Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3-fas lading med Easee, 2024 GTX 4motion

Startet av lars667, tirsdag 26. desember 2023, klokken 23:18

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ahh - ladested ja. Den kan være grei å sjekke. Testet den en runde, men synes det bare ble rot ved å ha en hjemmeadresse med egne ladeinnstillinger som avviker fra app/bilens visning og må settes i en undermeny.
Da opplevde jeg noe lignende - justerte opp lademål men bilen ladet ikke til nivået jeg hadde satt, fordi jeg for hjemmeadressen hadde konfigurert eget lademål.

Så da var det ikke noe teknisk galt med laderen i bilen allikevel?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Da var det "lad til foretrukne tider" som fordrer "ladested" som krøllet til?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sjekket på min med v3.5 nå.
"Ladested"  har følgende valg:
1) avreisetider og dag.
2) lad direkte til (0-50%) default 0%
3) lad til (50-100%) default 80%
4) foretrukne tider pr dag

Det er nok fort gjort å bli lurt av dette ja.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lars667

Jeg har fått tilbake min etter bytte av ombordlader. Det hjalp ingenting. Jeg fortalte dette til forhandler/verksted, og de sier at de nettopp har fått melding om at biler med sw4 ikke støtter 230IT 3-fas...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Øyvind.h

Så du får fortsatt ikke ladet med nødladeren? Eller er det nå bare IT 3-fas som er problemet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MinID

Sitat fra: lars667 på tirsdag 05. mars 2024, klokken 11:02Jeg har fått tilbake min etter bytte av ombordlader. Det hjalp ingenting. Jeg fortalte dette til forhandler/verksted, og de sier at de nettopp har fått melding om at biler med sw4 ikke støtter 230IT 3-fas...

Det er ikke sw som er problemet, men bytte av leverandør til ombordlader. Den har tydeligvis andre egenskaper. Dette ifølge en vw mekaniker som var på kurs hos vw.

Dette er absolutt en mangel i forhold til info som har ligget på vw sine sider.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

lars667

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. mars 2024, klokken 11:58Så du får fortsatt ikke ladet med nødladeren? Eller er det nå bare IT 3-fas som er problemet?


Jeg har ikke prøvd med nødlader ennå. Skal sjekke etterpå.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

lars667

Sitat fra: MinID på tirsdag 05. mars 2024, klokken 12:32Det er ikke sw som er problemet, men bytte av leverandør til ombordlader. Den har tydeligvis andre egenskaper. Dette ifølge en vw mekaniker som var på kurs hos vw.

Dette er absolutt en mangel i forhold til info som har ligget på vw sine sider.

Det er det hvis det er tilfellet. Aldri lett å vite hvem som videreformidler riktig informasjon, men det de sa til meg var "vi har nylig fått informasjon om at biler med software 4.0 ikke kan motta lading på IT 3-fas fra ladebokser med intelligent styring". Det hørtes ikke like endelig ut. Jeg vil jo også tro at hvis ikke bilen støttet it 3-fas så ville den kunne velge å benytte 1-fas, slik ladeboksen tilbyr? Eller?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

daktari

Sitat fra: lars667 på tirsdag 05. mars 2024, klokken 12:44
Sitat fra: MinID på tirsdag 05. mars 2024, klokken 12:32Det er ikke sw som er problemet, men bytte av leverandør til ombordlader. Den har tydeligvis andre egenskaper. Dette ifølge en vw mekaniker som var på kurs hos vw.

Dette er absolutt en mangel i forhold til info som har ligget på vw sine sider.

Det er det hvis det er tilfellet. Aldri lett å vite hvem som videreformidler riktig informasjon, men det de sa til meg var "vi har nylig fått informasjon om at biler med software 4.0 ikke kan motta lading på IT 3-fas fra ladebokser med intelligent styring". Det hørtes ikke like endelig ut. Jeg vil jo også tro at hvis ikke bilen støttet it 3-fas så ville den kunne velge å benytte 1-fas, slik ladeboksen tilbyr? Eller?
Det kommer litt an på ladeboksen.

Det enkleste er å teste med Easee, der du manuelt kan velge 1fas, 3fas eller auto. Du kan i tillegg se hva den faktisk valgte på auto, hvis auto funker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lars667

Easee klarer det ikke nei, dvs. VW går i rødt ved alt annet enn "låst til 1-fase". Derfor jeg stusser over at bilen plutselig ikke støtter 3-fas på it. Da skulle en tro at den kunne valgt 1-fase om det var automatisk.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA