Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris mm.

Startet av elektro, fredag 26. januar 2024, klokken 00:41

« forrige - neste »

Skogs

Frunk ekstrautstyr kan da vel ikke være sant?
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Trond.m

#61
Plus pakken til 37.400 kr for frunk, oppbevaringsbokser, sikkerhetsnett og 19 tom felger er i god gammel Møller tradisjon solid overpriset. Det er vel et forsøk på å få innstegsprisen til å se fordelaktig ut 😥. Hva blir det neste ?. At bagasjerommet er ekstrautatyr ?
Hvis man ikke kjøper frunken originalt, så sveiser de sikkert igjen panseret så man ikke skal utnytte plassen eller kjøpe uoriginalt utstyr 🤣

daktari

På etron var det en oppbevaringspakke til noen tusen som så ut som kun en plastboks til rommet under gulvet. Men det viste seg at det også var utsparinger i veggen ved hjulbuene, så den var jo kritisk å få med seg. Audi ass...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Det var også koppholdere bak og baggasjesikringsnett i den [Q8] e-tron pakken, men uansett gnient å ikke ha dette som standard. Delene koster minimalt, og det må nesten koste mer å håndere forskjellige delenumre og varianter i produksjonen!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

#64
Vii får satse på at oppbevaringspakken kan bestilles separat. Frunk er ikke en nødvendighet, men dumt hvis de skal prise seg ut på sånt. Det kommer visst komplett utstyrsliste på mandag.

turfsurf

Synes egentlig Q6 ble ok priset, utenom det tullet med frunken. Må opp på toppmodellen for å få elektriske seter da. Og så blir det vel vinterhjul og oppgraderte felger i tillegg. Så rett over 900k for en greit utstyrt bil. Litt rabatt kan man vel få, men kommer jo farlig nær iX 50 som daktari påpekte, hvis kampanjen fortsetter.

Noen som vet om det kommer sportback utgave av denne også?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sammenliknet med EQE kommer den fortsatt gunstig ut. Og det er vel en bil i samme klasse.

hELgenen

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 16. mars 2024, klokken 10:16Kinesiske biler lever ikke full pakke for under 700k. Nio El6 havner rett under 800k og Xpeng G9 minst 750k.

Ta også høyde for at kinesiske elbiler trolig er kraftig subsidiert for å oversvømme bilmarkedet, så er nok rundt 900k det man må regne med å betale for en premium ikke-subsidiert elbil.

Jeg skulle gjerne kjøpt meg en kinesisk elbil for å få litt gratispenger fra kamerat Xi. Helt ærlig er det nok ikke moralske skrupler som hindrer meg, det er mer frykten for hva som skjer fremover med tanke på handelskrig og boikott.

Jo - Xpeng G9 selges for 689k med alt - også hengerfeste og egen valgt lakk. Er bare å sjekke selv - f.eks her :

https://store.xpeng.com/no/configurator/overview/018e6c3d0a2e8d7c2e3a2c9e8fa212f6?source=ow_os_homepage&channel=&owner=&campaign_id=

Om bilen er subsidiert av den kinesiske stat er jo bare en fordel for kundene som kjøper dem - mer bil for pengene heter det.  Ellers enig at for enkelte kinesiske merker er det jo en viss utrygghet på hva som kan skje - sånn sett tryggere å handle tysk.


Ellers er prisen på Q6 dersom man skal ha med alt - alt for dyrt etter hva jeg kan se. Jeg snuser heller på en Polestar 4 til noe lavere pris og tror jeg får mer bil for pengene der. Ulempen er jo salgsverdien som brukt, Som eier av blant annet Polestar 2 så vet jeg jo litt av hva merket står for - og det er mye kjøreglede og svensk design som puttes inn merket. Har hatt haugevis av Audi tidligere - og vet at Møller kjeden er ekstrem på å ta marginer på dette merket. Alt er dyrere og alt koster ekstra. Spesielt dette med elektriske seter synes jeg er snodig ikke er med som standard. Jeg vil tippe at dersom man kan vente så vil Møller sikkert komme med noen kampanjemodeller når det støvet etter nyhetsverdien i Q6 har lagt seg.  Tror jeg heller får vurdere Q6 igjen da.

turfsurf

Etter å ha kjørt Polestar 2 mistet jeg fullstendig interessen for merket. Og uansett er det jo kinesisk.

Q6 er litt vanskelig å prise, den er større enn Y og konkurrentene, men mindre enn iX. EQE er kanskje nærmeste. Må si den treffer oss veldig bra. Men akkurat nå er vi godt fornøyd, får vente til det et på tide å bytte ut Y. Da er det sikkert noen rabatter på gang.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

torerik

Sitat fra: daktari på lørdag 23. mars 2024, klokken 13:23Da fikk jeg prisene. Ser ut som 3 modeller, den med mest er 850. Frunk er ekstrautstyr.

Interessant. Virker for meg som at noe utstyr kanskje «mangler», får man f.eks. ikke oppgradert stereo og soltak? Eller kommer det i tillegg? Antar at det er sistnevnte som gjelder...
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Trond.m

#70
Den prislisten som er lagt ut er ikke offisiell og komplett. Det kommer en komplett prisliste over helgen. Det må jo også komme informasjon om alt som er standard. Vi mangler pris noe på ulike slternativ for hjul /felger, S-line, soltak, lakk, interiør etc. Jeg håper også at det kommer pris på de enkelte opsjoner. Det gir jo ingen mening å betale over 90.000 ut over standardpakken hvis man bare ønsker å legge til garasjeportåpner.

daktari

Sitat fra: torerik på lørdag 23. mars 2024, klokken 18:52
Sitat fra: daktari på lørdag 23. mars 2024, klokken 13:23Da fikk jeg prisene. Ser ut som 3 modeller, den med mest er 850. Frunk er ekstrautstyr.

Interessant. Virker for meg som at noe utstyr kanskje «mangler», får man f.eks. ikke oppgradert stereo og soltak? Eller kommer det i tillegg? Antar at det er sistnevnte som gjelder...
Enig, tipper disse er "Edition one" som man kan få ganske raskt, så kommer fritt valg-modellene litt utover høsten.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Trond.m på lørdag 23. mars 2024, klokken 19:04Den prislisten som er lagt ut er ikke offisiell og komplett. Det kommer en komplett prisliste over helgen. Det må jo også komme informasjon om alt som er standard. Vi mangler pris noe på ulike slternativ for hjul /felger, S-line, soltak, lakk, interiør etc. Jeg håper også at det kommer pris på de enkelte opsjoner. Det gir jo ingen mening å betale over 90.000 ut over standardpakken hvis man bare ønsker å legge til garasjeportåpner.
Det var ganske mye annet i den lista jeg fikk. Pro har luft, adaptiv cruise, 360 og oled baklykter. 856k.

Plus har matrix og sport elseter som største endring samt endel detaljer. 828k.

S-modellene er også listet opp i plus og pro.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Ja, men poenget mitt er at det er et problem hvis man bare kan velge utstyr i pakker. Da betaler man for mye utstyr man ikke nødvendigvis trenger. Og er det pakker bør det ligge en kundefordel framfor å kjøpe utstyret enkeltvis. Kundefordelen bør framkomme av prislisten.

daktari

Enig.
Men ser ut som de gjør som VW og Skoda: pakker. Komfort, Komfort plus og Komfort pro.
Vi får se om de gjør som BMW og har skreddersøm i tillegg til pakkene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA