Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil utløser lade problem?

Startet av Rabbendalen, lørdag 10. februar 2024, klokken 15:44

« forrige - neste »

Rabbendalen

Hei! Håper noen kan hjelpe med litt informasjon :)  Er i fjellet i Sirdal. Skulle kjøre ut fra parkering på hyttefelt , da bilen satte seg fast. Hadde blåst til en hindring på ca. 20 cm med snø som bilen ikke klarte forsere. Veldig skuffet av 4 hjulstrekken her. Måket vekk snøen rundt bilen og kom da ut, men da kom det opp en feil. Motor: Feil! Oppsøk verksted. Skulle lade bilen før hjemkjøring, men nå vil den ikke lade... så da blir spørsmålet om jeg må ha viking, eller er det mulig å nullstille alarm, hvis det er denne som hundrer lading? Må tilføye at en 4x4 V60 kjørte rett gjennom snøen foran meg uten problem :-\

daktari

Du må sette "traction mode" for permanent 4wd.

Men står bilen oppå bunnplate hjelper ingen 4wd. Har hatt en stor traktor med snøfreser som kjørte seg fast og måtte trekkes ut av en annen traktor.

Hvilken lader? Bruker du nødladeren så kan den skape litt hikke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rabbendalen

Takk for svar. Det forklarer mye i forhold til fremkommelighet😊👍. Det er ikke meg som kjører bilen i det daglige😅😅
Problemet nå er lading. Det var en hurtiglader på en stasjon jeg prøvde på. Tenkte at feilkoden muligens hindrer lading?? Lyste grønt da jeg koblet på, men startet ikke lading. Må nok reise så langt hjemover jeg klarer imorgen og ringe viking. Feilkoden er orange.

daktari

Hurtiglading ja. Jeg ville prøvd forskjellige ladere, f.eks. Tesla sine også. Funker det ikke på forskjellige så er det nok bilen.


Pass også på at kortet er lagt inn rett i appen du bruker. Feilet på det selv en gang (BKK).

En annen gang hadde det nettopp kommet en oppdatering til appe som ikke var installert (Kople). 
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA