Y-priser øker

Startet av Mobileum, tirsdag 13. februar 2024, klokken 13:33

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: Nimrad på torsdag 15. februar 2024, klokken 23:32
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 15. februar 2024, klokken 22:35Kjenner en som hamstret seg tre stk Model Y de siste dagene før nyttår, med det formål å flippe til desperate sjeler på nyåret.
Hvordan gikk det til slutt egentlig? Kjenner litt skadefryd for å være ærlig, ikke så glad i sånn flipping.

Han var veldig glad i å fortelle, forut for den insidenten, at han hadde tjent på den og den bilen, hatt gratis bilhold der, etc. Før jul 2022 fortalte han også villig vekk om de tre Yene som han skulle hente ut. Måtte ta seg et par avspaseringsdager sågar, men det var jo verdt det.

Han har aldri villet fortelle hvordan sluttregnskapet ble med de bilene, men vet at han var i prat med en oppkjøper om to av de i februar. Så kan man jo tenke seg hva han ble tilbudt av pris der.

lightscribe

Det var ikke bare prisnedgang i januar men ytterligere reduksjon i mars via helt nye inventory biler i forbindelse med quarter-end.

Asterix

Noen som har bestilt ny modell Y i 2024 som kan si noe om hva reell leveringstid er?

turfsurf

En på jobb fikk levert i løpet av en drøy uke.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nimrad

Sitat fra: lightscribe på fredag 16. februar 2024, klokken 18:01Det var ikke bare prisnedgang i januar men ytterligere reduksjon i mars via helt nye inventory biler i forbindelse med quarter-end.
Prisene gikk også opp i februar(?) med 5000 på Long Range hvertfall. Men det var mange gode deals på inventory både i mars og juni, ja. Det teller ikke helt som en prisreduksjon da.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Handyman

Sitat fra: Asterix på fredag 16. februar 2024, klokken 23:51Noen som har bestilt ny modell Y i 2024 som kan si noe om hva reell leveringstid er?
En på jobb bestilte nå da prisen var lav, og fikk oppgitt et par uker.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Det er da flere Yer som er "Tilgjengelig for henting" på Teslas sider.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

RonnyØ

Kompis «bestilte» søndag og fikk sin i går. Dvs 5 dager

ELvin2022

Sitat fra: Asterix på fredag 16. februar 2024, klokken 23:51Noen som har bestilt ny modell Y i 2024 som kan si noe om hva reell leveringstid er?

Bestillte og fikk etter en uke.
Fikk den dagen før prisen gikk opp 👍🏻

Alek

Bestilt Modely Y RW 11.2.24 og venter på VIN enda...

ToWalkOrDrive

Dersom din konfigurasjon ikke kommer inn før kampanjeperioden begynner å ebbe ut er det og mulig å bytte til en av de 51 Model Y som er på lager, eller er på vei inn. Linken viser alle tilgjengelige innen kort tid, men og noen demo-biler:

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/my?arrangeby=relevance&zip=4032&range=0
Tesla Model Y                         2021-

Alek

Tror prisen og renten går opp om jeg endrer bestillingen nå, jeg får bare vente på min tur...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Alek på mandag 26. februar 2024, klokken 13:25Tror prisen og renten går opp om jeg endrer bestillingen nå, jeg får bare vente på min tur...

En slik endring må ikke gjøres av en selv på PC. Da popper prisen opp, som du sier. Men du kan ta en telefon til Tesla. Da kan de fikse det så du får både pose og sekk (billig rente og gammel pris). Mener dette har blitt gjort av andre i tilsvarende situasjoner. Er viktig for Tesla å få fine kvartalstall, så de pleier å være hjelpsomme. Men er jo enda en måned til kampanjerenten ebber ut, så hvis du får bilen levert før 31. mars er det jo ikke vits å stresse / endre.
Tesla Model Y                         2021-

Alek

Fikk Vin nummer nå med levering i mars, så da bør det gå greit. Bare synd de ikke har startet å levere med HW4 enda.

Mobileum

Ikke hvis man bestiller med FSD heller?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA