Elon Musk prorussisk?

Startet av sabb61, tir 13. feb 2024, kl. 16:19

« forrige - neste »

sabb61

Helt klar en prorussisk handling av X (Elon Musk) å stenge X kontoen til Julia Navalnaja.
Føyer seg inn i rekken av anti Ukrainske handlinger utført av Elon Musk.
Tesla Model S85. Vin: P24272

hELgenen

Sitat fra: sabb61 på tir 20. feb 2024, kl. 14:30Helt klar en prorussisk handling av X (Elon Musk) å stenge X kontoen til Julia Navalnaja.
Føyer seg inn i rekken av anti Ukrainske handlinger utført av Elon Musk.

Nå snudde X igjen - gud bedre må vite hvorfor X stengte den først..
Elon leker med ilden her mener jeg om han fortsetter slik.......

https://www.dagbladet.no/nyheter/x-stengte-konas-konto/81005927

sabb61

EM viser vel sitt sanne ansikt, selv om X kontoen ble gjenåpnet relativt raskt.

RJK

Ja., det er vel ikke uvanlig at haters hopper på den første og for dem eneste forklaringen de vil støtte!

Fra ene artikkelen står dette:

"«X sperrar kontoar som bryt med Xs reglar», skreiv X. I ei oppdatering melder X at kontoen blei sperra ved ein feil i systemet som merkar innhald som spam eller manipulering."

Altså er det tvilsomt om EM har gjort noe, aktivt eller med hensikt, men at det kan være noen som har rapportert inn kontoen eller at automatikken har reagert på noen nøkkelfaktorer.

https://www.nrk.no/nyheter/x-opnar-opp-att-kontoen-til-julia-navalnaja-1.16770930
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Enig. Å tro at EM har gått inn aktivt og sperret denne kontoen viser hvor blindet man er av sitt hat. Mest sannsynlig har den blitt sperret fordi hun har kommet med noen ganske krasse uttalelser som blir fanget opp av filteret til X, som ikke skiller mellom Putin og Ghandi.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sabb61

Tror heller ikke at EM personlig sperret kontoen, men tror det sier litt om hva X ønsker å blokkere. Og der kommer EM påvirkning og politisk ståsted frem.

Otkristo

Sitat fra: sabb61 på tir 20. feb 2024, kl. 16:54Tror heller ikke at EM personlig sperret kontoen, men tror det sier litt om hva X ønsker å blokkere. Og der kommer EM påvirkning og politisk ståsted frem.
Nesten litt skremt av deres konspirasjonsteorier og Tesla/EM hat. Blir dere så lett påvirket av media?
Kan du forklare hvorfor brukere ble blokkert og suspendert før EM kjøpte Twitter ?  Hvem stod bak sperringer på den tiden tror du ?
Vet du egentlig hvordan Twitter ble styrt/sensurert før EM ?

sabb61

Det har ingenting med hat å gjøre. Det det handler om er at jeg foretrekker å gjøre butikk med noen som støtter Ukraina og ikke slike som indirekte, eller direkte støtter Putin. Vil også prøve å unngå å handle Kinesisk, selv om det selvfølgelig vil være vanskelig eller umulig.

Øyvind.h

Ser at «Vi skal ikke ta mer enn de områdene vi allerede okkuperer» nå har blitt til at de skal fortsette vestover.
Noen som tør spå hvor Putin stopper? Selv regner jeg med alt utenom NATO er up for grabs. Om Trump kommer til makten kan Putin også prøve seg på NATO land som ikke overholder 2% regelen (ett av få poeng Trump har - forventer du beskyttelse skal du bidra forholdsmessig).
Norge er vel ett av landene som ikke overholder 2% regelen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Otkristo

Sitat fra: sabb61 på tir 20. feb 2024, kl. 18:36Det har ingenting med hat å gjøre. Det det handler om er at jeg foretrekker å gjøre butikk med noen som støtter Ukraina og ikke slike som indirekte, eller direkte støtter Putin. Vil også prøve å unngå å handle Kinesisk, selv om det selvfølgelig vil være vanskelig eller umulig.
Jeg registrerer at du ikke klarte å svare på mine spørsmål om Twitter sin policy før Musk tok over.
Ok. Prøver på nytt, vis meg kilde på at Musk/Tesla støtter Putin direkte eller indirekte.
Kan du fortelle meg hvilke bilmerker som har støttet Putin de siste årene med bilproduksjon/salg i Russland ...

vinterdekk

Sitat fra: Øyvind.h på tir 20. feb 2024, kl. 18:49Ser at «Vi skal ikke ta mer enn de områdene vi allerede okkuperer» nå har blitt til at de skal fortsette vestover.
Noen som tør spå hvor Putin stopper? Selv regner jeg med alt utenom NATO er up for grabs. Om Trump kommer til makten kan Putin også prøve seg på NATO land som ikke overholder 2% regelen (ett av få poeng Trump har - forventer du beskyttelse skal du bidra forholdsmessig).
Norge er vel ett av landene som ikke overholder 2% regelen.

Norge deler land og vanngrense med Russland. Vi har f.eks. Svalbardtraktaten, og delelinje fra 2011. Putin kan forsøke å utfordre dette uten at det behøver å utløse Natos artikkel 5.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Counterpointer

Har vært plenty med folk på X som har postet om at Jeffery Epstein ble drept eller at prinsen i Saudi Arabia drepte Jamal Kashoggi.

Tror ikke algoritmen blokket disse.

Om X har gjort en glipp eller om det er bevisst er ikke godt å si, men at det passer Russerne helt greit viser vel den umiddelbare oppmerksomheten i Russisk media.

Elon personlig sine motiver er vanskelig å si noe sikkert om, men hadde det vært på tvers av hans mening hadde han gått kraftig ut vil jeg tro 🤷🏻

Otkristo

Sitat fra: Bmw_Tryne på søn 18. feb 2024, kl. 08:36
Sitat fra: sabb61 på tir 13. feb 2024, kl. 16:19Registrerer at Elon Musk er motstander av våpenstøtte til Ukraina. Kjøpte min første tesla i 2014 og er nå på min tredje Tesla. Vurderte å bytte min M3 senere i år til for del for en MY. Etter de siste uttalelser fra EM om å stoppe våpenstøtte til Ukraina, blir det nok en Tysk bil for meg i framtiden. Selv om min protest mot EM betyr null og niks,så har jeg ikke samvittighet til å støtte en bedrift som støtter Russland.

Hva med boikott pga nevnte krig OG pga fagforenings knusing??

https://elbilforum.no/index.php?topic=65902.0

Her er det 2 åpenbare grunner.

Hva med å boikotte tysk bilindustri som siden 1970 har tjent sine blodpenger i Russland og støttet Putin direkte og indirekte i mange år.
Hvorfor har de støttet Putin sitt regime når de kunne trekt seg ut for lenge siden ? Hører jeg enkel profitt fremfor etikk ?
Skal vi også nevne dieselgate? Den største svindelen i bilindustrien noensinne. 

Der fikk du to gode grunner.

Fagforeningsknusing?
Hva er din kilde og har du eksempler?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA