Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny frontrute med redusert varmetråder

Startet av Kim-, onsdag 10. januar 2024, klokken 12:37

« forrige - neste »

Kim-

Hei.

Jeg fikk ny frontrute pga steinsprut i synsfelt, men har nå fått et mulig problem.

I den nye ruten er det nesten ikke varmetråder der hvor kameraene er plassert. Dette gjør at selv om hele frontruten er tint, er det fortsatt is på kamera og jeg får alarm om frontkamera blokkert, AP/TACC utilgjengelig.

Selv med 10-15 minutters forvarming i dag og først etter ca 10 minutter forsvant feilmeldingen. Merket etter dette og at jeg hadde en noe kraftig oppbremsing, noe jeg mistenker er grunnet noe dårlig sikt.

Er det noen her som har fått byttet frontrute og har opplevd det samme?

På den originale tines kamerasonen før frontruten er tint.. På vedlagt bilde var ca. halve frontruten tint, mens kameraet har ingen sikt.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Foremost

Jeg fikk byttet frontrute hos Hurtigruta i desember, 22 TMY. Frontruten de installerte er ikke original, men produsert av Fuyao.

Det er varmetråder gjennom hele kameraenheten på den nye frontruten min, se bilde.

Mobileum

Hvis Hurtigruta har byttet frontrute, og oppvarmingen for kamera ikke virker, så er det vel naturlig å kontakte dem?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA