Den gule Thinken i Trondheim er bevisstløs igjen!! Blitt frisk men så syk igjen.

Startet av Marsto, tirsdag 20. februar 2024, klokken 17:23

« forrige - neste »

Marsto

Sitat fra: Marsto på tirsdag 07. mai 2024, klokken 12:10
Sitat fra: worry på tirsdag 07. mai 2024, klokken 08:35Det hadde vært digg om du fikk de med i bagasjen. Jeg kan bli med, 10 stk til meg.  :+1: 
Har sent en forespørsel om kjøp av alle rlecs til en eller to batteripakker. Vet ikke om han vil selge så mange til en kunde så vi får bare være tålmoding å se hva han sier. Uansett om jeg tar dem med i bagasjen eller han sender dem i posten har jeg dem ikke før i slutten av August. Vi Thinkere må desverre alltid være tålmodig for å få våre biler på veien når noe skjer med elektronikken.  ;)   
Da har jeg fått bekreftelse på at han kan levere to fulle sett med RLEC kort. Det blir flott. Det bør holde for en god stund fremover.   
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

worry

Når går bestillingen? I tilfelle det er flere som ønsker å henge seg på.
Think lithium

Marsto

Sitat fra: worry på onsdag 08. mai 2024, klokken 09:42Når går bestillingen? I tilfelle det er flere som ønsker å henge seg på.
Bestillingen går i midten av Juni når vi kommer til USA. Jeg tenkte å bestille 2 fulle sett. 32 kort. Litt avhengig av hvor mye plass de tar i kofferten så skal jeg prøve å få med ihverfall ett sett. Så får vi se om jeg venter til neste år eller videresender dem i posten til Norge før vi reiser hjem igjen.   

worry

Think lithium

Gogs

Jeg tar gjerne 5 kort for å sikre meg i tilfelle noe skulle skje. Blir think eier for første gang om ikke så lenge. Gleder meg!  :D Bare send personlig melding om hvordan jeg kan betale.  :+1:
Sort Think City (2010 modell) 2024 -
Hvit Hyundai Ioniq 5 (2021 modell) 2025 -
Sølv VW ID.4 2022 -2025
Hvit VW E-up 2022 - 2024
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Marsto

Jeg er veldig, veldig glad for interessen til rlec kort for oss hardbarkede Thinkere med Enerdel batteri og til de som har et helt nytt eierskap til en Think. De rlec kortene som iløpet av august kommer til Norge er viktig å ikke montere i biler som fremdeles er i full drift og ikke har problemer. Jeg er av den oppfatning at det beste er å melde inn batteriproblemer med commtool diagnose så sendes kort etter behov. Hvis ett eller flere kort melder problemer er det anbefalt at man også sjekker om battericeller er problemet. Det er ingen vits i å skifte rlec hvis en eller flere battericeller er problemet.

En metode for å stadfeste om det er rlec eller celler som har problemer er å bytte med et nabokort som ikke melder om problemer. Hvis det byttede kortet melder de samme problemene er det mest sansynlig battericeller som er defekte. Hvis det melder at alt er iorden er det mest sansynlig problemer med rlec kortet. Først da må rlec skiftes.

Som et eksempel har jeg nå kun ett kort som ikke rapporter noe som helst i commtool. Det jeg vil prøve er å bytte med nabokortet som rapporter alt iorden. Hvis nabokortet rapporterer riktig etter byttet er det rlec kortet som er problemet. Hvis nabokortet ikke rapporter noe som helst igjen er det mest sansynlig battericellene som er defekte.       

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA