Endringer i fargeuttrykket på Tesla sine ladestasjoner

Startet av geear, torsdag 02. november 2023, klokken 08:52

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: Mobileum på lørdag 04. november 2023, klokken 20:00Har lite tro på denne avstemming. I september 2022 ble det solgt 222 Tesla-biler i Romania, og med en fin økning i september 2023 med 634. 5000 har altså avgitt stemme. Tviler litt...
Jeg var på ei øy øst i Hellas i sommer, og så ganske mange elbiler. Ingen med greske skilter, men mange med bl.a. bulgarske, ungarske, rumenske, serbiske skilt. Over halvparten av bilene var Tesla. Jeg tenker det er naturlig at mange i de østeuropeiske landene har stemt på ladelokasjoner i andre østeuropeiske land. Det er bare å se hvor lange avstander og spredt lademulighetene er der.

Selv har jeg stemt på Tesla-lokasjoner i Nord-Sverige og Nord-Finland tidligere i disse Tesla-avstemmingene fordi det vil hjelpe meg personlig når jeg kjøre nordover gjennom Sverige og Finland for å komme til Øst-Finnmark. Jeg kan gjerne kjøre Tesla sørøstover i Europe også, så lademuligheter i Romania, Bosnia, Ungarn osv. kan jo være av interesse for andre enn lokalbefolkningen også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Litt rart at det ikke er noen som har foreslått en lader midt i Østerdalen? Koppang bør jo være et naturlig sted? Kjører så godt som aldri Østerdalen selv, men det er jo et godt stykke fra Alvdal til Elverum.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Hjortefot

Det er selvfølgelig naturlig at folk vil ha ladestasjoner i Østeuropa. Jeg her helt for å få noen stasjoner nord i Polen eller på Balkan istedenfor rett borti gata for en ladastasjon i en tysk storby. Og hva galt har Estland gjort, for eksempel? Det som ikke er naturlig er at noen utvalgte forslag i Romania og Ungarn får 5000 stemmer i starten av hver avstemning. Tipper Tesla tar tallene med store klyper salt.
Model 3 LR - 2019

Hjortefot

Jeg tror forresten jeg var med på å avspore en avsporing her, så jeg legger meg flat og melder Koppang som mulig Supercharger-lokasjon til Tesla som botsøvelse.
Model 3 LR - 2019

Counterpointer

Nå er jo dette plutselig blitt en ny tråd. Så kan jo hende den deles igjen, til SuC avstemmingstråd 😃

Hjortefot

En liten kommentar om avstemningen som nå går mot slutten:

Sør-Korea har bare ett alternativ å stemme på som vil dekke store deler av en hvit flekk på ladekartet der. Den ligger nå på 15.-plass med ca. 3300 stemmer. Såvidt bak noen Balkan-alternativer der det også er tynt med ladestasjoner.

Høyeste plassering i Vest-Europa er Siena (Italia) på 23.-plass med ca. 1400 stemmer. Harstad har ca. 400 stemmer på 145.-plass til sammenligning.

På topp 10 ligger det kun forslag i Ungarn og Romania med over 10 000 stemmer. Dette selv om forslag i samme to land som ikke er med på dette kjøret har rundt 100 stemmer. Så alt tyder på at godt over 90 % av stemmene er falske i Romania og Ungarn. Jeg regner med det er såpass innlysende at Tesla også ser det og tar høyde for det

Model 3 LR - 2019

Lapskaus

Ser på kartet at de plassene som blir stemt frem ser ut til å ligge på linje i retning Ukraina. Kanskje en gruppe som ønsker å levere nødhjelp elektrisk?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA