Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Periodisk service hos NAF kontra hos merkeverkstad

Startet av Tollwut, mandag 13. november 2023, klokken 15:16

« forrige - neste »

Tollwut

Min id4 GTX er straks to år og det er tid for første periodisk service.
Bilen er kjørt 59.000 km

På den lokale merkeverkstaden skal dei ha 8400,- kr for periodisk service av ID4 GTX.
Det syntest eg var rådyrt og tok kontakt med den lokale NAF-stasjonen.

NAF skal ha kr 3883,- for servicen.
Servicen hos NAF skal blir registrert i elektronsik servicebok og skal iflg NAF sikre at garantien gjeld.

Kva er det evt. som er med i ein service utført av VW-verkstad kontra det ein får hos NAF, som forsvarar meirprisen?  Eller er det berre rein mjølking av kundane?

Vil jo ikkje betale meir enn nødvendig - men kva er nødvendig...?

Roy Aasen

Glatt tatt Naf-service. Eneste du taper er Mobilitätsgarantien hos Møller.
Regner med at Naf har noe i samme retning?

Serviceprisen er helt på jordet. Betalte selv 4800 på forsommeren innkludert bytte ab bremsevæske.

TJV

Benyttet selv NAF service tidligere i år. Forskjellen er vel at du ikke får gjort to fluer i én smekk visst det er noe annet som må utbedres på garanti og ta det i samme rennet som en service.
Jeg kjørte en liten halv time forbi Møller for å ta service på NAF, den timen ekstra t/r for å spare 4500kr for samme tingen var nobrainer her.
(Har vært borti Mobilitetsgarantien til Møller før. Elendig, fikk ikke leiebil pga manko på leiebiler den helgen).
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

ENTO

Hva med Mekonomen ? De averterer at mobilitetsgaranti er inkludert ved service ! ( tror jeg,mener å ha lest det) Heldigvis så fikk jeg 3 års service inkludert ved kjøp!!

Happytroll

Dersom du bor i grensenære strøk,så kanskje merkeverksted i Sverige er en mulighet? Bor selv i Tønsberg,og sparer 3500,- på Toveks Bil i Strømstad kontra Møller bil lokalt.

At jeg sikkert legger igjen de 3500 på Nordbyen er 100%, men da har jeg noe igjen for det  ;)

Men ja, prisene er høye kontra hva jeg forestilte meg og ikke minst hva "alle" fortalte meg når man gikk fra ICE til EL.
Argumentet med billigere servicer eksisterte ihvertfall da. Hjelper selvfølgelig at det er annethvert år, men likevel...
ID4 Pro 2022

JG

Nobrainer i Tromsø også. NAF er nabo til Sulland, men i en helt annen divisjon på servicepris (les: halv pris). Anbefaler dessuten å skifte luftfilteret selv - tar fem minutter.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA