Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris mm.

Startet av elektro, fredag 26. januar 2024, klokken 00:41

« forrige - neste »

elektro

Da er prisen på Porsche Macan ute, den blir fra 877.000. Dvs. at du kan få en ribbet utgave for 1 mill med vinterhjul. Men likevel, er ikke det litt positivt for prisen på Q6?

Oppgitt bagasjerom på Macan var også relativt positivt. Med over 530 liter pluss 84 liter frunk. Nå er vel bilen omtrent like lang som Q6 med sine 4,78 cm, så vi kan vel i beste fall forvente 40 liter ekstra i Q6 pga. litt mindre skrånende bakrute, men.. vi er jo på ID.7 stasjonsvogn nivå da. I teorien.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Hvor langt under Macan havner Q6 da? 50-100 tusen billigere og litt tregere 0-100.

Det jeg synes var litt synd med Macan var at man må opp på turbo for å få luftfjæringer. Men man kan kanskje få det som tilbehør på 4S Bakhjulsstyring er og ganske nice.

Spranget fra 4S til Turbo var for stort, 1,5 mill for en liten SUV er for drøyt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

I mine øyne burde en Audi være 2-300000 lavere i pris enn en Porsche.
En Macan 4S med nesten alt teknikk- og komfortutstyr endte på 1,2 mill. Det er ca 325k i utstyr.

En Audi GT koster 1,15 i utgave Plus med så og si alt utstyr. Taycan starter på 960, men med 325 i utstyr er vi nesten på 1,3. Taycan CT er ofte på 1,3-4.

Når det er sagt vil en Macan til 1 mill være mye mer attraktiv enn Kia EV9 til samme pris, hvis jeg vant i lotto..

Et annet poeng er at Q6 må krype under Q8 55 på alle utstyrsnivå, hvis ikke den plutselig fjernes. Nå sier jo Audi at Q8 består...

På svensk etron-gruppe var det rykte om godt ustyrt Q6 Launch edition til €75k, og det er kanskje ikke helt ute?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

200k under, kanskje. Klart at den må legge seg under Q8 i pris, men jeg tipper kampanjene på Q8 reduseres når Q6 kommer. Blir det €75k med luftfjæring så blir det ihvertfall seriøst vurdert fra vår side.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

MrBacardi

#4
Sitat fra: turfsurf på fredag 26. januar 2024, klokken 05:46Det jeg synes var litt synd med Macan var at man må opp på turbo for å få luftfjæringer.

Fullt mulig å legge til luftfjæring på vanlig Macan 4, koster 32.500 kr: http://www.porsche-code.com/PRDCXF94
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utleveres jan 2025
2024 Q4 45 Quattro - Utlevert mai 2024
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

turfsurf

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 27. januar 2024, klokken 09:19
Sitat fra: turfsurf på fredag 26. januar 2024, klokken 05:46Det jeg synes var litt synd med Macan var at man må opp på turbo for å få luftfjæringer.

Fullt mulig å legge til luftfjæring på vanlig Macan 4, koster 32.500 kr: http://www.porsche-code.com/PRDCXF94
Ja, så det når jeg konfigurerte en. Synd det er en del annet som må til og. ganske latterlig at 360 kamera og keyless er tilvalg bl.a. Nesten 200k i ekstrautstyr og da er det kun det nødvendige. Men ingen overraskelser der...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Skogs

Sitter egentlig å vurderer om ventetiden på Q6 er verdt det opp mot BMW IX 40 kampanjen som ruller nå.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

turfsurf

Q6 har 50% bedre rekkevidde og større bagasjerom. Ellers er jo iX en fin bil da, sikkert bedre plass i kupeen. Hvis de parametrene ikke er viktige, så er det jo bare å gå for iX.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vaduz

Sitat fra: daktari på fredag 26. januar 2024, klokken 23:49I mine øyne burde en Audi være 2-300000 lavere i pris enn en Porsche.
En Macan 4S med nesten alt teknikk- og komfortutstyr endte på 1,2 mill. Det er ca 325k i utstyr.

En Audi GT koster 1,15 i utgave Plus med så og si alt utstyr. Taycan starter på 960, men med 325 i utstyr er vi nesten på 1,3. Taycan CT er ofte på 1,3-4.

Når det er sagt vil en Macan til 1 mill være mye mer attraktiv enn Kia EV9 til samme pris, hvis jeg vant i lotto..

Et annet poeng er at Q6 må krype under Q8 55 på alle utstyrsnivå, hvis ikke den plutselig fjernes. Nå sier jo Audi at Q8 består...

På svensk etron-gruppe var det rykte om godt ustyrt Q6 Launch edition til €75k, og det er kanskje ikke helt ute?


Macan er jo en liten bil for par der barna har forlatt redet, mens EV9 er en massiv familiebil for store småbarns familier. De er ikke i nærheten av å stille i samme klasse.

daktari

Sitat fra: Vaduz på søndag 28. januar 2024, klokken 12:27
Sitat fra: daktari på fredag 26. januar 2024, klokken 23:49I mine øyne burde en Audi være 2-300000 lavere i pris enn en Porsche.
En Macan 4S med nesten alt teknikk- og komfortutstyr endte på 1,2 mill. Det er ca 325k i utstyr.

En Audi GT koster 1,15 i utgave Plus med så og si alt utstyr. Taycan starter på 960, men med 325 i utstyr er vi nesten på 1,3. Taycan CT er ofte på 1,3-4.

Når det er sagt vil en Macan til 1 mill være mye mer attraktiv enn Kia EV9 til samme pris, hvis jeg vant i lotto..

Et annet poeng er at Q6 må krype under Q8 55 på alle utstyrsnivå, hvis ikke den plutselig fjernes. Nå sier jo Audi at Q8 består...

På svensk etron-gruppe var det rykte om godt ustyrt Q6 Launch edition til €75k, og det er kanskje ikke helt ute?


Macan er jo en liten bil for par der barna har forlatt redet, mens EV9 er en massiv familiebil for store småbarns familier. De er ikke i nærheten av å stille i samme klasse.
Macan har samme mål som første generasjon Cayenne, så ingen liten bil dette.

Men enig i at EV9 med sine 20 cm cm ekstra er mye større og annen klasse. Leter man etter en sportslig suv-coupe er neppe EV9 på lista, men jeg shopper på tvers av alle klasser.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Dieselgubben

Hvis det stemmer at den blir priser ok spekket til 75k eur så er vi raskt på 900k kr med vinterdekk og frakt/omk.


Det tror jeg kan stemme godt, blir da omtrent som en Q8 55 i pris. Men med ny plattform, større rekkevidde, hurtigere lading og forhåpentligvis ota så kan nok møller legge Q6 rett i nærheten av gamle Q8 i pris. Men blir stort sprang fra Q4 da... Så kanskje man blir overrasket på nedsiden. Men vil tro møller vil kapitalisere på Q6 når den er ny.

Skogs

Mye som tyder på at denne bilen blir 800+ ut fra ryktebørs og utstyr.
Ikke sikkert vi får vite noe mer før sent i mars heller. Første leveranse Q3?
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Skogs

Ingen nyheter rundt lansering og pris?
Ingen rykter what so ever?
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

torerik

Ingen rykter, kun min spådom. Ettersom «alt» på en Audi er ekstrautstyr, og Q4 e-tron fort bikker 700k for en normalt utstyrt bil for 2024 (mulig jeg har høye krav?), så ser jeg ikke for meg at Q6 e-tron med tilsvarende nivå kommer under 800k. Deretter kommer vinterhjul, frakt/levering, osv. Realistisk ligger vi nok da på 850-900k, før evt. forhandlinger.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

daktari

Mener selger sa fra ca 700. Men med nødvendig utstyr ca 900. Usikker på batteritype og hjuldrift men forventer største batteri og awd.
Så bare litt billigere enn Macan EV.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA