Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Radio hakker. Noen som har funnet løsning?

Startet av Espen Heimsvik, søndag 12. november 2023, klokken 13:45

« forrige - neste »

Espen Heimsvik

Hentet min ariya for ett par uker siden, nydelig bil å kjøre, og egentlig bare velstand.
Men, når jeg har på radioen, forsvinner lyden for så å komme tilbake bortimot hele tiden.
På en strekning på 1-2km, kan den falle ut 3-4 ganger.

Er det flere som har opplevd lignende?

TB

DAB signal kan være svakt i området? Fungerer det med annan bil eller DAB radio?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TU-12

Samme her egentleg. Men kortvarig, i lange setninger kan det vere kun eit ord som forsvinn. Eks værmelding "i morgon blir det ?? grader". Har ikkje opplevd dette med annan bil i samme område.
Har ikkje noko løysning.

Jan-Børre Olsen

Samme på min. Her er det dårlig DAB dekning så biler med ettermontert DAB og glassantenne er lik som min, kanskje til og med litt bedre. Det snakkes om bytte av DAB antenne på FB.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

AA

Opplever det samme. Noen som vet noe mer om årsak?

amstray

Hadde samme problemet da jeg kjøpte ny Nissan Leaf i 2018. Bestilte med haifinneantenne. Det viste seg at Nissan rett og slett ikke klarte å få de antennene til å virke, og alle som kjøpte bil med slik fikk bytte til vanlig antenne etter et halvt års tid. Kan det tenkes Nissan har gått på samme smell igjen?
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

MNA

Dette skjer også med CarPlay. Jeg opplever det hvergang jeg kjører under bom eller ett sted med antenner. Det virker som det er signal forstyrrelse.

Trekkoppbil

På en 2014 Leaf hadde jeg suksess med å bytte ut hele takantenna til en 3. parts antenne som har både DAB og FM-antenne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA