Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den gule Thinken i Trondheim er bevisstløs igjen!! Blitt frisk men så syk igjen.

Startet av Marsto, tirsdag 20. februar 2024, klokken 17:23

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Marsto på mandag 06. mai 2024, klokken 18:46
Sitat fra: RJK på mandag 06. mai 2024, klokken 17:59Bilen er vel knapt lengre enn andre biler er bred, så bare å få den inn i garasjen på tvers (med 2 jekketraller!?!), så har du god plass! ;)
Hahahaha.... interessant nok så er bilen omtrent bortimot dobbelt så lang som den er bred. 314cm x 166cm (2 jekketraller var jaggu meg en veldig god idè for å få den inn på tvers... har faktisk trua på at det går med ei jekketralle også.... :o ;)  )
Altså kortere enn Kona mi er brei! Bilen altså, x-kona er slank, og vakker (utvendig)...!

8)

Kan godt hende det holder med en jekketralle om du får den på batteriet, og det ikke tar i andre deler av karosseriet. Noen solide planker (europall) kan nok hjelpe på.

Jeg tenkte fortrinnsvis å få jekketrallene på begge sider av dekkene på samme aksel, da bør det ikke skade bilen på noen vis!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Marsto

Sitat fra: RJK på mandag 06. mai 2024, klokken 18:58
Sitat fra: Marsto på mandag 06. mai 2024, klokken 18:46
Sitat fra: RJK på mandag 06. mai 2024, klokken 17:59Bilen er vel knapt lengre enn andre biler er bred, så bare å få den inn i garasjen på tvers (med 2 jekketraller!?!), så har du god plass! ;)
Hahahaha.... interessant nok så er bilen omtrent bortimot dobbelt så lang som den er bred. 314cm x 166cm (2 jekketraller var jaggu meg en veldig god idè for å få den inn på tvers... har faktisk trua på at det går med ei jekketralle også.... :o ;)  )
Altså kortere enn Kona mi er brei! Bilen altså, x-kona er slank, og vakker (utvendig)...!

8)

Kan godt hende det holder med en jekketralle om du får den på batteriet, og det ikke tar i andre deler av karosseriet. Noen solide planker (europall) kan nok hjelpe på.

Jeg tenkte fortrinnsvis å få jekketrallene på begge sider av dekkene på samme aksel, da bør det ikke skade bilen på noen vis!
Hahaha...det er ingenting som er bedre enn å ha Kona si som støtter opp når det virkelig gjelder... Kan bekrefte at en europalle og ei jekketralle gjør jobben med å løfte hele bilen for det har jeg prøvd... men den er svintung så man må være mannsterk for å snu den... Vi får se om kona kan ta i et tak her..... ;)  ;D 
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

worry

Mange gode ideer her! Hehe  :+1:

Jeg har dratt fram batteriet framover et par ganger. Men da må man kunne vri batteriet 90gr og ha plassert støttebukker litt smart. Har laget en vogn (to faktisk) av kryssfiner påmontert fire svingbare hjul. Denne plata kan løftes med en god garasjejekk, men jeg har mest brukt to miniløftere fra Biltema. De er litt klundrete når batteriet skal opp igjen, fordi de ikke kan flyttes. Må jo treffe hullet!

Angående diagnosen, så er jeg veldig forundret over målingen. Jeg har aldri sett totalt fravær av data. Og nå har jeg byttet mange. Samme hvor dårlige kortene har vært, så har de vist noen tall.
Når jeg skal kontrollere at RLEC ID står på riktig plass, så drar jeg av kontakten på lissen fra batteriblokka og tar diagnose. Da ser jeg hvilken ID som mangler data. Jeg har aldri tatt bilde av en slik avlesing, men det ser litt slik ut som din diagnose. Litt usannsynlig, men kan kontakten ha løsnet?

Lykke til. Dette får du til! :-)
Think lithium

Marsto

Worry. Sier du det, ja. Interessant. Jeg er ganske sikker på at ingenting har falt av. Bilen var helt feilfri når jeg parkerte. Da plugget jeg den inn og ladet helt opp over natta. Når jeg skulle starte dagen etter lyste juletreet på dashbordet. Merkelige greier. Er i kontakt med Myles Tweete om mulighetene for å få sendt noen kort fra ham.

worry

Nå ser det ut til at det er flere som har behov for kort. Kanskje jeg også skal hive meg på en fellesbestilling også. Myles ga meg kvantumsrabatt ved mitt første kjøp.
Lurer litt på hvor lenge han har kort på lager.  :P
Think lithium

Marsto

Sitat fra: worry på mandag 06. mai 2024, klokken 23:24Nå ser det ut til at det er flere som har behov for kort. Kanskje jeg også skal hive meg på en fellesbestilling også. Myles ga meg kvantumsrabatt ved mitt første kjøp.
Lurer litt på hvor lenge han har kort på lager.  :P
Han sier han har mange enda. Han har alle rlec kortene fra 30-40 komplette batteripakker. Kvantumsrabatten gjelder fremdeles. Kanskje en fellesbestilling på kort til 1 eller 2 komplette pakker er noe. 16 eller 32 kort.

Marsto

Han tar $60,- pr.stk. ved bestilling på 16 eller flere. Det blir $960,- eller godt over 10000,- nok. Pluss frakt. Er det toll også kanskje?

Warlock

Kanskje det er mulig med koffertrabatt på disse? De er jo ikke voldsomt store, men blir kanskje litt mye eller litt sent likevel?

Om ikke bør han skrive prisen på de til veldig lavt for fortollingen sin del...

Marsto

Sitat fra: Warlock på tirsdag 07. mai 2024, klokken 00:18Kanskje det er mulig med koffertrabatt på disse? De er jo ikke voldsomt store, men blir kanskje litt mye eller litt sent likevel?

Om ikke bør han skrive prisen på de til veldig lavt for fortollingen sin del...
Ja, akkurat. Sjekket nettopp import kalkisen og det er ikke toll men moms så hvis full pris oppgies $960,- + $140,- i frakt  blir det over 3000,- i moms. Skal sjekke om jeg kan få dem med i kofferten, ja.

worry

Det hadde vært digg om du fikk de med i bagasjen. Jeg kan bli med, 10 stk til meg.  :+1: 
Think lithium

Marsto

Sitat fra: worry på tirsdag 07. mai 2024, klokken 08:35Det hadde vært digg om du fikk de med i bagasjen. Jeg kan bli med, 10 stk til meg.  :+1: 
Har sent en forespørsel om kjøp av alle rlecs til en eller to batteripakker. Vet ikke om han vil selge så mange til en kunde så vi får bare være tålmoding å se hva han sier. Uansett om jeg tar dem med i bagasjen eller han sender dem i posten har jeg dem ikke før i slutten av August. Vi Thinkere må desverre alltid være tålmodig for å få våre biler på veien når noe skjer med elektronikken.  ;)   

Warlock

:+1:
Jeg kunne tenkt meg ett eller to som virker, og også gjerne overta ett som ikke virker om noen vil donere (selv om man sikkert aldri vet når man får tid til å se på disse også)

Marsto

Sitat fra: Warlock på tirsdag 07. mai 2024, klokken 12:23:+1:
Jeg kunne tenkt meg ett eller to som virker, og også gjerne overta ett som ikke virker om noen vil donere (selv om man sikkert aldri vet når man får tid til å se på disse også)
Det fixer vi lett når jeg tar ned batteripakken igjen. Da er det ihverfall ett som er defekt. Han nevner de han har sett ryke er den eldre generasjonen rlec. Han sier de som er eldre har dip switch brytere mens den nye generasjonen ikke har det. Ingen av dem bruker dip switch bryterne men programmeres på sin plass. Er det noen som har sett rlecs uten dip switch brytere? 

Warlock

Har hørt om de ja, flere som har spurt m de bare kan flippe bryterne for å skifte adresse. Men adressen er, som du sier, ikke lengre styrt av switchene, men i firmware (som vi vet hvordan vi endrer). Dette er typisk for utvikling av hardware. Hva som gjøres på kretskortet og hva som gjøres i programmeringen førlger ikke hverandre en til en nødvendigvis, så man får eldre kort som kjører nyere software, og noe hardware blir da bare ignorert. Og man bruker jo opp de kortene man har liggende før man lager nye ;)

worry

Jeg sjekket noen av de jeg har kjøpt. Alle har dipswitcher. Det kan allikevel være forskjeller som ikke jeg har lagt merke til.
Think lithium

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA