Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drivverk. Kontroller snarest.

Startet av bobakka, tirsdag 09. januar 2024, klokken 18:05

« forrige - neste »

bobakka

Jeg fikk feilmeldingen "Drivverk. feil. Du kan kjøre videre" på vei til jobb idag før den forsvant. Den kom igjen da jeg startet i ettermiddag på vei hjem.
Ved å gå inn på Kjøretøystatus kom meldingen "Drivverk. Kontrollerer snarest"

Jeg lurer på om noen andre som har erfaringer med denne - om den er alvorlig, eller om den kanskje går over av seg selv.

Jeg håper selvfølgelig at det har noe med kulda å gjøre og når den er over så forsvinner den.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Klykken

https://elbilforum.no/index.php?topic=61593.msg1071636#msg1071636

Kan være så mangt. Kanskje jordingspunkt som siste meldinga her? Bør nok sjekkes med et verksted. Har også vært tilbakekalling på noen i3er og en kontrollboks (om jeg ikke husker feil). Sjekk om din har fått denne.

Søk ellers på forumet etter "drivverk feil", så dukker det opp en del poster om temaet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jorgensen

Jeg fikk drivetrain i forbindelse med av vifte gikk for fullt i september, og jeg etterfylte kjølevæske for batteri kjølekretsen. Feilmelding forsvant og den har ikke kommet tilbake.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

bobakka

Den forsvant igjen i går da det ble varmere - både når jeg startet bilen og fra Kjøretøytilstand i menyer.

Det kan tyde på at det er en transient feil eller feil med en sensor koblet til kulde.

Forstår at feilmeldingen kan komme ved mange ulike typer feil.

Ser det an før jeg gjør noen fremstør mot verkstedet.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

i05L0

Sitat fra: bobakka på tirsdag 09. januar 2024, klokken 18:05Jeg fikk feilmeldingen "Drivverk. feil. Du kan kjøre videre" på vei til jobb idag før den forsvant. Den kom igjen da jeg startet i ettermiddag på vei hjem.
Ved å gå inn på Kjøretøystatus kom meldingen "Drivverk. Kontrollerer snarest"


Vi fikk nylig en slik melding på vår 2021 i3 120 aH.

Ved neste lading fikk vi melding i appen om ladefeil og avbrutt lading. Batteristatus var 100%, men bare 30 kilometer rekkevidde. Heldigvis var bilen hjemme på dette tidspunkt og ikke ute på langtur.

Bilia har feilsøkt og funnet feil på en battericelle. Garantireparasjon.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

soletti

Fikk det på vår 2014 modell i starten av februar, fikk time sist uke. Fikk beskjed om at ombordladeren måtte byttes, netto sum av nesten 42k. Heldigvis maskinskadeforsikring så det blir dekket, men bilen blir 10år neste uke, så det var nære på.

Nomade

Sitat fra: soletti på tirsdag 05. mars 2024, klokken 03:34Fikk det på vår 2014 modell i starten av februar, fikk time sist uke. Fikk beskjed om at ombordladeren måtte byttes, netto sum av nesten 42k. Heldigvis maskinskadeforsikring så det blir dekket, men bilen blir 10år neste uke, så det var nære på.

Maskinskadeforsikring er opp til bilen er 10 år gammel?

Hvor mye ekstra betaler du for denne forsikringen?

Orbit

I alle fall Gjensidige og Enter (dvs Tryg) har begge maskinskadeerstating opp til 10 år, riktignok med høyere egenandel enn andre skader.

Pris varierer jo veldig med kjørelengde/bosted/person, men tillegget for pluss-forsikring (parkeringsskade uten egenandel samt maskinskadedekning med egenandel) hos Gjensidige for i3 var snaut 10% ekstra (300 kr/år). Maskinskadedelen har 8000 kr i egenandel opp til 120k kjørelengde, 16000 opp til 200k kjørelengde, ingen dekning over 200k.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA