Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Drammen en hårsbredd fra å bli stengt etter kontroll fra SVV

Startet av hELgenen, torsdag 09. november 2023, klokken 08:48

« forrige - neste »

hELgenen

Bak betalingsmur :

https://www.dt.no/var-nar-ved-a-stanse-driften-ved-tesla-verkstedet-ikke-godt-nok/s/5-57-2265183

"DRAMMEN: 28. september i år gjennomførte veivesenet en stikkprøvekontroll ved Tesla i Drammen, etter at et tilfeldig kjøretøy som var inne til EU-kontroll hos Tesla var trukket ut til en kontroll av Statens vegvesen."
.
.

"Det var altså i høst kontrollørene tok turen innom Tesla i Drammen. Der fant de flere avvik:

Bremsevæske
Hovedlykter – innstilling
Tåkelys – innstilling
Lydsignal
Krav til teknisk utstyr"

"Det endte imidlertid ikke med noe stenging av driften for Tesla, men en advarsel"

At det ikke ble stenging skyldtes av Tesla kastet seg rundt og fikk orden på dokumentajsonen SVV krevde.
Det var også teknisk leder på Tesla som gjennomførte den "slurvete" kontrollen der flere punkt som inngikk i kontrollen ikke ble sjekket.


Forøvrig rasles det med sablene i fellesforbundet mot Tesla også:

https://www.nrk.no/norge/fellesforbundet_-_-tesla-er-en-fagforeningsfiende-1.16629815


ToWalkOrDrive

#1
Veldig rart at det ikke vanker bot når de til de grader ikke følger regelverket. Det er farlig å fikle med mobiltelefon, som resulterer i over 9000 i bot til enkeltpersoner, som jeg synes er helt greit siden folk fikk flere sjanser med lavere bøter uten å klare å innrette seg. Men når et firma ikke har kalibrert / har årskontroll på lysinnstilling, så er jo det og i høyeste grad farlig ute på de mørke vinterveiene. Da burde det vanket en konsekvens for å ikke følge reglene, sånn at ledelsen i de forskjellige bilverkstedene hadde et sterkt incentiv for å ha sånne ting på stell.

Jeg synes også at SVV burde krevd at Tesla nå sendte gyldige kalibreringssertifikat for alt lyskontroll-verktøy for alle verkstedene i Norge, siden de nå bør ha mistanke om at dette kan være ugyldig også flere steder, siden firmaet tydeligvis ikke har rutiner på dette.

Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

SitatTesla Norge har ikke underskrevet med noe navn i e-posten. Vedkommende skriver at de ikke ønsker å siteres på noe.

Tesla svarer aldri på henvendelser fra media. Even Sandvold Roland prøvde for mange år siden, men tror han ga opp. Dette er noe media kommenterer i nær sagt alle henvendelser til Tesla:


Tesla har ikke besvart Nettavisens henvendelse på telefon eller e-post.

Tesla har ikke besvart henvendelser fra AFP og Reuters om søksmålet.

Tesla har ikke besvart NRKs henvendelser.

Broom har bedt Tesla om en kommentar/tilsvar til saken, men Tesla har ikke besvart vår henvendelse

Tesla har i skrivende stund ikke besvart våre spørsmål.

Tesla har foreløpig ikke besvart BilNytt.nos henvendelser

Tesla har ikke besvart Bilbransje24s spørsmål om saken.

Tesla Norge har ikke besvart Vardens henvendelse. Det har heller ikke Teslas advokat

Tesla Norge har foreløpig ikke besvart vår henvendelse om denne saken.

Roland har ikke besvart E24s spørsmål om hvor mange biler det gjelder.

Tesla Norge har ikke besvart vårt spørsmål om hvordan det går med rekrutteringen.

Teslas kommunikasjonssjef har så langt ikke besvart vår henvendelse. Det har heller ikke presseavdelingen.

Tesla har ikke besvart forespørsler vedrørende saken

Teslas pressekontakt Even Sandvold Roland ønsker ikke å kommentere saken til Bränd

Tesla har ikke svart på anklagene

Tesla har ikke svart meg på mail heller

Tesla har ikke svart oss på noen av disse spørsmålene.

Tesla har ikke svart på flere e-postmeldinger, tekster og telefonsamtaler

Tesla har ikke svart på Dagbladets spørsmål


Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

hELgenen

Sitat fra: Mobileum på torsdag 09. november 2023, klokken 09:06
SitatTesla Norge har ikke underskrevet med noe navn i e-posten. Vedkommende skriver at de ikke ønsker å siteres på noe.

Tesla svarer aldri på henvendelser fra media. Even Sandvold Roland prøvde for mange år siden, men tror han ga opp. Dette er noe media kommenterer i nær sagt alle henvendelser til Tesla:


Tesla har ikke besvart Nettavisens henvendelse på telefon eller e-post.

Tesla har ikke besvart henvendelser fra AFP og Reuters om søksmålet.

Tesla har ikke besvart NRKs henvendelser.

Broom har bedt Tesla om en kommentar/tilsvar til saken, men Tesla har ikke besvart vår henvendelse

Tesla har i skrivende stund ikke besvart våre spørsmål.

Tesla har foreløpig ikke besvart BilNytt.nos henvendelser

Tesla har ikke besvart Bilbransje24s spørsmål om saken.

Tesla Norge har ikke besvart Vardens henvendelse. Det har heller ikke Teslas advokat

Tesla Norge har foreløpig ikke besvart vår henvendelse om denne saken.

Roland har ikke besvart E24s spørsmål om hvor mange biler det gjelder.

Tesla Norge har ikke besvart vårt spørsmål om hvordan det går med rekrutteringen.

Teslas kommunikasjonssjef har så langt ikke besvart vår henvendelse. Det har heller ikke presseavdelingen.

Tesla har ikke besvart forespørsler vedrørende saken

Teslas pressekontakt Even Sandvold Roland ønsker ikke å kommentere saken til Bränd

Tesla har ikke svart på anklagene

Tesla har ikke svart meg på mail heller

Tesla har ikke svart oss på noen av disse spørsmålene.

Tesla har ikke svart på flere e-postmeldinger, tekster og telefonsamtaler

Tesla har ikke svart på Dagbladets spørsmål




Even har byttet navn og sluttet i Tesla:

https://even.sollid.family/


Den jobben som Kommunikasjonssjef i Tesla må ha vært veldig spesiell ettersom det for det meste gikk ut på å fortelle minst mulig.

Og nå ser man at ansatte heller ikke tør signere med eget navn på mailer - det kan da ikke skyldes annet en frykt kultur - frykt for å miste jobben?

Det er i ferd med å bygge seg opp et massivt negativt media trykk på Tesla om dagen - i alle fall om man leser aviser i Norge og Sverige.

SurSnasen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 09. november 2023, klokken 09:01Veldig rart at det ikke vanker bot når de til de grader ikke følger regelverket. Det er farlig å fikle med mobiltelefon, som resulterer i over 9000 i bot til enkeltpersoner, som jeg synes er helt greit siden folk fikk flere sjanser med lavere bøter uten å klare å innrette seg. Men når et firma ikke har kalibrert / har årskontroll på lysinnstilling, så er jo det og i høyeste grad farlig ute på de mørke vinterveiene. Da burde det vanket en konsekvens for å ikke følge reglene, sånn at ledelsen i de forskjellige bilverkstedene hadde et sterkt incentiv for å ha sånne ting på stell.

Når vi ser hvor mange Teslaer, særlig 3 og Y, som ruller rundt på norske veier med feilkalibrerte lys, er det strengt tatt ikke så veldig overraskende at ikke deres verksteder heller har noe kompetanse/fokus på dette.

goggo

Det virker som Tesla ikke har noen sentral ledelse i Norge? Og kanskje ikke i Sverige heller?
Ser ut som all styring (eller mangel på sådan) skjer fra Nederland.
Tesla Norge har ingen daglig leder, ledelsen er kun de 3 styremedlemmene hvorav kun 1 ser ut til å være norsk.

Alle Tesla kontorene i Norge er underenheter av Tesla Norge, som igjen eies av Tesla i Nederland.

Alt dette kan jo i så fall forklare hvorfor det er så kjempestor forskjell i kundebehandlingen på de forskjellige Tesla lokasjonene (diskutert i flere andre tråder her) - de har rett og slett ingen sentral styring i Norge. 
Skremmende!!



https://www.proff.no/selskap/tesla-motors-norway-as/oslo/biler-og-kj%C3%B8ret%C3%B8y/IGHUGD10CUX/
https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997433173





mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Klykken

Sitat fra: goggo på torsdag 09. november 2023, klokken 10:24Det virker som Tesla ikke har noen sentral ledelse i Norge? Og kanskje ikke i Sverige heller?
Ser ut som all styring (eller mangel på sådan) skjer fra Nederland.
Tesla Norge har ingen daglig leder, ledelsen er kun de 3 styremedlemmene hvorav kun 1 ser ut til å være norsk.
Axel Moen Tangen har tittel "Director Northern Europe" i Tesla, så han har nok litt å si for hvordan ting styres.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Med de lysene mange 3 og Y kjører rundt med kan jeg aldri i verden tenke meg de går igjennom EU-kontrollen. Etter hvert som de når tidspunkt for EU-kontroll i tur og orden kan andre trafikanter øyne et håp om at lysene justeres OTA for alle. Da er det håp om at sannsynligheten for blendende lys faller drastisk om en må ligge foran eller møte en 3/Y i mørket. Med mindre lysene er dynamiske som på andre biler, hvor lysbildet endres iht hastighet og dermed ikke likt ved stillestående som i fart?
Krysser fingrene for OTA når problemet blir synlig i offentlig kontroll.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Sitat fra: goggo på torsdag 09. november 2023, klokken 10:24Det virker som Tesla ikke har noen sentral ledelse i Norge? Og kanskje ikke i Sverige heller?
Ser ut som all styring (eller mangel på sådan) skjer fra Nederland.
Tesla Norge har ingen daglig leder, ledelsen er kun de 3 styremedlemmene hvorav kun 1 ser ut til å være norsk.

Alle Tesla kontorene i Norge er underenheter av Tesla Norge, som igjen eies av Tesla i Nederland.

Alt dette kan jo i så fall forklare hvorfor det er så kjempestor forskjell i kundebehandlingen på de forskjellige Tesla lokasjonene (diskutert i flere andre tråder her) - de har rett og slett ingen sentral styring i Norge. 
Skremmende!!



https://www.proff.no/selskap/tesla-motors-norway-as/oslo/biler-og-kj%C3%B8ret%C3%B8y/IGHUGD10CUX/
https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997433173





mvh
Hugo

I tillegg til det som er påpekt over her, så har de nok også serviceledere som dekker områder, google for eksempel "Olav Flaten Tesla". Han sitter/satt i Sandnes, men titulerer seg med Service manager Norway West.

goggo

Sitat fra: geear på torsdag 09. november 2023, klokken 18:27
Sitat fra: goggo på torsdag 09. november 2023, klokken 10:24Det virker som Tesla ikke har noen sentral ledelse i Norge? Og kanskje ikke i Sverige heller?
Ser ut som all styring (eller mangel på sådan) skjer fra Nederland.
Tesla Norge har ingen daglig leder, ledelsen er kun de 3 styremedlemmene hvorav kun 1 ser ut til å være norsk.

Alle Tesla kontorene i Norge er underenheter av Tesla Norge, som igjen eies av Tesla i Nederland.

Alt dette kan jo i så fall forklare hvorfor det er så kjempestor forskjell i kundebehandlingen på de forskjellige Tesla lokasjonene (diskutert i flere andre tråder her) - de har rett og slett ingen sentral styring i Norge. 
Skremmende!!



https://www.proff.no/selskap/tesla-motors-norway-as/oslo/biler-og-kj%C3%B8ret%C3%B8y/IGHUGD10CUX/
https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997433173





mvh
Hugo

I tillegg til det som er påpekt over her, så har de nok også serviceledere som dekker områder, google for eksempel "Olav Flaten Tesla". Han sitter/satt i Sandnes, men titulerer seg med Service manager Norway West.

OK, det var da godt å høre :)

Min forrige post her var jo kun spekulasjoner fra min del - jeg burde sikkert ha sagt det...
Ble litt sjokkert når jeg så at de ikke har noen daglig leder, er ikke det lovpålagt da?

Det hadde vært interessant å se et organisasjonskart for Tesla Norway.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

Alle AS må ha et styre med en styreleder, men ingen krav verken til flere styremedlemmer eller daglig leder.

Mobileum

Regner med at det europeiske styret er en nødvendig "skyggeoperasjon" hvor alle beslutninger likevel kommer fra USA.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Marzo

Sitat fra: Klykken på torsdag 09. november 2023, klokken 14:34Axel Moen Tangen har tittel "Director Northern Europe" i Tesla, så han har nok litt å si for hvordan ting styres.

Det ville overrasket meg. De jeg kjenner som jobber/har jobbet i Tesla har hatt svært liten innflytelse på hvordan butikken styres.

Klykken

Sitat fra: Marzo på fredag 10. november 2023, klokken 10:26
Sitat fra: Klykken på torsdag 09. november 2023, klokken 14:34Axel Moen Tangen har tittel "Director Northern Europe" i Tesla, så han har nok litt å si for hvordan ting styres.

Det ville overrasket meg. De jeg kjenner som jobber/har jobbet i Tesla har hatt svært liten innflytelse på hvordan butikken styres.
Nei, de uten høyere verv har lite de skulle sagt om drift.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MinID

ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA