Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpshjelp brukt 2017 i3 vs 2019 i3s

Startet av gigafactory, søndag 21. januar 2024, klokken 08:18

« forrige - neste »

gigafactory

Hei, jeg vurderer å kjøpe en brukt i3 og håper det er mulig å få litt hjelp fra noen i3-kyndige her inne  ;D

Jeg har forstått det som at det er faceliften som har 4G-tilkobling, den fra 2017 har da kun 2G? Blir appen merkbart tregere av det? Og må man betale et månedlig beløp for å kunne bruke appen?

2019 i3s:
https://www.finn.no/334024587

2017 i3:
https://www.finn.no/334469892

Ellers har jeg fått med meg at 195-bakdekkene på i3s er dyre. Og at fjernlysene pre-facelift er svake. Har lest litt innpå her om problemer med styresnekke, er det grunn til å anta at det er større risiko på en 2017 enn 2019-modell? Det har vel vært problemer med motorfester på tidlige modeller også, 2017 bør ha en nyere revisjon av festene etter det jeg forstår?

Ellers lurte jeg på om noen har andre verksted enn merkeverksted å anbefale i Trondheim. Og tar gjerne i mot andre innspill enn akkurat de jeg spurte om :laugh:

turfsurf

Appen er gratis på i3. Tror ikke det er så stor forskjell på responsen i de.

Ellers er dette walkover for i3s. 50.000 mere for 2 år nyere, 30% større batteri, 20.000km mindre kjørt, bedre esp og nyere infotainment. I tillegg er i3S mye kulere (spesielt i hvit IMO). Løp og kjøp, men prut litt uansett :)

Hadde i3 hatt AWD hadde vi aldri solgt vår.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

App'en oppleves treg fordi i3 holder kommunikasjonssystemene sine minimalt aktive når bilen er parkert, for å unngå nedtapping av 12V-batteri. I følge BMW, er en reponstid på 3 minutter normalt og forventet. For de små datamengdene som sendes spiller 2G/3G/4G ingen rolle for responstiden.

MEN: Siden 2G stenges ned neste år, mister de eldre bilene app-styring da.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

gigafactory

Takk for innspill, at 2G skal slukkes så snart hadde jeg ikke fått med meg en gang. Blir mange ensomme elbiler da  :-\

Autowinder

Finner du en tilsvarende 2019 i3 (uten s) er den billigere men du får ikke 6 hk mer, 3cm skjermbredere i plast og noen millimetere bredere sporvidde som på i3s. Men da kan du kanskje få en Fully Charged modell med alt av utstyr og ikke senket understell. Den er lav nok som den er. Men i3s er også fin 😉
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Elektrowagen

BMW i3s - 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA