptert kanal. Dette systemet gir mye mer data, og er dramatisk mer effektivt og pålitelig enn Tesla API-avstemningssystemet som brukes av eksisterende Tesla-programvare i dag.

Selv har jeg i lang tid brukt Tessie som er overlegent den beste 3dje-parts appen. Også de første til å bruke Tesla Telemetry. Home Assistant har også fått tilgang til den nye telemetrien.

daktari

Commands to access SentryCam

Betyr dette at man kan slå på kamera fjernstyrt via appen, og dermed ha privat kameraovervåking på gata, eller på parkeringen ved stranda, eller der noen låser døra med kodelås eller ved minibanken?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Mobileum

Hehe.
Jeg kan dessverre foreløpig ikke bruke dette på grunn av at jeg har for "gammel" bil. Sjansene er dog store for at det kommer etterhvert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA