TMX 100D 2018 Vinterdekk

Startet av dibun, lørdag 20. januar 2024, klokken 23:42

« forrige - neste »

dibun

Jeg bruker Continental VK7 og ønsker å kjøpe nye vinterdekk. Jeg ser at Megahjul sier mye bra om Frigus ev ice 3. Er det noen som har erfaring med det?

Dekkstørrelse er
255/45R20
275/45R20

På forhånd takk!

ohowl

At noen skryter av "eget" dekkmerke, som de sikkert har grei avanse på, skal man nok ta med en klype salt.

Når det er sagt, har jeg nå kjørt Xen noen titusen kilometer på variert vinterføre med Frigus EV ICE 3 255/55 R19 og må si meg svært så fornøyd.

Helt på høyde med Nokian-dekkene som kom av.

Oppe i fjellheimen briljerer de - noe dårligere på blankis er de, men de tar igjen på snø, og det er som kjent ikke på hålke man normalt tester marginene, heller.

Suverent mye bedre på sørpe og vann - her er det virkelig natt og dag. Så får vi vente og se om de holder seg like bra over tid som Nokian gjorde.

Føler man får vel så bra tilbakemelding på grep med disse dekkene, og kommer nok ikke til å handle Nokian igjen etter å ha sverget til dem hele livet, dersom disse viser seg like gode neste år. Dette var gode dekk til en akseptabel pris.
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 190k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 110k km

Lynet

Både Nokia og Conti har blitt dårligere på slaps på grunn av alt for tett mønster. Selgerne til Nokia er faktisk enig!
Selv har jeg kjørt to vintre på Pirelli, og må si at de er nok bedre enn Conti som jeg hadde tidligere.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ohowl

Ja, må si jeg synes R5 var en skuffelse i forhold til R3, og særlig R2 som jeg synes de kunne gått tilbake til.
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 190k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 110k km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA