Forsikring for 2024

Startet av skiboks, fre 08. des 2023, kl. 14:06

« forrige - neste »

skiboks

Forsikringsselskapene sender ut nye forskningsavtaler for 2024 i disse dager. Selv har jeg min Tesla Model S 70  (2016 mod) hos Storebrand gjennom Akademiker-avtale (fagforeningsavtale). Med maksimalt gode vilkår mtp opparbeidet rabatt og 12.000km årlig kjørelengde kommer den seg på 17028 (inkludert trafikkavgift). Tilsvarende tilbud hos If lander på 18716,- for meg (da er det tatt høyde for div samlera atter etc).

Håper dere andre kan komme med noen tall og erfaringer med de forsikringsselskapene dere benytter. Må være mulig å få billigere vel??

Mobileum

TMS 75d 2018. Storebrand 16.000 km, 75% bonus, kr. 6.000 egenandel, ingen under 24 år, Vestfold, ingen medlemskap eller andre forsikringer i selskapet - kr. 18.144.- inkl trafikk--trygd (som er 3.059.-)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Moas

Tekna rabatt Gjensidige - SR+ - 25k km - 9200 + trafikkgebyr
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

NightOwl

'18 75D.

Hadde If tidligere og de skulle ha rundt 23k hvis jeg ikke husker feil. 16k kjørelengde og 75% bonus, ellers vanlige betingelse pluss et par forsikringer til hos dem. Byttet til Gjensidige for noen måneder siden og betaler ca 12,5k for bilen pluss trafikkavgift.

skiboks

Sitat fra: NightOwl på lør 09. des 2023, kl. 11:06'18 75D.

Hadde If tidligere og de skulle ha rundt 23k hvis jeg ikke husker feil. 16k kjørelengde og 75% bonus, ellers vanlige betingelse pluss et par forsikringer til hos dem. Byttet til Gjensidige for noen måneder siden og betaler ca 12,5k for bilen pluss trafikkavgift.

Ok, har du alle dine forsikringer hos Gjensidige og får samlerabatt, eller kun bil?

NightOwl

Sitat fra: skiboks på lør 09. des 2023, kl. 11:44
Sitat fra: NightOwl på lør 09. des 2023, kl. 11:06'18 75D.

Ok, har du alle dine forsikringer hos Gjensidige og får samlerabatt, eller kun bil?

Har 14% samlerabatt da jeg har alle forsikringer der.

Mobileum

Da er det samleforsikringen som gir resultatet. Uten 14% rabatt og trafikkforsikring er prisen lik Storebrand

NightOwl

Fikk tilbud på 14 581,- hos Storebrand uten trafikkskadeavgiften da jeg sammenlignet priser for noen måneder siden.

Klykken

Forsikring er personlig og nesten umulig å sammenligne. Man kan forhandle seg til bedre vilkår hvis man har taletuten med seg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Mobileum

For å kunne kalle det "forhandle" må som regel begge parter ha noe å tilby. Å "snakke" seg til rabatter er lite seriøst, og trodde ikke forsikringselskaper drev med det. Men mulig noen forsikringsagenter opererer på den måten.

arthur

Vel, selv var jeg i ferd med å si opp alle mine forsikringer i et selskap for et år siden, men etter et par runder så ble vi enige til slutt. Samme som når man sier til Telia at man har fått et godt tilbud fra Telenor, eller omvendt, eller skal kjøpe en bil og har fått et bedre tilbud fra en annen forhandler. Heter vist markedskrefter eller noe sånn.

førategangtesla

Sitat fra: Mobileum på man 11. des 2023, kl. 16:01For å kunne kalle det "forhandle" må som regel begge parter ha noe å tilby. Å "snakke" seg til rabatter er lite seriøst, og trodde ikke forsikringselskaper drev med det. Men mulig noen forsikringsagenter opererer på den måten.

Det jeg gjør er å sjekke pris på forsikring med jevne mellomrom (minst en gang i året), da spør jeg flere selskap om jeg kan få tilbud skriftlig per mail hvor jeg deretter spør mitt forsikringsselskap om de kan gi bedre pris da jeg har fått bedre tilbud med tilsvarende vilkår hos andre, de spør alltid hvilken årlig sum jeg har fått tilbud om og da sier jeg rett og slett bare at det er jeg ikke interessert i å fortelle og at jeg ønsker at de gir meg det beste tilbudet de kan gi meg.

Jeg kaller det forhandling, noen vil kalle det å true, hvis jeg ikke får en bedre pris så bytter jeg bare, men det pleier somregel å ordne seg slik at jeg sparer noen tusenlapper.

Klykken

Sitat fra: førategangtesla på man 11. des 2023, kl. 19:28
Sitat fra: Mobileum på man 11. des 2023, kl. 16:01For å kunne kalle det "forhandle" må som regel begge parter ha noe å tilby. Å "snakke" seg til rabatter er lite seriøst, og trodde ikke forsikringselskaper drev med det. Men mulig noen forsikringsagenter opererer på den måten.

Det jeg gjør er å sjekke pris på forsikring med jevne mellomrom (minst en gang i året), da spør jeg flere selskap om jeg kan få tilbud skriftlig per mail hvor jeg deretter spør mitt forsikringsselskap om de kan gi bedre pris da jeg har fått bedre tilbud med tilsvarende vilkår hos andre, de spør alltid hvilken årlig sum jeg har fått tilbud om og da sier jeg rett og slett bare at det er jeg ikke interessert i å fortelle og at jeg ønsker at de gir meg det beste tilbudet de kan gi meg.

Jeg kaller det forhandling, noen vil kalle det å true, hvis jeg ikke får en bedre pris så bytter jeg bare, men det pleier somregel å ordne seg slik at jeg sparer noen tusenlapper.
Riktig. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sitat fra: skiboks på fre 08. des 2023, kl. 14:06Forsikringsselskapene sender ut nye forskningsavtaler for 2024 i disse dager.
Vet ikke om du tenker på kun dine forsikringer, men når man har hovedforfall er helt individuelt etter når man tegnet forsikringen, det følger ikke kalenderåret og alle får ikke dette i desember...

Jeg har fire forskjellige forsikringsselskaper (fordi det har vist seg å være mye billigere å shoppe rundt enn å samle alt på tross av samlerabatter), og har fire forskjellige tidspunkt for hovedforfall.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA