Mitt møte med Leaf hjelpen... (og ikke forvarm uten å være tilkoblet!!!)

Startet av ravn, mandag 03. desember 2012, klokken 11:30

« forrige - neste »

Magnus

Kjøpstidspunkt: oktober 2012
Solcelle: Ja
Tilkoblet: Nei

80km igjen på batteriet, og lys og annet fungerte tilsynelatende.

Hvordan er det med lånebil i disse tilfellene her? Har snakket med BNH Oslo som hadde fått inn så mange Leaf i dag at de ikke kunne få sett på den før i morgen. Venter på at Nissan skal ringe meg opp igjen. Helt uaktuelt å stå uten bil ettersom slike feil ikke skal oppstå på en 1.5 måned gammel bil.
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

ravn

Sitat fra: Magnus på torsdag 06. desember 2012, klokken 13:23
Hvordan er det med lånebil i disse tilfellene her?

Min forhandler opererer med at man får lånebil dersom feilen tar lengre enn 5 dager.
Men ingen leaf å få låne nei.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

RuneW

Jeg har forsøkt å lage en liste i tabellform i en ny tråd.

Hvis dere synes det er dumt med en (ny) tråd så kan trådstarter i denne tråden godt kopiere tabellen her til sin førstepost. Så kan den andre tråden dø en stille død  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ravn

Synes det var ryddig. Linket til den i første post.

Kan jo legge til at ja jeg brukte veihjelp (men måtte bruke fra min forsikring da det var umulig å få tak i dem på telefon)
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Arha

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 06. desember 2012, klokken 13:16
Jeg oppfordrer dere som har feil om å oppgi følgende:

* Kjøpstidpunkt
* VIN (f.eks sist fem sifre hvis man ikke ønsker å oppgi hele)
* Har bilen solcellepanel?
* Var bilen koblet til når feilen oppstod

Hvis det er feil i software, vil VIN være meningsfull.
Hvis det er problemer med 12V bør biler med solcellepanel ha færre problemer.

Thomas

* Kjøpstidpunkt 28/2 2011
* VIN ***09306
* Har bilen solcellepanel? Nei
* Var bilen koblet til når feilen oppstod? Nei

Ble ok etter å ha slått av og startet på nytt.

Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Gizmo

Kjøpstidspunkt: 20.11.12
VIN: Aner ikke (hvor sjekker jeg dette?)
Solcelle: Nei
Resultat: På verksted - skal fungere etter bytte av koblingsboks (planlegger å kjøre forvarming når jeg får bilen tilbake for å se om feilen oppstår på nytt)
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

ravn

Elbillist siden 2002.

cra

Sitat fra: Gizmo på torsdag 06. desember 2012, klokken 13:55
Kjøpstidspunkt: 20.11.12
VIN: Aner ikke (hvor sjekker jeg dette?)

Er det ikke det man kan lese i "hullet" i det svarte nederst på vinduet foran førersetet da?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gizmo

2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Haavard

AutoCenteret holder forsatt på med min bil men fekk god service da dei kjørte ein liten leiebil til arbeidsplassen min som eg kan ha til Leafen er ferdig og det er bra :)

Kjøpstidspunkt: 02.02.12
VIN: *** 09362
Solcelle: Ja
Resultat: På verksted, DC/DC-omformer må byttes.
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

koffeld

Sitat fra: vangli på torsdag 06. desember 2012, klokken 12:59

Når bilen lader uten lader tilknyttet og du trykker inn bremesepedal og trykker start slik displayet ber om, feiler bilen min alltid.

[...]

Du må fortelle hvordan du får til å lade uten lader!!  Er det en spesialmodell med trådløs lading eller noe sånt??  ;D
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

ravn

Så må altså slå av varmeapparatet manuelt før en starter bilen?

Kan jo spekulere i om kombinasjonen varmeapparat og precharge/innkobling av hovedkontaktor gir for høy belastning eller gir varmgang i noe i 12volts delen, som fører med seg en reset (og i verste fall en sikring eller annet som ryker).
Elbillist siden 2002.

koffeld

Jeg skal sette meg i bilen om 20 minutter.  Bilen har konsekvent nektet å starte på første forsøk når jeg har hatt på forvarme frem til nå, så jeg kan forsøke å skru av varmen først og se om den kommer med en gang da.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

koffeld

Interessant!

Det ser ikke ut til å være mulig å slå av forvarmen manuelt når jeg har satt meg i bilen. Når jeg trykker, fortsetter bare vifta samtidig som alle lysene nedenfor skjermen blinker gult. Når jeg skrur av via mobilen, tar det ca 30 sek før noe skjer, men når varmen og vifta da slår seg av, starter bilen på første forsøk! Det er første gang for min del i alle fall!
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

TimeBandit

Okei har samme problemet jeg også. Fikk bilen tidlig i november i fjor, og det har alltid vært trøblete å få start på den ved bruk av forvarming uten tilkobling. Men det har alltid gått til slutt (hittil). Skal fom. nå bruke mobilen til å skru av varmeapparatet før jeg starter - håper det går bedre da. Men det er jo tydelig at her må Nissan faktisk gjøre noe !

Bil mottatt:   04/11/2011
VIN:      *07596
Solcelle:   Ja

Problemet oppstår kun når bilen forvarmes uten å være tilkoblet. Skjer så å si hver gang, men har alltid fått start på den igjen med 2-3 forsøk. Ble ekstra nervøst på tirsdag, da jeg dobbeltparkerte (privat) foran en kompis, og displayet viste 0 batteriprikker og flere feil-ikoner enn vanlig... Men etter å ha slått den helt av (med klima-anlegget deaktivert), startet den heldigvis normalt igjen.
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA