Ingen varmluft fra varmeanlegg

Startet av almlov13, torsdag 04. januar 2024, klokken 12:44

« forrige - neste »

almlov13

Får ikke anlegget til å blåse varmluft! Er ikke så dreven på elbil, kjøpte bilen (2018) for et par måneder siden. Den har blåst varmt siden den gang, men jeg sliter litt med å finne ut når og hvorfor, for det virker litt bingo når det skjer. Akkurat nå får jeg ingen varme, og det er jo ganske typisk nå som det er 20 kuldegrader.

Har prøvd å lese litt tips, og det virker som det er veldig mye tilfeldigheter som gjør om det kommer varmluft eller ikke. Når jeg setter på forhåndsvarming blir derimot bilen varm hvis den står på lading, så jeg skjønner ikke en drit!

Møller er helt ubrukelige når det gjelder service. Har forsøkt å kontakte dem tusen ganger, men blir stort sett sittende i kø og vente på svar hos verkstedet. De ringer ikke tilbake når de spør om det skal gjøres.

Er varmeanlegget ødelagt? Eller er det bare at jeg ikke har trykket på riktige knapper? Når jeg har lest tips på nettet er det enten at man må koble ut "den" funksjonen, eller trykke inn "den" knappen, eller skru på varmesetet etc - er jo helt fullstendig håpløst!!!

Noen som kan fortelle meg hvordan apparatet skal stilles inn for at det skal blåse varm luft?

Orbit

Kanskje løsningen som er postet her kan hjelpe deg? Se YouTube-video et par poster nedenfor lenken:
https://elbilforum.no/index.php?msg=1119583
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

almlov13

Orbit

Se også spekulasjonen i samme tråd om at svakt 12V-batteri kan få bilen til å miste kontroll på ventilasjonsspeldposisjonene (f.eks. at spenningen er så lav at de ikke beveger seg, evt mye mindre enn tiltenkt). Det er nok mange 12V-batterier som er på et lavmål i denne ukens kuldebølge.

Rapporter gjerne også tilbake på orginaltråden om dette hjalp i ditt tilfelle.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA