Tesla reduserer antall høyttalere på RWD

Startet av Mobileum, tir 09. jan 2024, kl. 11:36

« forrige - neste »

Mobileum

Fra Electrek:

Tesla har bestemt seg for å nedgradere lydsystemet i Model Y RWD, det mest populære kjøretøyet. Bilprodusenten oppdaterte sin online konfigurator, og nå lyder lyddelen: Tilpasset lyd – 7 høyttalere, 1 forsterker og oppslukende lyd Det pleide å være: Førsteklasses lyd – 13 høyttalere, 1 subwoofer, 2 forsterkere og oppslukende lyd Det er seks færre høyttalere og ingen subwoofer lenger. "Premium-lyden" er fortsatt standard på Dual Motor and Performance-versjonene av Model Y.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Andreas84

Jeg kan ikke se at de nevner noe om lyd under bil bestillingen. Da er det nok mange som får en lei overraskelse.

Radial

Dette måtte vel komme, vil tro svært mange sørover i Europa gjerne velger RWD fordi det er billigst og de har aldri sett snø.

Inntjening pr RWD er også sikkert litt lavere enn LR/P og, må øker jo da salget av awd'er for de som er opptatt av lyd.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Rosstopher

Sitat fra: Andreas84 på tir 09. jan 2024, kl. 11:51Jeg kan ikke se at de nevner noe om lyd under bil bestillingen. Da er det nok mange som får en lei overraskelse.

Jeg tenker heller at den gemene hop ikke tenker over hvor mange høyttalere bilen deres har, og mange ikke merker forskjellen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

OlaM

Står fremdeles premium lyd på RWD i norsk konfigurator. Tipper at de som bestiller med premium lyd får det. Og så er det nok lurt av Tesla å annonsere/lekke det på denne måten, så kan det hende det blir omvendt Osborne-effekt ved at de som sitter på gjerdet slår til før nedgraderingen blir gjeldende.
'21 3LR

Hideyowife

Sitat fra: OlaM på tir 09. jan 2024, kl. 12:40Står fremdeles premium lyd på RWD i norsk konfigurator. Tipper at de som bestiller med premium lyd får det. Og så er det nok lurt av Tesla å annonsere/lekke det på denne måten, så kan det hende det blir omvendt Osborne-effekt ved at de som sitter på gjerdet slår til før nedgraderingen blir gjeldende.

Det står også Premium lyd på Model 3 RWD. Har alltid gjort. Vi var ikke klar over dette når vi kjøpte vår i 2021 og følte oss liiiitt lurt for å være ærlig. Det står også definert at bilen er "delvis premium" i APP idag. Så forskjellen på delvis og full premium er disse høyttalerne. Andre forskjeller har jeg ikke klart å finne
Tesla Model Y LR 2023
Honda e Advance 2021

Hall of fame:
Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solgt
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA