Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Her er bilene med flest (og færrest) feil

Startet av Bmw_Tryne, torsdag 23. november 2023, klokken 11:13

« forrige - neste »

Bmw_Tryne

https://www.motor.no/bil/her-er-bilene-med-flest-og-faerrest-feil/260232

Overraskende mye feil på Model 3. Men kan vel ikke være store feilene siden folk kjøper og er fornøyde.

Også overraskende mye feil på Bmw 5 serie. 🙈
Bmw 530i G30

filtvet

Så VW, audi og mercedes er bedre enn honda og toyota. Give me a break :)

Electric cars in Norway

Sitat fra: filtvet på lørdag 25. november 2023, klokken 18:51Så VW, audi og mercedes er bedre enn honda og toyota. Give me a break :)
Tror det kommer an på hvordan man regner på den statistikken der. 

Jeg synes det er vanskelig å si at et bilmerke er bedre enn et annet når det gjelder feil fordi feilen er ikke bare feil. 

Men om VW Audi og Mercedes er bedre enn Honda&Toyota....det vet jeg ikke....

Bmw_Tryne

Kan det være noe med overgang til hybrid? Har selv en 2017 bmw g30 530i, rein bensiner. Kanskje hybridene som kom samme år dro ned?
Bmw 530i G30

Electric cars in Norway

Sitat fra: Bmw_Tryne på lørdag 25. november 2023, klokken 21:40Kan det være noe med overgang til hybrid? Har selv en 2017 bmw g30 530i, rein bensiner. Kanskje hybridene som kom samme år dro ned?
Ja doble systemer er ikke bare bare for å si det sånn

Electric cars in Norway

#5
Sitat fra: Bmw_Tryne på torsdag 23. november 2023, klokken 11:13https://www.motor.no/bil/her-er-bilene-med-flest-og-faerrest-feil/260232

Overraskende mye feil på Model 3. Men kan vel ikke være store feilene siden folk kjøper og er fornøyde.

Også overraskende mye feil på Bmw 5 serie. 🙈
Svaret på TM3 står i saken se bilde....4år..eu...tror det er mye rot med de TUV dataene...ikke noe å stole på er hva jeg husker fra disse europeiske og us testene...best å bare forholde seg til norske data....men kansje jeg er for skeptisk til utenlandske data hva gjelder tilstands tester og repr.tester..

førategangtesla

#6
Sitat fra: filtvet på lørdag 25. november 2023, klokken 18:51Så VW, audi og mercedes er bedre enn honda og toyota. Give me a break :)

100% enig. Om tesla skulle havne under vag eller mercedes får så være om det stemmer, men at Honda og Toyota havner under vw, audi eller mercedes, det stemmer rett og slett ikke.

Det får meg til å tvile på hele denne testen.

filtvet

Hadde akkurat Honda cr-v 2006 modell på eu-kontroll. 0 feil. Hvor mange andre merker kan en oppleve det?

geear

#8
Sitat fra: Bmw_Tryne på lørdag 25. november 2023, klokken 21:40Kan det være noe med overgang til hybrid? Har selv en 2017 bmw g30 530i, rein bensiner. Kanskje hybridene som kom samme år dro ned?
Ser du lenger ned på siden så er de enda dårligere på facelift F10/F11 (6-7 år gamle biler), som ikke kom med hybrid og som burde være kvitt alle mulige barnesykdommer etter flere år på markedet. Der er det kun Dacia Dokker som har flere feil enn BMW. Kan selvfølgelig hende at det er blandet noen G30/G31 inn der, men sjekker du de gule linkene på 8-9 og 10-11 år også, så er BMW elendige i alle sammen.

BMW har dessverre vært helt tragiske på driftssikkerhet de siste 15-20 årene. Var ikke bra før heller, men nå er det helt bånn i bøtta.

Dette resultatet her er faktisk sjokkerende dårlig for BMW, kun Dacia som merke som er verre. Merkelig at ikke det nevnes i artikkelen i det hele tatt.

Er glad det finnes et fantastisk miljø for BMW DIY, og at det er mulig å ha BMW sitt diagnoseutstyr og skru selv.

filtvet

Hører fra mekanikere at bmw/mercedes bruker "miljøplast" i sine biler. Da ryker de fort når de blir litt eldre enten en er forsiktig eller ikke. Spesielt om man trenger å demontere ting.

En annen ting er at når jeg ser eldre vag-biler er de ofte plaget av rust i lakken.

Må lure på om disse probleme fortsetter på elbilene...

Electric cars in Norway

Sitat fra: filtvet på mandag 27. november 2023, klokken 09:54Hører fra mekanikere at bmw/mercedes bruker "miljøplast" i sine biler. Da ryker de fort når de blir litt eldre enten en er forsiktig eller ikke. Spesielt om man trenger å demontere ting.

En ....
interessant om miljøplast. Jeg var ikke klar over dette. Er ikke all plast nå «resirkulert» i tråd med miljøkrav osv

Er det da en svakere plasttyper enn det vi forbinder med vanlig plast materiale i biler?

filtvet

Plasten blir sprø og det er nesten umulig å ta bort plastdetaljer uten at de sprekker. Ikke uten grunn at BMW = Bring My Wallet og at Fiat kalles Fix it again Tony:)

Bmw er også kjent for å lage avanserte løsninger på enkle problemer, men der er jo tesla flinke også med auto-viskere.

Electric cars in Norway

SitatFiat kalles Fix it again Tony
Ha ha den der var ny for meg. Helt konge :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA