Ingen varme lengre i eGolfen

Startet av Turbomannen, tirsdag 14. november 2023, klokken 11:49

« forrige - neste »

Turbomannen

God dag.
Jeg prøvde å starte bilen i går og fikk beskjed om at det er Elektrosystem feil på dashbordet. Ventet i noen minutter og feilen er borte nå.

Når jeg starter klimaet er det ingen varme. Det blåser bare kald luft. Noen som vet hva som kan ha skjedd?

E golf 2019 mod. Grantien gikk ut for 2 måneder siden.

Håvar

Det er en viss fare for at du finner svar på spørsmålet her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=54533.120

Hører du varmepumpe gå for fullt når det blåser kaldluft?
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Turbomannen

Takk for tips.
Burde ikke bilen varsle om feil da? Har ingen feilmelding i bilen. Derfor veldig rart

storeulv

Sitat fra: Turbomannen på tirsdag 14. november 2023, klokken 14:07Takk for tips.
Burde ikke bilen varsle om feil da? Har ingen feilmelding i bilen. Derfor veldig rart

Om det er sensorene som feiler er det ingen feilmelding synlig for bilfører. Jeg fikk byttet mine på garanti for 2-3 år siden, og jeg hadde ingen annen indikasjon enn at det var fryktelig kaldt å kjøre bil i februar...
Audi e-tron 50AS MY 2020

Turbomannen

TB

Med tanke på det er kjent feil, og garanti svært nylig utløpt burde reparasjon være innenfor garanti eller goodwill.

Første er spørre Volkswagen forhandler / verksted om de vil akseptere dette.

Finnes også uavhengige verksteder som kan reparere, eksempelvis:
https://autoac.no/volkswagen-air-condition/e-golf-varmepumpe-og-air-condition
https://www.elbilmek.no

Det er flere tråder som omhandler samme feil her på forumet. Noen har byttet sensorer selv.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Turbomannen

Er det noen her som kan ta på seg jobben mot betaling? Oslo området? Betaler selvfølgelig. Møller fortjener ikke en dritt...

Electric cars in Norway

Sitat fra: Turbomannen på onsdag 15. november 2023, klokken 19:06Er det noen her som kan ta på seg jobben mot betaling? Oslo området? Betaler selvfølgelig. Møller fortjener ikke en dritt...
Håper noen hjelper deg med dette og samtidig kan tjene litt på det. Enig med deg i din vurdering av Møller. Møller burde skamme seg.

Marzo

Systemet må tømmes for gass, så det er ikke anbefalt å fikse dette hjemme i garasjen.

Ta kontakt med Elbilmek.no og få pris.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Marzo på onsdag 15. november 2023, klokken 23:37Systemet må tømmes for gass, så det er ikke anbefalt å fikse dette hjemme i garasjen.

Ta kontakt med Elbilmek.no og få pris.
Marzo :+1:  Ja, gode poenger. Elbilmek er gode på pris de.

Og Møller bør skamme seg som ikke reparerer denne feilen gratis.

Dersom man ønsker DIY så er Sveinung sin med bilder meget god. Lenke her https://elbilforum.no/index.php?topic=55543.50

Se bilde under.

Gass kan suges av og fylles på, hos flere dekksentere for en billig penge.

Turbomannen

Jeg har muligens klart å fikse denne feilen med to fingre og 10 sekunders jobb. Tiden vil vise..
Varmen er nå tilbake hvertfall!

storeulv

Sitat fra: Turbomannen på torsdag 16. november 2023, klokken 07:30Jeg har muligens klart å fikse denne feilen med to fingre og 10 sekunders jobb. Tiden vil vise..
Varmen er nå tilbake hvertfall!

Du må gjerne beskrive hva du gjorde, og ikke minst HVORDAN du gjorde det ;)
Audi e-tron 50AS MY 2020

Orbit

Sitat fra: Turbomannen på tirsdag 14. november 2023, klokken 11:49Jeg prøvde å starte bilen i går og fikk beskjed om at det er Elektrosystem feil på dashbordet. Ventet i noen minutter og feilen er borte nå.

Når jeg starter klimaet er det ingen varme. Det blåser bare kald luft. Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Dette - sett i sammenheng med at rekalibrering av spjeldposisjon løste saken - hinter om at 12V-batteri var ganske utladet, kanskje også generelt svekket. Så følg med på dette, og vurder om det må byttes før bilen stopper når det passer minst.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Turbomannen

Takk igjen for tips. Er det noe måte å teste dette på? hvis jeg måler spenningen på batteriet; vet noen hvilken verdi som tilsier at den er svekket?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA