Elon Musk prorussisk?

Startet av sabb61, tirsdag 13. februar 2024, klokken 16:19

« forrige - neste »

arthur

Ja, spesielt egen jordbrukspolitikk er viktig slik at vi heller kan reise til Sverige og kjøpe til en tredjedel av prisen i Norge til tross for at vi subsidierer landbruket med titalls milliarder i året både over skatteseddelen og ved besøk i norske matbutikker.

Forøvrig har vi, heldigvis, gunstige avtaler på de andre områdene grunnet vår tilknytnings avtale, EØS, men denne vil jo også en del ut av hvilket for min del er høyst uforståelig. Tror nesten vi må akseptere at vi er en del av Europa og at sammen står vi sterkere hvilket blir bare mer og mer tydelig i usikre tider, så usikre at selv de på ytterste venstre aksepterer og bifaller hjelp til Ukraina og sågar medlemskap i NATO. Trist at disse kommer tuslende når det har begynt å brenne heller enn å være med på det forebyggende arbeidet!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 27. februar 2024, klokken 16:48Erna tjener ikke penger i Kina - så det er en viss forskjell.

Norge tjener masse penger på lakseeksport og det er derfor hun gjør det. Indirekte betaler det lønna hun hadde og pensjonen hun skal få.
Dessuten aner ingen hvor mye familien har i direkte investeringer. Moralen til Solberg er ikke vesensforskjellig fra Musk, hun kastet også mannen sin under bussen for politiske hensyn 🥺

hELgenen

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 28. februar 2024, klokken 12:09
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 27. februar 2024, klokken 16:48Erna tjener ikke penger i Kina - så det er en viss forskjell.

Norge tjener masse penger på lakseeksport og det er derfor hun gjør det. Indirekte betaler det lønna hun hadde og pensjonen hun skal få.
Dessuten aner ingen hvor mye familien har i direkte investeringer. Moralen til Solberg er ikke vesensforskjellig fra Musk, hun kastet også mannen sin under bussen for politiske hensyn 🥺

Tja,jeg tror ikke Erna visste en døyt om Sindre sine omfattende handler. Selvfølgelig burde hun visst,men jeg aner f.eks ikke hva min samboer tjener,aldri sett selvangivelsen eller kontoen hennes og jeg har spurt fordi jeg tror vi hadde vært tjent med det mhp skatt. Men jeg får ikke tilgang og må bare respektere det. Så det å bare spørre kan skape problemer i enkelte ekteskap. Jeg tror systemet må endres slik at en 3 part må inn og sikre tilgang til f.eks en statsminister og ektefelle/samboer sine økonomiske disposisjoner. Å bare hevde at Erna skulle,i ytterste konsekvens,tvinge sin mann inn på teppet og daglig rapportere om sine handler blir helt feil i mitt hode. Selvfølgelig er åpenhet i ekteskap vanlig,men en kan ikke bare anta at slik er det alltid. At noen tror at Erna og Sindre har konspirert forteller vel egentlig mer om den som kommer med slike argument,enn saken i seg selv. Faktisk er jeg litt imponert over Erna i denne saken og synes hun virker dønn ærlig. Og jeg har aldri stemt på henne eller partiet til høyre for henne. Elon sine handlinger og uttalelser er jeg derimot ikke så imponert over. Tidlig i karrieren hans ble jeg imponert ,men etterhvert har jeg mistet respekten. Nå virker det mer som han støtter Russland og Kina i alt og ett. Mulig han aner markedsmuligheter?

Electric cars in Norway

SitatTja,jeg tror ikke Erna visste en døyt om Sindre sine omfattende handler. Selvfølgelig burde hun visst,men jeg aner f.eks ikke hva min samboer tjener,aldri sett selvangivelsen eller kontoen hennes og jeg har spurt fordi jeg tror dvi hadde vært tjent med det mhp skatt
Jo da dette at Sindre trader var Erna klar over. Men hun trodde ingen så det ;D

Men Sindre&Erna&Høyres ledelse la da sammen med noen spinndoctors en strategi om «å legge all skyld på Sindre» og dette fordi han hadde ikke gjort noe ulovlig og det viktigste var at Erna kunne bli statsminister i 25

Trur eg :police:

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 01. mars 2024, klokken 08:29
SitatTja,jeg tror ikke Erna visste en døyt om Sindre sine omfattende handler. Selvfølgelig burde hun visst,men jeg aner f.eks ikke hva min samboer tjener,aldri sett selvangivelsen eller kontoen hennes og jeg har spurt fordi jeg tror dvi hadde vært tjent med det mhp skatt

Men Sindre&Erna&Høyres ledelse la da sammen med noen spinndoctors en strategi om «å legge all skyld på Sindre» og dette fordi han hadde ikke gjort noe ulovlig og det viktigste var at Erna kunne bli statsminister i 25

Selvfølgelig visste Erna at Sindre handlet aksjer. Men omfanget og hva han handlet i tror ikke jeg hun visste. Nå har jeg stemt venstresiden i norsk politikk i en årrekke, men en ting på venstresiden som irriterer noe grusomt er holdningen til andre mennesker. Man tror man vet hvordan andre mennesker tenker og handler i alt og ett. Så dersom man f.eks i sitt ekteskap har delt økonomi, vel så tror man at alle andre har det også. En ting livet har lært meg er at folk handler og tenker noe ekstremt forskjellig. Derfor viktig at man i politikken finner mennesker med ulik bakgrunn. Det med ulik bakgrunn er kanskje noe Elon burde satse på i sitt selskap også? Å omgi seg med mennesker som bare nikker og sier ja er ikke en bra ting i lengden. Så om noen sier deg imot så burde man faktisk evne å se det positive i det også. Ikke alle mennesker klarer det og Elon er vel en som tenner på alle pluggene bare noen er uenige i han? I alle fall viser en del mediesaker at så fort ha møter motstand så kommer piggene ut. Således har han vel kanskje litt av de samme egenskapene som personer som Putin?

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på fredag 01. mars 2024, klokken 09:18
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 01. mars 2024, klokken 08:29

Selvfølgelig visste Erna at Sindre handlet aksjer. Men omfanget og hva han handlet i tror ikke jeg hun visste. Nå har jeg stemt venstresiden i norsk politikk i en årrekke, men en ting på venstresiden som irriterer noe grusomt er holdningen til andre mennesker. Man tror man vet hvordan andre mennesker tenker og handler i alt og ett. Så dersom man f.eks i sitt ekteskap har delt økonomi, vel så tror man at alle andre har det også. En ting livet har lært meg er at folk handler og tenker noe ekstremt forskjellig. Derfor viktig at man i politikken finner mennesker med ulik bakgrunn. Det med ulik bakgrunn er kanskje noe Elon burde satse på i sitt selskap også? Å omgi seg med mennesker som bare nikker og sier ja er ikke en bra ting i lengden. Så om noen sier deg imot så burde man faktisk evne å se det positive i det også. Ikke alle mennesker klarer det og Elon er vel en som tenner på alle pluggene bare noen er uenige i han? I alle fall viser en del mediesaker at så fort ha møter motstand så kommer piggene ut. Således har han vel kanskje litt av de samme egenskapene som personer som Putin?

Hvis du snur din holdning til andre mot deg selv vil du kanskje oppdaget noen ting der også?

Du tillegger Solberg bare gode motiver og forståelse mens du kun har det motsatte mot Musk.

Jeg tenker begge må stå for både det de sier og ansvaret som følger med posisjonen de har på hvert sitt sted.

Att kontrollfriken Erna Solberg ikke har oversikt over hva mannen holder på med og ikke minst over egen formue. Hun er jo blitt tatt i løgn om selvangivelsen og opplysningene der, så den ballen burde være død, men spinndoktorene m.fl. holder på og folk lar seg lure.

arthur

Jeg slutter ikke å undres over hvor opphengt enkelte synes å være mht hva en tidligere statsministers ektefelle har gjort, eller ikke gjort, mens fokus på hva dagens statsråder selv har gjort, eller ikke gjort, er av litt mindre interesse etter hva det kan oppfattes som?

https://www.dn.no/politikk/tonje-brenna/habilitet/kontroll-og-konstitusjonskomiteen/brenna-visste-at-millionstotte-gikk-til-utoya-as/2-1-1606218
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

SitatSelvfølgelig visste Erna at Sindre handlet aksjer. Men omfanget og hva han handlet i tror ikke jeg hun visste.
Counter :+1:
Tja. Kansje det eller kansje hun visste men ikke brydde seg. De får litt skylapper over tid disse her som lager lovene for oss andre

guilty as charged anyway. Erna burde nå ta seg en AFP nede på granka ;D

Det er andre gode høyre kandidater enn Erna

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 02. mars 2024, klokken 12:45
SitatSelvfølgelig visste Erna at Sindre handlet aksjer. Men omfanget og hva han handlet i tror ikke jeg hun visste.
Tja. Kansje det eller kansje hun visste men ikke brydde seg. De får litt skylapper over tid disse her som lager lovene for oss andre

I mellomtiden får vi se om de siste hendelser nå (endelig) får mer konsekvenser for Brenna og Mehl...

Brenna har altså fullstendig unnlatt å legge alle korta på bordet slik hun påstod at hun hadde gjort, og i tillegg har løyet til Stortinget ved å si hun ikke visste, noe hun tydeligvis gjorde.

Og igjen ser vi at en venn har fått et verv, som er svært alvorlig. Anette Trettebergstuen måtte gå for slikt, og blir også gransket av Politiet for dette, så vanskelig å se at Brenna skal slippe unna en gang til.

Og Mehl burde hatt langt mere styring i det ganske så viktige departementet hun nå er sjef for, ifølge granskningskommisjonen. Dette kan til syvende og sist føre til at også hun må trekke seg.

Dette er forøvrig noe jeg i lang tid har forventet at hun ville få kritikk for, så får vi se om det er nok til at hun også fratrer, slik trenden er i denne regjeringen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på lørdag 02. mars 2024, klokken 13:21
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 02. mars 2024, klokken 12:45

I mellomtiden får vi se om de siste hendelser nå (endelig) får mer konsekvenser for Brenna og Mehl...

Brenna har altså fullstendig unnlatt å legge alle korta på bordet slik hun påstod at hun hadde gjort, og i tillegg har løyet til Stortinget ved å si hun ikke visste, noe hun tydeligvis gjorde.

Og igjen ser vi at en venn har fått et verv, som er svært alvorlig. Anette Trettebergstuen måtte gå for slikt, og blir også gransket av Politiet for dette, så vanskelig å se at Brenna skal slippe unna en gang til.

Og Mehl burde hatt langt mere styring i det ganske så viktige departementet hun nå er sjef for, ifølge granskningskommisjonen. Dette kan til syvende og sist føre til at også hun må trekke seg.

Dette er forøvrig noe jeg i lang tid har forventet at hun ville få kritikk for, så får vi se om det er nok til at hun også fratrer, slik trenden er i denne regjeringen.
Dette har ingenting med topik å gjøre 🤷🏻

Det er ekstrem forskjell på Brenna og Mehl etter en vanlig vurdering. Brenna har gjort helt klare feil på eget initiativ, mens Mehl overtok et skakkjørt prestisjeprosjekt fra forrige regjering.

Måtte bare si dette. Ingen av dem er prorussiske og har ingen kobling til Musk som jeg kan se. Solberg ble dratt inn som en sammenligning og hun var i handling pro kinesisk om noe.

Elsykkelogelbil

Må si jeg er litt nysgjerrig på dere Tesla-eiere.

Det er sikkert grums å oppdrive om de fleste bilmerker. Men synes Tesla begynner å markere seg på en negativ måte nå.

Elon Musk og alt han står for er jo en ting. Men altså et bilselskap som prøver å forby fagforeninger?

Gidder folk som har alle sine bekvemmeligheter i arbeidslivet takket være fagforeninger å kjøpe bil av ham?

turfsurf

Sitat fra: Elsykkelogelbil på torsdag 21. mars 2024, klokken 14:11Gidder folk som har alle sine bekvemmeligheter i arbeidslivet takket være fagforeninger å kjøpe bil av ham?
Fagforeninger har gjort null og niks for meg gjennom flere titalls år i arbeidslivet. Derimot støtter de aller fleste ett politisk parti som jeg ikke kan fordra. I tillegg er det samme problemene med fagforeninger som med politikken, de som skal representere går inn for egen vinning, ikke for å jobbe for de som har valgt de inn. Altså skaper en helt unødvendig elite.

Merk at jeg sier ikke at det har vært sånn hele tiden, fagforeningene har tvert imot gjort veldig mye bra, men de siste dekadene har de drevet elitebygging.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

SitatFagforeninger har gjort null og niks for meg gjennom flere titalls år i arbeidslivet
Turf.. :+1: Tror du må se på det som gratispassasjer tankegang. Jo da du har nok fått noe av røysla du oxo du vet bare ikke om det. Like greit det. 

Røysla fjor jo forbedringer for alle. Mener eg.

turfsurf

Har ikke jobbet for firma med fagforeninger eller tariffavtale siden -94 så nei.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA