UNDERSØKELSE: APP for elbiler

Startet av Martinsen, torsdag 29. november 2012, klokken 15:04

« forrige - neste »

MrBacardi

Vet ikke status på prosjektet det snakkes om her, men jeg har iallefall laget en enkel og grei app for Android som jeg rett og slett har gitt navnet "Ladestasjon".

Appen er laget for Android og kan installeres herfra:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frankburmo.android.elbil

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

svingen

var fin app,er det mulighet til og legge inn støtte får "filter" dvs kun hurtiglader? og kanskje hvem som er tilgjenlig får alle?
ville jo vært utrolig kjekt og ha en link etc til den her i appen http://www.ladestasjoner.no/mobil/hurtigladestatus.php slik att man kan se om ting er ledig/opptatt :)

var veldig raskt og bra app forøvrig bra jobbet :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Elmo

Sitat fra: MrBacardi på mandag 25. november 2013, klokken 20:22
Vet ikke status på prosjektet det snakkes om her, men jeg har iallefall laget en enkel og grei app for Android som jeg rett og slett har gitt navnet "Ladestasjon".
Appen er laget for Android og kan installeres herfra:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frankburmo.android.elbil
Jeg lastet ned app'n din igår. Fungerte kjapt å få opp bilder og info for ladestasjoner i nærheten, men kartfunksjonene fungerer ikke på min Galaxy S2. Har lastet ned det som skulle trengs for å bruke kartene, men hver gang jeg forsøker å bruke kart så aborterer appen. Har forsøkt å restarte, avinstallere og installere på nytt, men samme resultat.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.6
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Gliderman

Samme problem på S3. Kræsjer hver gang jeg skal se kartet.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

MrBacardi

Kart-buggen ble fikset for et par uker siden, skal være ok på siste versjon.
Meld fra hvis du/dere fortsatt har problemer!
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Elmo

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 25. mars 2014, klokken 09:42
Kart-buggen ble fikset for et par uker siden, skal være ok på siste versjon.

Kartet funker nå ja.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.6
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Sense

"I have a dream"
At man en dag kan få en app som kalkulerer rute basert sanntids trafikk, vær og temperatur fra der mobilen befinner seg.
At nærmeste ladeplass kommer opp først på lista, med sanntids info om ledighet, strømstyrke, pris og kabelkrav.

Siden det ble spurt om hvilken mobil vi bruker, så bruker jeg Android-basert Samsung Galaxy S4 fordi jeg mener Iphone er overpriset og ufortjent oppskrytt.

emil

Sitat fra: Sense på onsdag 23. april 2014, klokken 23:12
"I have a dream"
At man en dag kan få en app som kalkulerer rute basert sanntids trafikk, vær og temperatur fra der mobilen befinner seg.
At nærmeste ladeplass kommer opp først på lista, med sanntids info om ledighet, strømstyrke, pris og kabelkrav.

Legg til reservering av hurtigladeplass (på steder med flere hutigladere) der systemet automatisk lager ladekøen basert på når man melder sin interesse og når de forventer ankomst basert på gps-data og hvor mye strøm du trenger basert på programmert rute...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA