Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluke fryser igjen

Startet av Miinoob, lørdag 02. desember 2023, klokken 23:23

« forrige - neste »

Miinoob

Noen som har hatt samme problemet? Den pleier å fryse igjen, sist gang brukte jeg hårføner til å tine den opp.
Men nå vil den ikke låse seg igjen, litt irriterende. Kan dette fikses hos bilforhandler eller han noen en smart løsning for å holde deg lukket?

RJK

Sitat fra: Miinoob på lørdag 02. desember 2023, klokken 23:23Noen som har hatt samme problemet? Den pleier å fryse igjen, sist gang brukte jeg hårføner til å tine den opp.
Men nå vil den ikke låse seg igjen, litt irriterende. Kan dette fikses hos bilforhandler eller han noen en smart løsning for å holde deg lukket?
Prøv å smør opp mekanismen med WD-40 eller tilsvarende, var det jeg fikk tips om på min Kona da jeg fikk problemer.

Dog mine problemer ble værre, for problemet kom ikke bare tilbake raskt, men nå sluttet lade-lyset rundt CCS-kontakten å lyse, og sjekk hos verkstedet hos forhandler, fant ut at det var blitt defekt enhet, og jeg fikk det byttet på garantien.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nilea

Har samme problemet... Har sett flere på FB skriver at man kan smøre den gummipakningen i systemet med silikonspray og at det fungerer... Har ikke prøvd selv, men det står på menyen å få testet det snart ;)

Vingnut

Silikonspray på pakning og i låsedelene var beskjeden jeg fikk hos forhandler og var det de brukte på min da jeg fikk problemer.

Andre har fått beskjed om diverse fett på låsedelene, det må i såfall være noe som er vannavvisende og ikke angriper plast/gummi.

Obs! Sørg for att alt er helt tørt før en har på noe som helst.

Når ulykken er ute kan man:

Varme opp bilen med varmeapparatet på High. Dette tar tid.

Kjøre bilen inn, t.d en varm parkeringskjeller. Ca 1 time holder plenty (Ihvertfall om en har hatt på full varme mens man kjører dit).

Hårføner. Her er det 2 ting å tenke på.
Utvendig fastfryst pakning varmer man best utenfra.
Fastfryst lås varmer man best innenfra.
Framgangsmåte: Ta bort den lille pluggen i bagasjerommet for manuell utløsing av ladekabel, blås varmluft inn gjennom hullet.

arthur

Og silikon boks på spray kjøpes billigst hos Biltema, er selv på vei dit nå. Silikonspray, 400 ml
Art.nr. 36-4504

Fin å bruke også på hjulbuer for å hindre snø fra å klumpe seg der. Bare pass på å ikke spraye på dekkene!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA