Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Help with leaf batteries in M9 Buddy

Startet av Buddyman00, mandag 13. november 2023, klokken 14:08

« forrige - neste »

Buddyman00

Hello elbilsforum, we are two students from Finland and we are doing a thesis project on swapping Nissan Leaf batteries into a Buddy. This Buddy is the M9 model, first reg. in Norway August 2010 and was equipped with the NiMh batteries. Now it has Nissan Leaf batteries. The batteries are in the car with the motor connected and a measured voltage of around 70V+. So the problem we have is that when turning the key nothing happens (of course). We have the following marked cables that were on the NiMh batteries:

+1V (or so we assume since the tag is unreadable)
+3V (front battery)
+5V (front battery)
+7V (under seat battery)
+9V (under seat battery)
+11V
-12V
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

We assume that these cables have to do with the CarControllers voltage reading of the batteries and without these connected the car will not start. The question is does anyone here know how these need to be connected to the new batteries so we could test the car. We also have a BMS but that isn't connected since we are only going to be using it for charging. Thank you in advance for the help and any other insights or contact info to people who have done similar swaps would be greatly appreciated.

Vennlig hilsen,
Markus og Edvin

Buddy-DK

Gå ind på facebook gruppen "Kewet og Buddy elbiler". Det er en dansk side, men har mange gode info om konverteringer til lithium og har også diagrammer, som kan hjælpe.

Mvh Lars

Buddy-DK

#2
Med batteri sensorledninger har jeg lavet en voltage-divider istedet.
Så skal carcontroller kun have tilsluttet 0v(-12v) og +72v. Alle andre ledninger skal isoleres hver for sig med f.eks. Krympefleks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA