Touch-sensor på dør sluttet å virke

Startet av mariusse, tirsdag 19. desember 2023, klokken 10:16

« forrige - neste »

mariusse

Sensoren for å låse dørene har sluttet å fungere. Er dette vanlig feil? Er det noen som har noen triks jeg kan gjøre for å fikse dette selv, eller må det bli reklamasjon?
Jeg tok en kjapp video, og her hadde jeg flaks en gang på passasjersiden, men jeg har ikke klart å få det til å fungere siden. Jeg tenkte kanskje noe var frosset til, men nå etter noen dager med mange plussgrader har det ikke utgjort noen forskjell. Jeg tenkte også det kunne være batteriet i nøkkelen så jeg skiftet det også, uten hell. Åpningen fungerer som det skal.

RJK

Sjekket sikringene?

Fungerer vindusheiser og annen elektronikk i dørene?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kamikaze

Har du sjekket batteriet på nøkkelen?
Prøv å hold den i hånda ved håndtaket mens du trykker på sensoren.

Opplevde noen ganger at den ikke registrerte min nøkkel før jeg bytta batteri når den "gjemte" seg bak mobilen i bukselommen.
Stavanger

mariusse

Kan se ut som det var en ekstra dag med plussgrader som skulle til, for tidligere i dag så fungerte det igjen på begge sider... ???

Autowinder

Sitat fra: mariusse på tirsdag 19. desember 2023, klokken 18:51Kan se ut som det var en ekstra dag med plussgrader som skulle til, for tidligere i dag så fungerte det igjen på begge sider... ???
Bra det løste seg og du får håpe det holder seg. Om ikke kan det kanskje være fukt i sensor/krets et sted.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA