Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Xpeng G9 , gratulerer.

Startet av Boikott My Ass, fredag 10. november 2023, klokken 10:30

« forrige - neste »

Daniel_0007

Vel artikkelen stemmer jo ikke helt når det kommer til nyttelast ifølge data hos veivesenet.
De sier at den har 440 og at det er for lite mens i virkeligheten så er det 365kg.
Fin bil for de som har en liten kone og små barn.
Model 3 2019 LR Rwd

BubbaJoFet

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 10. november 2023, klokken 10:58Vel artikkelen stemmer jo ikke helt når det kommer til nyttelast ifølge data hos veivesenet.
De sier at den har 440 og at det er for lite mens i virkeligheten så er det 365kg.
Fin bil for de som har en liten kone og små barn.
De har endret og trukket noen ekstra poeng nå. NAF burde egentlig hatt en advarsel om nyttelasten i artikkelen.

turfsurf

Bare nyttelast og serviceintervall gjør den ubrukelig for oss, selv om vi skulle sett bort fra at den er kinesisk. Service hver 6-8mnd er uaktuelt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Sitat fra: turfsurf på lørdag 11. november 2023, klokken 14:56Bare nyttelast og serviceintervall gjør den ubrukelig for oss, selv om vi skulle sett bort fra at den er kinesisk. Service hver 6-8mnd er uaktuelt.

Hæ??

Vurderte en KIA EV for en del år siden inntil jeg fant ut hvor ofte den skulle ha service, 1 gang per år, og hva det kostet og da var ikke 7 års garanti så viktig lenger (pluss at jeg fikk testet den på veien og åpnet panseret.. :) )
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin

geear

Hvordan i all verden kan de kalle en stor familiesuv med 365 kg nyttelast og serviceintervall hyppigere enn et par år, for sensasjonelt bra? Bare det i seg selv burde stryke sensasjonelt ut av vokabularet.

turfsurf

Jepp, bare årlig service er jo latterlig. Når det i tillegg er maks 20.000km så blir det for dumt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

De fleste som har prøvd Xpeng sier at bilene er OK å kjøre, men varslinger og kjøreassistenter er helt krise. Piper og uler hele tiden, samt at assistentsystemene prøver å kverke deg hele tiden.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Klykken på onsdag 15. november 2023, klokken 08:43De fleste som har prøvd Xpeng sier at bilene er OK å kjøre, men varslinger og kjøreassistenter er helt krise. Piper og uler hele tiden, samt at assistentsystemene prøver å kverke deg hele tiden.

Enda en grunn til å beholde min 25 år gamle bil ti år til. Jeg irriterer meg umåtelig over et kjøleskap som står og piper når jeg har glemt å lukke døra, så dagens biler som skal overstyre meg er ikke noe for meg!

Boikott My Ass

Sitat fra: Klykken på onsdag 15. november 2023, klokken 08:43De fleste som har prøvd Xpeng sier at bilene er OK å kjøre, men varslinger og kjøreassistenter er helt krise. Piper og uler hele tiden, samt at assistentsystemene prøver å kverke deg hele tiden.

Er tydligvis blitt mye bedre bedre med Xpeng G9

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/BWLOjl/xpeng-g9
Bmw 530i G30


Electric cars in Norway

#11
Sitat fra: Bmw_Tryne på fredag 08. desember 2023, klokken 15:36https://www.bilnorge.no/euroncap-kollisjonstest/arets-siste-kollisjonstester/4074799

5 stjerner
Hmmm. Det skulle da bare mangle.

Jeg tror uansett stjerner at den økende polariseringen mellom øst og vest kan gjøre det vanskeligere for kinesiske bilmerker i Europa. Tenker da på Nio, Xpeng, Voyah, Hongqi, BYD og Maxus. Tipper flere av disse vil slite i årene fremover i både EU, Norge og US pga tollbarrierer og avgifter. Men det kan hende jeg tar feil.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA