Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Ioniq 5 N

Startet av magnetic, lørdag 20. januar 2024, klokken 11:43

« forrige - neste »

magnetic


o.b.lix

Satt med fingeren på bestillingsknappen til jeg oppdaget at den ikke kan leveres med hengerfaste  :(
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RJK

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 20. januar 2024, klokken 14:49Satt med fingeren på bestillingsknappen til jeg oppdaget at den ikke kan leveres med hengerfaste  :(
Det er vel nesten ingen av disse "bane-racer-bilene" som har støtte for dette. Ofte har jo fossilvariantene fått sentermonterte eksosrør, så da ville jo de blåst rett på kroken.

Man forventer jo nesten at de som kjøper slike, har en annen bil som har god trekkapasitet, og brukes til å frakte disse mellom hjem og bane, og bare sjeldent brukes som en bruksbil.

Jeg orket derfor ikke sjekke hva som gjaldt her, da jeg forventet at krok er noe de ikke har tenkt at disse trenger. Er jo gjerne slik med cabrioleter også. Hvem kan tenke seg at man ønsker å dra en campingvogn bak en slik, selv om motoriseringen skulle tilsi at det ikke er et problem?

Likevel fryyder jeg meg hver gang jeg ser bilder av slike biler, gjerne med en campingvogn som er stilriktig for tid og bil, og som heller ikke er større enn at den funker for 2, og til nød et lite barn eller to i tillegg i en hengekøye-løsning eller køyeseng i enden eller fronten av vogna, som er for kort for voksne...

;)  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

magnetic


Eladdin - Elbilfareren

Legger merke til at de HI5N jeg har sett på veien, både på motorvei og rush-trafikkert 50-sone har sjåfører som tror de er i slalomløypa på Rudskogen.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA