Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din NissanConnect EV-app vil slutte å virke fra og med 1. april 2024

Startet av teralv, onsdag 28. februar 2024, klokken 09:44

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Det er ganske fascinerende og overraskene at Nissan Europa fortsatt bruker disse 2G-modulene.
For det første finnes det sikkerhetsvarsler mot sårbarhtere i denne hardwaren.
På USA-Leafer har det service-bulletins i mange år, på at disse 2G-modulene skal koples ut når bilen er på service. På tross av at 2G-nettet i USA er kopla ut for mange år sida, har det vær ansett som utrygt å ha 2G-moduler i bilene.
Jeg har inntrykk av at Nissan USA er mye raskere ute med tilbakekallinger og servicebulletins og er rausere med garantisaker.
I USA kunne man bytte ut 2G-modulen med 3G-modul.

Det fulgte vel med 5 års abonnement med nye biler. Så det er litt overraskende at du har det på en bil som begynner på J, som betyr at det er en 2011- eller 2012-modell.

Orbit

Telenor har dyttet utfasing ut i tid, slik at 2G tidligst forsvinner i 2026 hos dem.

Sitat fra: https://www.telenor.no/bedrift/iot/2g-fases-ut/Når stenges 2G-nettet?
2G-nettet fungerer som normalt i 2025, deretter starter utfasingen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

teralv

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 29. februar 2024, klokken 08:47Jeg har bestilt en OVMS v3 enhet, og skal legge ut fortløpende info om fremgang. Pris uten VAT, men med frakt fra UK er £220, og så kommer norsk mva og gebyr på toppen, så tipper vi ender med litt under 4000kr for enheten.

Hei, har du fått denne og tatt i bruk ?
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

RJK

Sitat fra: teralv på fredag 29. mars 2024, klokken 09:57
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 29. februar 2024, klokken 08:47Jeg har bestilt en OVMS v3 enhet, og skal legge ut fortløpende info om fremgang. Pris uten VAT, men med frakt fra UK er £220, og så kommer norsk mva og gebyr på toppen, så tipper vi ender med litt under 4000kr for enheten.

Hei, har du fått denne og tatt i bruk ?
Han har startet en egen tråd om emnet, men ser ikke ut som det er kommet, ut fra det jeg leser. Men det er vel rette stedet å følge med på nyheter om denne:

https://elbilforum.no/index.php?topic=66371.msg1131584#msg1131584
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

p10

Noen som vet en måte å forvarme bilen mens den er koblet til lader, uten app og uten programmering i menyen på Leafen?

Grosor

Noe som er ekstra fornærmende opp i denne saken er det at man fortsatt må trykke OK på skjermen for at man aksepterer at Nissan samler inn data ved bruk av bilen HVER gang man starter bilen... :laugh:

En tanke hadde jo vært å sette inn en ny dobbel din Android auto sammen med en OVMS enhet. Da hadde man fått både DAB radio, oppdaterte kart og fortsatt mulighet for å fjernstyre varmen, men spørs hvor mye tid og energi jeg vil legge i en gammel Leaf...

Mondeo

Jeg installerte OVMS på bilen min for noen uker siden. en 2014 Leaf.
Har kun utgaven med Wifi da det holder for meg. er god dekning på den.

Veldig lett å sette opp å få i gang. For å kunne starte forvarming når bilen ikke lader måtte jeg nappe ut TCU modulen bak hanskerommet som ikke er i bruk lenger.

Kommandoer skjer momentant fra man trykker på det i appen i motsettning til Nissan sin app som fint kunne bruke 5 minutter før den gjorde som man ba om. Om den gjorde det i det heletatt..

Er veldig fint å kunne justere ladegrense og.

p10

Sitat fra: Mondeo på onsdag 10. april 2024, klokken 17:11Jeg installerte OVMS på bilen min for noen uker siden. en 2014 Leaf.
Har kun utgaven med Wifi da det holder for meg. er god dekning på den.

Veldig lett å sette opp å få i gang. For å kunne starte forvarming når bilen ikke lader måtte jeg nappe ut TCU modulen bak hanskerommet som ikke er i bruk lenger.

Kommandoer skjer momentant fra man trykker på det i appen i motsettning til Nissan sin app som fint kunne bruke 5 minutter før den gjorde som man ba om. Om den gjorde det i det heletatt..

Er veldig fint å kunne justere ladegrense og.

Kan du si mer om dette, eller eventuelt linke til sider du har benyttet for å få til dette?

nuttiplutt

Sitat fra: Mondeo på onsdag 10. april 2024, klokken 17:11Jeg installerte OVMS på bilen min for noen uker siden. en 2014 Leaf.
Har kun utgaven med Wifi da det holder for meg. er god dekning på den.

Veldig lett å sette opp å få i gang. For å kunne starte forvarming når bilen ikke lader måtte jeg nappe ut TCU modulen bak hanskerommet som ikke er i bruk lenger.

Kommandoer skjer momentant fra man trykker på det i appen i motsettning til Nissan sin app som fint kunne bruke 5 minutter før den gjorde som man ba om. Om den gjorde det i det heletatt..

Er veldig fint å kunne justere ladegrense og.

Jeg har også spørsmål. Kan du låse bilen gjennom appen? Kan du justere temperatur mens du forvarmer?

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA