Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke alternativer finnes som dekker våre ønsker?

Startet av toreolav, fredag 02. februar 2024, klokken 19:16

« forrige - neste »

Vaduz

Basert på innbyttetilbud ja.

Hadde ikke sett det tilbudet før! Dersom du trenger 20k i året er det veldig bra, med mer normale 45k er det 5.14kr/km som også er bra, så den kampanjen er absolutt god. Ville i alle fall ikke kjøpt en tang i Norge, er jo egentlig en utdatert modell, men leasing er absolutt interessant.

edyrli

Jeg har kjørt BYD Tang i litt over 2 år og er fortsatt veldig godt fornøyd. Det var litt manko på software siden i starten men det har bedre seg. Ting som manglet når jeg kjøpte i 2021 men som har kommet på plass er: Kartløsning, Android Auto, Filholder/autosteer, bedre lyd i annlegg, spotify og de har justert ned lyden på AVAS. Den var altfor høy i starten.
Fantastisk med plass, god å kjøre og så går den latterlig bra 8) Har ikke hatt noen feil eller garantireperasjoner på denne tiden.
Av ting som kunne vært bedre er, dårlig spredning på langlys, noe dugg problemer ved temperatur rett under frysepunktet, mangler fortsatt Apple carplay og autosteer er ikke veldig bra og maser om man må holde i ratttet for ofte.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Trig8

Sitat fra: toreolav på tirsdag 06. februar 2024, klokken 17:46Prøvekjøring og tilbud hentes inn på Byd Tang.
Vurderer også å få tilbud på Huyndai Kona, denne oppfyller ikke ønske om 4wd, men ellers oppfyller den det meste og god økonomisk.
Noen tanker om denne?
Kona'en er større enn id3, så var id3 stor nok blir Kona det også.
Jeg er kjempefornøyd med min Kona ihvertfall - den leverer hva den lover ihht. spec. Godt gjennomført i forhold til elbil-relevant funksjonalitet og assistentsystemene for selvstyring og adaptiv cruise er veldig bra. God på vinterføre, både på is og løssnø - ikke vesentlig annerledes enn andre forhjulstrekkere jeg har kjørt.
Fysiske knapper gir toppscore på brukervennlighet.

BubbaJoFet

Sitat fra: edyrli på onsdag 07. februar 2024, klokken 08:59Jeg har kjørt BYD Tang i litt over 2 år og er fortsatt veldig godt fornøyd. Det var litt manko på software siden i starten men det har bedre seg. Ting som manglet når jeg kjøpte i 2021 men som har kommet på plass er: Kartløsning, Android Auto, Filholder/autosteer, bedre lyd i annlegg, spotify og de har justert ned lyden på AVAS. Den var altfor høy i starten.
Fantastisk med plass, god å kjøre og så går den latterlig bra 8) Har ikke hatt noen feil eller garantireperasjoner på denne tiden.
Av ting som kunne vært bedre er, dårlig spredning på langlys, noe dugg problemer ved temperatur rett under frysepunktet, mangler fortsatt Apple carplay og autosteer er ikke veldig bra og maser om man må holde i ratttet for ofte.
Selv ikke nedjustering av AVAS i den listen over har NIO fikset på ES8. Er forskjeller på «gammel» teknologi, ja.
Hadde uten tvil vurdert leasing av Tang.

toreolav

Sitat fra: elektro på tirsdag 06. februar 2024, klokken 18:58Videre, hva er Touranen verdt? 200.000? Hva med å selge den og kjøpe ut ID.3 eller kjøpe en annen fin småbil, gjerne elektrisk, for pengene? Da får dere to nyere, trygge,  driftssikre biler som er billige i drift.

Har absolutt vært inne på denne tanken også, Touranen får vi kanskje 100-150k for. Den er utrolig praktisk i den familiesituasjonen vi er i, med 3delt baksete med 3 isofix, der vi per nå har 2 bakovervendte barneseter og en fremoverlent beltestol. Og massevis av bagasjeplass. Den perfekte familiebil i vår situasjon.
Så tanken var i utgangspunktet å ha denne til den døde. Og behovet vårt vil ha endret seg noe om 3 år, da ungene vil være større og mindre plassbehov for seter. For da å kunne gå for en mer permanent løsning da.

Men ingenting er skrevet i stein, og ting kan endre seg dersom det riktige tilbudet skulle dukke opp :)

Det er ikke lett å manøvrere seg rundt i denne bilverdenen :P

toreolav

Vi endte på en Ioniq5 Premium AWD.
Fikk den ned i drøye 5000kr mnd, og 50k i innskudd. Så fikk vi huka av de fleste ønsker. Så er det kanskje Touran som ryker om 3 år 😊

Elbil er bedre enn sex

Maxus T90 AWD med plass til hele familien og 1tonn nyttelast og rekkevidde 474 km til 4.990,- og null i innskudd.
Kan få mye fint for 50k kroner spart.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

Mr Oizo

Vel, den er Rwd, ikke Awd. Og rekkevidden er 334 km. Rett skal være rett......

RJK

Sitat fra: Exit elbil på lørdag 02. mars 2024, klokken 21:06Maxus T90 AWD med plass til hele familien og 1tonn nyttelast og rekkevidde 474 km til 4.990,- og null i innskudd.
Kan få mye fint for 50k kroner spart.
Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 02. mars 2024, klokken 21:16Vel, den er Rwd, ikke Awd. Og rekkevidden er 334 km. Rett skal være rett......
Hadde AWD og 474 km WLTP til den prisen stemt, hadde denne "solgt" i bøtter og spann...

Selv med bare 2wd men den rekkevidden, hadde jeg sterkt vurdert denne som min eneste bil.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vaduz

Den bilen ser ut som om den har fått sånn tannlege greie i munnen som skyver leppene til siden:p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA