Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Drammen en hårsbredd fra å bli stengt etter kontroll fra SVV

Startet av hELgenen, torsdag 09. november 2023, klokken 08:48

« forrige - neste »

MrBacardi

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. november 2023, klokken 14:53Med de lysene mange 3 og Y kjører rundt med kan jeg aldri i verden tenke meg de går igjennom EU-kontrollen. Etter hvert som de når tidspunkt for EU-kontroll i tur og orden kan andre trafikanter øyne et håp om at lysene justeres OTA for alle. Da er det håp om at sannsynligheten for blendende lys faller drastisk om en må ligge foran eller møte en 3/Y i mørket. Med mindre lysene er dynamiske som på andre biler, hvor lysbildet endres iht hastighet og dermed ikke likt ved stillestående som i fart?
Krysser fingrene for OTA når problemet blir synlig i offentlig kontroll.

Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at jeg har blinket på over 100 3/Y med feilkalibrerte lys her i Bærum de siste årene. Men ikke særlig oppløftende hver gang det er en bil med nytt regnr, da er det lenge til første eu-kontroll. Men hvis eu-kontroll da tas hos Tesla som ikke bryr seg så er det jo håpløst...
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utlevert mai 2024
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

geear

Skulle vært en tipsmulighet hos SVV. Hadde ramlet inn med henvendelser om feiljusterte Tesla-lys. 😂

SVV burde stilt opp på utleveringskontroll av Teslaer. De skal tross alt være i henhold fra første stund. Ikke bare etter fire år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA