Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering 2024

Startet av Fredagstaco, onsdag 07. februar 2024, klokken 09:57

« forrige - neste »

Fredagstaco

Hei!

Bestilte min første TMY 19. januar. Bestilte en som allerede var «på vei»- og foresspeilet ca 2-3 uker.

Hvit, AWD, sort interiør og 19 tommer. '24 modell.

Fossilbilen ble solgt og var klar for ny bil, men nå utsatt igjen til mellom 13-28.02. Levering Stavanger. Andre som venter? Planer om langtur i vinterferien (23.02)- hvordan er det å få «låne» en bil om den ikke kommer før? Ble lovet bilen før 23, men blir jo bare mer utsatt.

OlaM

Vet du hvilken båt den er på? Kanskje de går rundt Kapp det gode håp pga trøbbelet i Suez?
'21 3LR

Fredagstaco

Sitat fra: OlaM på onsdag 07. februar 2024, klokken 10:05Vet du hvilken båt den er på? Kanskje de går rundt Kapp det gode håp pga trøbbelet i Suez?

Denne er Berlin produsert- så håper virkelig ikke de skal den ruten til Norge :-)

Den var i transitt når jeg bestilte, og ser det kommer inn litt jevnt og trutt i Drammen. Nordic Ray på mandager om jeg ikke husker feil. Samtidig fikk jeg VIN umiddelbart etter bestilling- så regnet med litt fortgang.

ToWalkOrDrive

Føler at de datoene hopper opp og ned, og plutselig er bilen der litt før en forventer igjen. Dersom du har fått VIN-nummer skal det jo være mulig å lokalisere den, men av og til er første bil ut av en båt den siste du får ut fra parkeringsplassen osv.
Jeg ville ringt / snakket med Tesla og høre om de kan sjekke nærmere. Har ikke hørt om at de gir utleiebil, men vet ikke.
Tesla Model Y                         2021-

OlaM

Sitat fra: Fredagstaco på onsdag 07. februar 2024, klokken 12:10
Sitat fra: OlaM på onsdag 07. februar 2024, klokken 10:05Vet du hvilken båt den er på? Kanskje de går rundt Kapp det gode håp pga trøbbelet i Suez?

Denne er Berlin produsert- så håper virkelig ikke de skal den ruten til Norge :-)

Den var i transitt når jeg bestilte, og ser det kommer inn litt jevnt og trutt i Drammen. Nordic Ray på mandager om jeg ikke husker feil. Samtidig fikk jeg VIN umiddelbart etter bestilling- så regnet med litt fortgang.

Ah! Ja det ville vært litt omvei. Hvis det går via Drammen kan det jo hende det er været som har forsinket tog eller lastebiler. Har hørt om folk som har fått leiebil så det er bare å spørre. Men regn med en gen 1 Model S som har stått ute et år eller to.
'21 3LR

Fredagstaco

Han som jobbet på Tesla var rimelig høy på pæra når jeg ringte sist uke. «Jeg sporer lett via VIN». Etter mange minutter fikk han det ikke til, fikk ikke kontakt med bilen 😅

Mesic99

Bestilte selv en TMY LR 18.januar med forventet levering 2-4 uker. Foreløpig forventet leveringsdato er mellom 8-18.februar. Ikke fått VIN-nummer.

Fredagstaco

Sitat fra: Mesic99 på torsdag 08. februar 2024, klokken 22:45Bestilte selv en TMY LR 18.januar med forventet levering 2-4 uker. Foreløpig forventet leveringsdato er mellom 8-18.februar. Ikke fått VIN-nummer.

Fikk den opp hos Vegvesenet i dag- mangler bare regnr. Da regner jeg med jeg snart er klar.

Noen med estimert tid i lignende situasjoner, altså fra du finner VIN hos vegvesenet til utlevering?

Jon2k

He og bestillt fra stavanger, hadde VIN nå i 2 uker, så forsvant VIN -.-

Jon2k

Hadde og VIN nesten fra bestilling, nå itte 3 veke forsvant VIN :-( aldri hatt estimert helle! Kom opp registrering nr då, men tvile på det er noe fremgang her


Mesic99

For hver gang jeg har åpent appen så har leveransedatoen forflyttet seg med en dag. På onsdag stoppet den opp på 7-17.februar. Noen som vet om dette er tegn på at bilen er faktisk rett rundt hjørnet? Noen på Østlandet som har fått sin nylig levert? Holder til i Bergen her.

Nibrich

Sitat fra: Mesic99 på søndag 11. februar 2024, klokken 20:41For hver gang jeg har åpent appen så har leveransedatoen forflyttet seg med en dag. På onsdag stoppet den opp på 7-17.februar. Noen som vet om dette er tegn på at bilen er faktisk rett rundt hjørnet? Noen på Østlandet som har fått sin nylig levert? Holder til i Bergen her.
Samme har skjedd med meg. Bestilte 27.01. Har du fått VIN nr.?

Mesic99

Sitat fra: Nibrich på søndag 11. februar 2024, klokken 22:26
Sitat fra: Mesic99 på søndag 11. februar 2024, klokken 20:41For hver gang jeg har åpent appen så har leveransedatoen forflyttet seg med en dag. På onsdag stoppet den opp på 7-17.februar. Noen som vet om dette er tegn på at bilen er faktisk rett rundt hjørnet? Noen på Østlandet som har fått sin nylig levert? Holder til i Bergen her.
Samme har skjedd med meg. Bestilte 27.01. Har du fått VIN nr.?
Ingen VIN enda. Har du?

Fredagstaco

Sitat fra: Mesic99 på mandag 12. februar 2024, klokken 06:39
Sitat fra: Nibrich på søndag 11. februar 2024, klokken 22:26
Sitat fra: Mesic99 på søndag 11. februar 2024, klokken 20:41For hver gang jeg har åpent appen så har leveransedatoen forflyttet seg med en dag. På onsdag stoppet den opp på 7-17.februar. Noen som vet om dette er tegn på at bilen er faktisk rett rundt hjørnet? Noen på Østlandet som har fått sin nylig levert? Holder til i Bergen her.
Samme har skjedd med meg. Bestilte 27.01. Har du fått VIN nr.?
Ingen VIN enda. Har du?

AWD eller RWD?

Jeg har nå gjennom helgen fått varsel i appen om tillatelse for å bruke som nøkkel, samt et nytt tomt felt med Regnr.

Krysser for levering denne uken, snart vinterferie 😅

Mesic99

Sitat fra: Fredagstaco på mandag 12. februar 2024, klokken 07:17
Sitat fra: Mesic99 på mandag 12. februar 2024, klokken 06:39
Sitat fra: Nibrich på søndag 11. februar 2024, klokken 22:26
Sitat fra: Mesic99 på søndag 11. februar 2024, klokken 20:41For hver gang jeg har åpent appen så har leveransedatoen forflyttet seg med en dag. På onsdag stoppet den opp på 7-17.februar. Noen som vet om dette er tegn på at bilen er faktisk rett rundt hjørnet? Noen på Østlandet som har fått sin nylig levert? Holder til i Bergen her.
Samme har skjedd med meg. Bestilte 27.01. Har du fått VIN nr.?
Ingen VIN enda. Har du?

AWD eller RWD?

Jeg har nå gjennom helgen fått varsel i appen om tillatelse for å bruke som nøkkel, samt et nytt tomt felt med Regnr.

Krysser for levering denne uken, snart vinterferie 😅
AWD.

Rått! Godt på vei da 🤞 Kan bilen plukkes opp med kun appen, eller må man snakke med noe personell?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA