Hvilke krav gjelder for å vise platecover?

Startet av OlaR, mandag 06. november 2023, klokken 12:12

« forrige - neste »

OlaR

Hei alle!

Jeg spiller en god del musikk fra en memorystick, i det alt vesentlige mp3 med bitrate på 192.  I det store og hele funker dette veldig bra nå, særlig etter siste oppdatering. 

Men jeg opplever veldig ofte at platecover ikke vises på skjermen selv om jeg vet at det ligger en "passende" jpg-fil i mappen jeg spiller fra.  Finnes det noen spesielle krav til disse jpg-filene som f. eks. størrelse eller annet?

Takknemlig for tips.  :)

cstromme

Album art er vel hentet fra en sentral tjeneste som slår opp sangen/albumet?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

OlaR

Sitat fra: cstromme på mandag 06. november 2023, klokken 12:29Album art er vel hentet fra en sentral tjeneste som slår opp sangen/albumet?

Jeg tviler litt på det for det er til dels veldig kurante plater det dreier seg om.  Det er ingen forskjell om jeg har Premium Connection eller ikke.

cstromme

Prøv å fjerne jpg-filen fra noen som viser album art og se om de fortsatt viser de? 😊
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Klykken

Ganske sikker på at cstromme har rett. Vises ikke platecoveret er sang/artist/platetittel skrevet feil eller noe som ikke finnes i databasen den henter fra.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

kaistian

Hos meg ligger cover som metadata i fila og vises når sangen spiller.
Jeg bruker flac, men samme metadata kan man også ha i mp3-filer.

På Linux(tror den finnes til Windows også) kan man sjekke om fila inneholder cover med følgende kommando
$ mediainfo "Van Halen/1984 - 1984/02 - Jump.flac" | grep -i cover
Cover                                    : Yes
Cover type                               : Cover (front)
Cover MIME                               : image/png
$ mediainfo "Nirvana/1989 - Bleach/03 - About A Girl.flac" | grep -i cover
Cover                                    : Yes
Cover type                               : Cover (front)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA