Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell i speil på europeisk og amerikansk leaf på førerside

Startet av ChristianCH, mandag 20. november 2023, klokken 13:51

« forrige - neste »

ChristianCH

Hei,

Kjøpte meg en 2015 Nissan Leaf for 2 uker siden. Den er til opplysning amerikansk importert i sin tid.

Er det forskjell på førerspeil glass på amerikansk Leaf kontra det vi er vandt med på norske biler?

Jeg har vært mye i USA og kjørt mang en amerikansk bil og det verste jeg vet der borte er at alle speil viser alt bak som veldig nært (superzoom). Jeg har ingen interesse av å telle nesehår på føreren i bilen bak meg...

Om dette stemmer og i hovedsak gjelder den amerikansk importerte Leafen, kan jeg kjøpe "norske" bildeler å få byttet speilglasset til et "normal" glass?
Erfaringer med dette?
Eier følgende biler:
- Mitsubishi Outlander PHEV 2016
- Nissan Leaf 2015 (Amerikansk)

Rosstopher

Det er vel bare speilet på passasjersiden som er sånn og som har teksten "Objects in mirror are closer than they appear"?

EDIT: Mulig jeg tenker motsatt her.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

ChristianCH

Det er litt spesielt, men ja det er passasjerspeilet som har beskjeden du henviser til, men det er førerspeilet som har den unødvenedig kraftige zoomen.

Passasjerspeilet er ingengting utenom det jeg er vandt med på alle andre biler jeg har kjørt her til lands.
Eier følgende biler:
- Mitsubishi Outlander PHEV 2016
- Nissan Leaf 2015 (Amerikansk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA