Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Åpne bakluke med is

Startet av Sjefen, lørdag 23. desember 2023, klokken 18:23

« forrige - neste »

Sjefen

I disse kalde tider, så bygger det seg ofte is i panel gap mellom bakluke og soltak. Når jeg da åpner luke , så kommer det en ubehagelig lyd når isen knuses. Er dette noe å bry seg med?

førategangtesla

Sitat fra: Sjefen på lørdag 23. desember 2023, klokken 18:23I disse kalde tider, så bygger det seg ofte is i panel gap mellom bakluke og soltak. Når jeg da åpner luke , så kommer det en ubehagelig lyd når isen knuses. Er dette noe å bry seg med?

Jeg har fått dette etter at jeg har vasket bilen vinterstid noen ganger, så jeg åpner ikke luka rett etter at det har fryst, det pleier å tørke ut endel etter en natt i garasjen.

Om det er noe å bry seg om aner jeg ikke, men jeg liker ikke lyden så jeg unngår å åpne luka før etter en natt i garasjen  :laugh:

Det knirker og knaker litt også baki der av is som har fryst  :laugh:

Handyman

Hvis du ikke synes veldig synd på isen som blir kunst, så kan du slappe helt av ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Sjefen

Sitat fra: Handyman på lørdag 23. desember 2023, klokken 22:48Hvis du ikke synes veldig synd på isen som blir kunst, så kan du slappe helt av ;-)

Godt å høre!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA